مشاوره زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

Premature-aging

برخی عادات شما را زودتر از موعد پیر میکند و باعث مسن تر نشان داده شدن چهره شما خواهد شد بد نیست با ان ها آشنا شوید و آن ها را کنار بگذارید

آیا شما هم سریع‌تر از سن خودتان پیر می‌شوید؟ اگر در آینه نگاه می‌کنید و از آنچه در آینه می‌بینید راضی نیستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی از عادت‌های روزانه خود را دوباره ارزیابی کنید. غذایی که می‌خورید و حتی خوابی که دارید می‌تواند چهره شما را پیرتر از حد واقعی نشان دهد و دوره زندگی شما را کوتاه‌تر نماید. در این مقاله متخصصان در مورد عادت‌هایی که می‌توانند فرآیند پیری را سرعت ببخشند صحبت خواهند کرد و روش‌هایی برای معکوس کردن آن بیان می‌کنند.

۱. چندکار را با هم انجام می‌دهید:

اگر کارهایی که باید انجام دهید هرگز پایان ندارد، پس استرس زیادی روی بدن شما خواهد بود. مردم فکر می‌کنند انجام چندکار با هم خوب است اما در واقع هیچ کاری سر جای خودش انجام نمی‌شود. تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، ایجاد استرس است . مطالعات متعدد نشان می‌دهد که استرس مزمن باعث تحریک آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار به سلول‌های سالم بدن آسیب وارد می‌کنند و مسئول پیری در انسان هستند. به جای اینکه همه کارها را با هم انجام دهید، در یک زمان مشخص بر روی انجام یک کار تمرکز نمایید و سعی کنید آن را به پایان برسانید.

۲. خوردن دسرهای شیرین را دوست دارید:

این دسرهای شیرین و خوشمزه علاوه بر اینکه باعث چاق شدن شما می‌شوند، می‌توانند دندان‌های شما را نیز خراب کنند. همانطور که خودتان نیز می‌دانید دندان خراب باعث می‌شود چهره زیبایی نداشته باشید. مولکول‌های شکر خودشان را به فیبرهای پروتئینی در هر کدام از سلول‌ها متصل می‌کنند. این فرآیند آسیب رسان به عنوان گلیکوزیله شدن شناخته شده و می‌تواند باعث از دست رفتن درخشندگی، ایجاد حلقه‌های سیاه در زیر چشم، پف شدن زیر چشم ، افزایش خطوط و چین و چروک،از دست رفتن برآمدگی‌های زیبای صورت و افزایش اندازه منافذ گردد.

۳. عاشق تلویزیون هستید:

اگر شما هم دوست دارید تمامی برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنید خبر بدی برایتان دارم. مطالعات انجام شده که در مجله sport medicine به چاپ رسیده است، ۱۱۰۰۰ استرالیایی را مورد بررسی قرار داده است. این افراد تقریبا ۲۵ ساله یا بالاتر بودند. تحقیقات انجام شده نشان داد که هر ساعتی که فرد تلویزیون تماشا می‌کند، ۲۲ دقیقه از زندگی‌اش کاسته می‌شود. افرادی که به طور متوسط ۶ ساعت از روز خود را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، ۵ سال کمتر از سایر افراد عمر خواهند کرد. این موضوع به خاطر نشستن‌های طولانی مدت و غیر فعال بودن است. زمانی که شما بیشتر از ۳۰ دقیقه می‌نشینید، بدن شروع به ذخیره کردن شکر در سلول‌ها می‌کند و همین امر نیز موجب اضافه وزن می‌گردد. اینکه تلویزیون تماشا می‌کنید یا کارهای خود را به صورت نشسته انجام می‌دهید فرقی ندارد باید هر ۳۰ دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید و کمی پیاده روی نمایید.

۴. بیشتر زمان خود را به صورت نشسته می‌گذرانید:

خطرات ناشی از سبک زندگی بی‌حرکت مستند است. افرادی که بیشتر زمان خود را به صورت نشسته صرف می‌کنند در خطر ابتلای بیشتری نسبت به بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند . چاقی نیز از اثرات بارز نشستن‌های طولانی مدت است. به طور طبیعی، ورزش‌های منظم و روزانه به شما کمک می‌کند از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنید و زندگی سالم و طولانی‌تری داشته باشید. مطالعات انجام شده تاثیر ورزش را به خوبی نشان داده اند. از بین افراد شرکت کننده، آن‌هایی که ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر در هفته ورزش کرده بودند ۱۰ تا ۱۳ سال عمر بیشتری داشتند.

۵. از کرم‌های مخصوص چشم استفاده نمی‌کنید:

حتی اگر چشم‌های شما سالم است و بیماری ندارد باید از یک کرم خوب برای محافظت از آن و جلوگیری از ایجاد و تسریع فرآیند پیری استفاده کنید. پوستی که در اطراف چشم شما قرار دارد، نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های صورت است و زودتر پیر می‌شود. مرطوب نگه داشتن اطراف چشم می‌تواند فرآیند پیری صورت را به تعویق بیندازد. کرم‌های چشمی که حاوی ویتامین A هستند تاثیر بهتر و بیشتری خواهند داشت. عوامل مهم دیگر شامل مرطوب کننده‌ها ، آنتی اکسیدان‌ها، اسید هیالورونیک و ویتامین C است. این مواد باعث تقویت و تحریک تشکیل کلاژن و الاستین می‌شوند که پوست را محکم‌تر نگه می‌دارد و از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

۶. تنها در تعطیلات از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنید:

دویدن، راه رفتن و رانندگی کردن در فضای باز می‌تواند بر روی پوست شما آسیب وارد کند. یکی از دلایل اصلی برای ایجاد فرایند پیری در صورت افراد، قرار گرفتن در معرض تابش‌های اشعه ماوراءبنفش خورشید است. این تابش‌ها حتی زمانی که هوا ابری یا بارانی است هم حضور دارند. بنابراین بهتر است پوست خود را با کرم‌های ضد آفتاب مراقبت نمایید. اینکار را هر زمان که قصد رفتن به خارج از منزل را داشتید انجام دهید. کرم‌هایی که دارای SPF بین ۳۰ و ۵۰ هستند برای مصرف روزانه توصیه می‌شوند.

