دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی

ورزش و مصرف انرژی ورزش و لاغری کاهش چربی فعالیت بدنی دلیل ورزش کردن افراد چاق

دلیل توصیه به ورزش در افرادی که به طور متوسط چاق هستند در 5 عامل زیر است:
1. تغییرات بیوشیمی ناشی از ورزش در عضلات اسکلتی شامل افزایش فعالیت آنزیم ها، تراکم مویرگ ها و میتوکندری ها است. اکسیداسیون چربی و اکسیژن رسانی به بافت ها در طی فعالیت نزدیک به حداکثر افزایش می یابد.
2. فعالیت بدنی در افراد چاق، متابولیسم گلوکز، انسولین و چربی را بهبود می بخشد.
3. ورزش سبب افزایش توده عضلانی و مصرف  انرژی می شود. ارتباط تنگاتنگی بین وزن بدن و مصرف انرژی موجود است. میزان مصرف انرژی در جریان ورزش وابسته به شدت و مدت فعالیت متغیر است. اما به افراد چاق توصیه می شود که با شدتی قابل تحمل در زمان و دفعات مناسب ورزش کنند. این حجم فعالیت انجام شده نیاز به کالری را تعیین می کند.
4. ورزش از چربی بدن می کاهد. کاهش در چربی بدن به دلیل کاهش در اندازه سلول های چربی است.
5. ورزش مصرف غذا را در افراد چاق کاهش می دهد و هر چه شدت ورزش بیشتر باشد این اثر شدیدتر است.
فعالیت هایی توصیه می شوند که اجزای با شدت سنگین و یا ایزومتریک کمتری داشته باشند و عضلات بزرگ را درگیر کنند. پیاده روی روش عالی است دوچرخه سواری ثابت یا متحرک و شنا هم ورزش های هوازی قابل قبولی هستند. خصوصا اگر بیمار اختلالات مفصلی داشته باشد. تمرین با وزنه برای جلوگیری از فقدان توده عضلانی و حفظ سطح متابولیک در حال استراحت توصیه می شود.
چربی اضافی در فعالیت هایی که باید توده بدن در فضا حرکت داده شود با کاهش عملکرد ورزشی ارتباط دارد. بالا بودن چربی بدن روی سرعت، استقامت، چابکی و قابلیت پرش اثر منفی به جا می گذارد.
غذاهای سرپایی شامل همبرگرها، چیپس ها و پیتزا اغلب کالری زیادی را در بدن وارد
می کنند و موجب چاقی می شوند و همچنین حاوی کربوهیدرات مرکب، فیبرهای غذایی و ویتامین C , A محدودی هستند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 3 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • چرا زنان حتما باید شیر بنوشند
  • راهکار های مبارزه با اهمال کاری
  • خاصیت های مختلف برگ برخی از گیاهان
  • توصیه های روانشناسان برای رفع مشکلات روحی خردسالان
  • رژیم غذایی که ممنوعیت غذایی ندارد
  • نگرانی وزارت بهداشت از فوت نوزادان والدین سیگاری
  • چگونه در ترکیه نان تست خانگی درست می کنند
  • داروي سرماخوردگي كودكان باعث سکته مغزي مي شود!
  • محبوبترین ها

  • دارو‌های ضدافسردگی و مشکلات مردان
  • فواید متفورمین بر کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • انتقاد وزارت بهداشت از بی‌توجهی پزشکان به داروهای مبتنی برفناوری داخلی
  • در بیماری سرماخوردگی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد
  • تولید نسل جدیدی از داروهای پروتئینی با طول عمر بیشتر
  • آغاز به کار روبات داروفروش در انگلیس
  • ساخت دارويي كه باعث كاهش كلسترول خون مي شود
  • اقداماتی که بعد از مسمومیت دارویی باید انجام دهید
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x