کاهش استرس ایام امتحانات اعتماد به نفس استرس و تنش در خانه استرس دانش‌آموزان

افرادی که در فصل امتحانات به سر میبرند بهتر است به نوع تغذیه خود اهمیت بیشتری بدهند و مراقب باشند از چه مواد غذایی استفاده می کنند چون تاثیر مستقیم روی درس خواندن و حافظه آن ها میگذارند

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می توان بازده فکری را افزایش داد.

فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رسیده است و استرس پدر و مادرها برای نمره های فرزندانشان به اوج رسیده. اما نمره خوب گرفتن فقط با خوب خواندن نیست بلکه به تغذیه هم بستگی دارد.

محققان با دسته بندی مواد غذایی بهترین و بدترین نوع تغذیه را برای ایام امتحانات معرفی کردند.
در دوران امتحانات چی بخوریم ؟
1- گردو و کشمش
2- عدس
3- کرفس

در دوران امتحانات چی نخوریم ؟
1- شکر
2- نوشابه
3- چای سیاه

بررسی ها نشان می دهند یک لیوان شیر قبل از خواب هم برای خواب آرام در شب ها خوب است. دانش آموزان در این فصل از تحصیل، غذای سنگین نخورند تا صبح با اشتها و سرحال بیدار شده و صبحانه کامل بخورند، چون صبحانه کامل به کارآیی ذهنی آنان در امتحانات خیلی کمک می کند.

ز باشگاه خبرنگاران

 

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • هرگز سرخود سونوگرافی ندهید
  • نوشیدنی سالم: آب سبز سم زدا
  • اشتباهات در آشنایی های مجازی
  • از بین بردن میخچه کف پا با ضماد سیر
  • منبع و منشا بسیاری از سرطان های ناشناخته
  • این رنگها اشتها را می کشند
  • نوشابه انرژی زا نخورید ، روغن زیتون بخورید
  • کمک اورژانسی برای زایمان مادر توسط این کودک
  • افزایش مرگ زنان تابع چه عواملی است؟
  • لاغر شدن با قارچ و تاریخچه آن
  • تکذیب خبر بیمارى اسماعیل شنگله
  • مصرف شیر گاو توسط کودک
  • سوسیس و کالباس خور ها توجه کنند
  • شیرخواران به چه دلایلی دچار اگزما میشوند؟
  • کاهش وزن با استفاده از 5 اسنک کم کالری
  • محبوبترین ها

  • بدرود ای غذاهای سرخ کرده
  • شیر هم می تواند سلامتی تان را به خطر بیندازد
  • چگونه معمولی غذا بخوریم
  • درباره بستنی بیشتر بدانیم
  • درباره آبمیوه ها چه می دانید؟
  • یکی از معجزات لاغری را بخوانید
  • چرا خوردن موز مهم است؟
  • فواید خوردن آجیل به هنگام صبحانه
  • مراقبت از سلامت مردان با چای سبز
  • اضطراب خود را با این خوراکی ها کاهش دهید
  • دریافت نشاسته با مصرف برخی مواد غذایی
  • کلسیم اصلی ترین ماده معدنی برای بدن
  • نوتلا و این کلاهبرداری بزگ
  • این مواقع حتما گرسنه بمانید
  • درمان های مختلف برای رفع کم خونی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است