۷. آرایش زیادی می‌کنید:

داشتن آرایش اضافی بر روی صورت می‌تواند فرآیند پیر شدن صورت را تسریع کند. این نوع آرایش‌های سنگین و استفاده از محصولاتی که روغنی هستند بیشتر می‌تواند صورت شما را خراب کند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی با رایحه، مواد شیمیایی تحریک کننده و عوامل الکلی ممکن است پوست شما را با حذف چربی طبیعی آن خشک‌تر کند. همین امر نیز باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود.

۸. زمانی که می‌خوابید صورت خودتان را روی بالش قرار می‌دهید:

خوابیدن بر روی شکم یا با صورت می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شود و فرآیند پیری را تسریع نماید. بافت‌های اتصالی و کلاژن موجود در صورت در این حالت ضعیف‌تر می‌شود. زمانی که بر روی صورت خود می‌خوابید، پوست شما نمی‌تواند راحت باشد و به حالت اولیه خود برگردد. همین امر نیز باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود. بهتر است به پشت بخوابید تا پوست نرم و صافی داشته باشید.

۹. هوای منزلتان را بیش از حد گرم نگه می‌دارید:

زمانی که هوای بیرون از منزل سرد است، باید هوای منزل گرم باشد اما این بدین معنی نیست که هوای آن را بیش از حد گرم نگه دارید. گرم شدن بیش از حد هوای منزل باعث از دست رفتن رطوبت آن می‌شود. همین امر نیز موجب خشک شدن و التهاب پوست می‌گردد و به مرور زمان باعث پیری صورت شما می‌شود. شما می‌توانید از یک مرطوب کننده هوا استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک حوله مرطوب را روی رادیاتور قرار دهید یا یک کاسه از آب سرد را در یکی از اتاق‌ها قرار دهید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

۱۰. نوشیدنی‌های خود را با نی می‌نوشید:

مصرف نوشیدنی‌های طبیعی و با رنگ تیره با نی می‌تواند از ایجاد لکه روی دندان جلوگیری کند اما مکیدن نوشیدنی با نی می‌تواند به تدریج باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و لب شما شود. این موضوع همچنین با کشیدن سیگار نیز رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این امر بهتر است نوشیدنی‌های خود را با لیوان بنوشید.

۱۱. تمامی چربی‌های مورد نیاز را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید:

برخی از چربی‌ها برای نگهداری از جوانی و ظاهر زیبای شما ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ که برای قلب نیز بسیار مفیدند در روغن ماهی (مانند سالمون) و برخی از آجیل‌ها( همچون گردو و تخم کتان) یافت می‌شود. این اسید چرب می‌تواند پوست شما را شاداب نگه دارد و از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری نماید. همچنین برای سلامت قلب و مغز نیز مفید است.متخصصان توصیه می‌کنند حداقل هفته‌ای دوبار ماهی در رژیم غذایی خود داشته باشید.

۱۲. هنگام کار دولا می‌شوید:

زمانی که با رایانه خود و کیبورد کار می‌کنید حتما دولا می‌شوید.همین امر باعث تغییر شکل ستون فقرات شما می‌شود و به مرور زمان یک موقعیت اسیب رسان برای بدن شما خواهد بود. همانطور که می‌دانید ستون فقرات شما به صورت منحنی S شکل متعادلی است که می‌تواند شما را پایدار و ثابت نگه دارد. ژست ضعیف و نشستن نادرست می‌تواند ستون فقرات را از حالت طبیعی منحرف کند و در نتیجه عضلات، دیسک‌ها و استخوان‌ها حالت غیر عادی و غیر طبیعی به خود می‌گیرند. در نهایت درد کمر آغاز می‌شود و ممکن است باعث ایجاد بدشکلی دائمی شود. سعی کنید به هنگام نشستن مراقب این موضوع باشید تا تناسب اندام شما حفظ شود.
منبع: مجله سلامت

5 1000
ارسال شده در 2 خرداد 1395 توسط با موضوع سلامت سالمندان
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • آیا هنگام دوش گرفتن ریزش مو نگران کننده است ؟
  • سرکه سیب سم زدایی بی نظیر
  • این خوردنی ها در فصل امتحانات کنار بگذارید!
  • از گذشته تا حال چتر بازی را بخوانید
  • وجود خون در مایع منی نشان دهنده چه اختلالاتی است؟
  • وجود 45 ماده ی سمی در گرد و غبار خانگی!
  • پوست این خوراکی ها را دور نریزید،چون خواص دارویی دارند
  • شدت یافتن درد زانو
  • محبوبترین ها

  • به صدای بدن خود احترام بگذارید
  • هشدارهای بدن برای ورزش بیش از حد
  • التهاب داشتن دیسک کمر را چه کنیم؟
  • این حالت نشستن و عوارض آن
  • کاهش درد کمر با از بین بردن اعصاب در مهره ها
  • اهمیت آب درمانی برای دردهای ستون فقرات
  • اهمیت افزایش سلامت استخوان ها
  • چرا عضله ها و رباطها کشیده می شوند؟
  • رپورتاژ

  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • برای نوزادی که در راه است چه چیزهایی لازم دارید؟
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • زیبایی و جوانی پوست را از ما بخواهید
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x