water

آب: در طی مسابقه آب سرد بنوشید. زیرا زودتر جذب بدن شده و از آب گرم کمتر استفاده کنید زیرا باعث درد شکم می شود. علاوه بر نوشیدن بیشتر آب در طی مسابقات روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید. گاهی اوقات مصرف نوشابه و نوشیدنی های مطبوع یا چای و قهوه مضر نیست. اما  این نوشیدنی ها نبایستی عمده مصرف روزانه مایعات بدن شما را شامل شوند. آب زلال و خالص بهترین نوشیدنی برای برآوردن نیازهای روزانه شماست.
جایگزینی مایعات و گلوکز (قندها): در طی فعالیت های ورزشی طولانی مدت مثل دوی نرم (جاگینگ) و ماراتن، مایعات و گلوز باید همزمان با مصرف در بدن از طریق خوردن جذب و دریافت شوند. میزان توصیه شده قند 2 تا 5/2 گرم گلوکز در هر یک دهم لیتر از آب است. هیچ گاه در طی یک ساعت فعالیت استقامتی بیش از 800 میلی لیتر مایعات مصرف نکنید. به دلیل اینکه مصرف بیش از حد معده را پر کرده و باعث افت موفقیت شما در مسابقه می گردد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 1 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نمک،شکر و عوارض هایی که از آن ها بی خبرید
  • چگونه از فاسد بودن سوسیس و کالباس مطلع بشویم؟!
  • کنترل و پیشگیری از فاویسم
  • فصل تابستان شروع شده آماده هستید؟
  • بررسی سبک زندگی مضر برای سلامتی
  • درمان برخی از مشکلات ادراری
  • عوارض مضر و خطرناک اینترنت
  • ابروهای دائمی چه خوبیها و بدی هایی دارد
  • درمان افسردگی با کمک قرص های زعفران
  • اختراع لباسی که مانع ورود عوامل بیولوژیک میشود
  • این گیاه دوست دیابتی ها و دشمن چاقی ست
  • برای هالووین چه شیرینی درست کنیم
  • 26 راهکار معجزه آسا برای تقویت حافظه
  • چگونه سرکه سیب «اسكارلت جوهانسون» را زیبا کرد
  • خوراکی هایی که در زمستان پوست را درخشان میکنند
  • محبوبترین ها

  • توصیه های کلی در مصرف مایعات
  • بررسی گریپ فروت از لحاظ ارزش غذایی و خواص دارویی
  • موارد استثنایی برای کاهش وزن
  • عوارض سیب زمینی برای قلب و عروق
  • کاکائو و پیشگیری از زوال عقل
  • چرا نیاز داریم که زیاد چای بنوشیم
  • چرا خوردن چای سبز به مقدار زیاد ضرر دارد
  • تغذیه برای کنترل مشکلات کلیوی
  • چگونه با روزه داری لاغر شویم
  • فلفل دلمه ای چه خواصی برای ما دارد ؟
  • آیا رابطه ای بین تنگی نفس و تغذیه می باشد؟!
  • دو عامل تهدید کننده ی سلامت کودکان
  • نکات تغذیه ای جالب مخصوص لاغرشدن
  • دانستنی هایی پیرامون کره و روغن های گیاهی
  • راه هایی ساده برای کاهش وزن خانم های خانه دار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است