دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

مواد غذایی مهم برای آشپزخانه خوراکی های مهم برای آشپزخانه آشپزی با این خوراکی ها

وجود برخی مواد غذایی برای آشپزخانه مفید و لازم است سعی کنید آن ها را همیشه در دسترس داشته باشید و در غذاهایتان به کار ببرید

گرچه در آشپزخانه کدبانوهای ایرانی معمولا تمامی مواد لازم برای یک آشپزی خوب و خوشمزه موجود است، اما شرایط اقتصادی گاهی سبب می شود تا با برگزیدن موارد با اهمیت تر، در خرید های خود وسواس بیشتری به خرج دهیم. در اینجا با 10 ماده غذایی آشنا می شویم که بودن آن در هر آشپزخانه ای لازم و حتی واجب است.

روغن زیتون فرابکر

این نوع از روغن زیتون به عنوان سالم ترین نوع از این فرآورده شناخته می شود. به سبب عدم بهره گیری از محصولات شیمیایی در تولید آن، می تواند توصیه نخست در این فهرست باشد. روغن زیتون فرابکر به عنوان عضو ثابت سفره مدیترانه ای شناخته شده و آن را بهترین روغن دنیا می نامند.

ماست کم چرب

هروعده از این نوع ماست که به ماست یونانی هم معروف است، حاوی تنها 100 کالری است. از آن هم به عنوان یک دورچین وهم به عنوان یک میان وعده سبک می توان استفاده کرد.

عسل

این شیرین کننده طبیعی هم حاوی تمامی مواد آلی مورد نیاز بدن بوده و هم برای درمان دردهایی مانند سرفه های آلرژیک بسیار مفید است. شما می توانید از عسل برای شیرین کردن چای و یا حتی تهیه شربت استفاده کنید. به عکس شکر که برای بدن مضر است، قند موجود در عسل فوائد بی شماری در خود دارد.

حبوبات

مگر می شود پای ثابت غذاهای سنتی ایرانی در آشپزخانه های ما نباشد. این ماده غذایی ارزان، خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی از فیبر و پروتئین بوده و برای کاهش مصرف گوشت، جایگزینی طلایی است. مثلا یک فنجان نخود حاوی 15 گرم پروتئین و 12 گرم فیبر است. این نشان دهنده عمق بینش پیشینیان ما برای بهره گیری از حبوبات در غذاهای اصیل ایرانی است.

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ حاوی 6 گرم پروتئین بوده و با 70 کالری می تواند ته دل شما را بگیرد. یک مطالعه نشان داده است خانم هایی که صبحانه از تخم مرغ استفاده کرده اند، دو برابر سایرین موفق به کاهش وزن خود شده اند. مصرف تخم مرغ آب پز به سبب نداشتن روغن از انواع سرخ کرده آن بهتر است.

نمک دریایی

برای اغلب ما ایرانی ها، این نوع از نمک چندان شناخته شده نیست؛ اما به علت دارا بودن مواد معدنی بیشتر و مفیدتر نسبت به نمک عادی، در دنیا اقبال خوبی به مصرف آن شده است. شما می توانید از این نمک به همان روش استفاده از نمک عادی در غذاهای خود استفاده کنید.

رب گوجه فرنگی

در یکصد سال اخیر، این فرآورده غذایی هم بدل به پای ثابت غذاها و خورش های ما ایرانی ها شده است. این چاشنی خوشمزه، سرشار از لیکوپن بوده که خاصیت ضد سرطانی بالایی دارد. از آنجایی که در انواع بسته بندی رب چاره ای جز استفادهاز مواد نگهدارنده نیست، نوع خانگی آن بیشتر توصیه می شود.

سبزی خوردن

این دورچین محبوب ایرانی ها با خواص شگفت آور آنتی اکسیدانی خود، هم طعم خوب و هم خواص بی شماری دارد. مصرف سبزیجات هم به صورت خام، هم پخته و هم همراه با ترشی ها می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. استفاده از سبزیجاتی که داخل گلدان های کوچک در آشپزخانه رشد کرده و مورد مصرف قرار می گیرند، هم برای روحیه بخشی مناسب بوده و هم تازگی بیشتری برای مصرف خواهند داشت.

شکلات

شکلات تلخ به شدت برای مقابله با بیماری دیابت مفید است. دانشمندان به تازگی دریافته اند که استفاده از آن حتی به کاهش وزن نیز کمک می کند. از این فرآورده محبوب حتی برای مقابله با فشارخون و تنظیم کارایی قلب نیز می توان بهره برد.

سیر

بوعلی می گوید من می توانم درمان تمامی دردها را در سیر بیابم. اگرچه این ادعای بزرگترین دانشمند ایرانی جای بحث دارد، اما مصرف سیر (به خصوص خام آن) در تنظیم سوخت و ساز بدن مفید است. شاید بتوان بهترین نوع از غذاهای ایرانی را از این حیث در شمال کشورمان یافت. سیر سرشار از اسید فولیک ، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های گروه B است.

5 1000
ارسال شده در 3 خرداد 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • فواید انجام کولونوسکوپی
  • تعریف ماسک صورت و انواع آن
  • هر عطسه این خانم یکی از استخوان هایش را میشکند
  • هشدارهای پزشکی برای مصرف چیپس
  • جنسیت بر رفتار و کردار ما اثر می گذارد
  • فشار روحی و روانی شما را می کشد!
  • توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از سفید شدن موها
  • مراقبت از زخم – درمان، عفونت و عوارض
  • محبوبترین ها

  • برای جلوگیری از افزایش چربی خون چه راه حلی پیشنهاد می شود؟
  • نکات مهم برای مصرف مجدد روغن باقیمانده
  • احتمال طاسی زودرس، در این مردان بیشتر است
  • ترفندهایی برای افزودن به طول عمر باتری
  • آیا سكته قلبى و دردِ دايسكشن آئورت دارای نشانه های یکسانی هستند؟
  • آلرژی دارم یا سرما خوردم؟
  • در شستن دست ها چه اشتباهات رایجی وجود دارد؟
  • انتقال بیماری ها از راه عطسه و سرفه
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • لیفت صورت با نخ
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x