images

هوای بسیار سرد یا بسیار گرم بر عملکرد ورزشکاران تاثیر می گذارد. دما، نور آفتاب و شدت آن، می تواند مانع انجام دقیق تمرینات و یا تهدید کننده  سلامتی و کاهش عملکرد ورزشکاران شود بنابراین به همراه داشتن کلاه و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب توصیه می گردد.
میزان بارندگی:
میزان بارندگی در کیفیت مسابقاتی که در هوای آزاد برگزار می شود موثر بوده و حتی احتمال میزان آسیب دیدگی را بالا برده و باعث کاهش عملکرد نیز می گردد. بنابراین لازم است مربیان و کادر فنی این مساله را مدنظر قرار داده و تدابیر لازم را برای حفظ سلامت و عملکرد ورزشکاران در هوای بارانی بعمل آورند. از طرف دیگر به همراه داشتن پوشش مناسب برای هوای بارانی از نکات قابل اهمیت می باشد.
وزش باد:
در ورزش هایی که در هوای آزاد انجام می پذیرد تاثیر گذار است.
ارتفاع:
به طور کلی ورزش کردن و مسابقه در ارتفاعات به دلیل کاهش فشار هوا و کاهش مقدار حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2Max) باعث افت عملکرد می شود.
رطوبت هوا:
رطوبت هوا باعث سختی تنفس، تعریق بیشتر و از دست دادن آب و مایعات بدن و در نتیجه کاهش عملکرد می گردد.
چنانچه رطوبت هوا به بیش از 70 درصد و حرارت نیز از 27 درجه سانتی گراد بالاتر رود باید ضمن مشاوره با پزشک ورزشی نات و احتیاط های لازم را در نظر گرفت.
بهترین راه مقابله با این مساله دقت و توجه به مسایل زیر می باشد:
لباس ورزشکاران از جنس نخ و پنبه و نازک باشد تا علاوه بر جذب عرق بدن، احساس گرما را کاهش دهد.
لباس های مرطوب ورزشکاران با لباس های خشک به طور مرتب تعویض شوند.
مقادیر کافی آب و مایعات نوشیده شود.

ارسال شده در 3 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خردسالان و سردردهای آن ها
  • راز و رمز بین فروشندگان!
  • سرطانزابودن چیپس و پفک
  • اگر قند خون بالایی دارید اسفناج و گشنیز بخورید
  • ناراحتی های روحی در ارتباط با مغز
  • انواع اضطراب های مزمن و پیامدهای مضر آن ها
  • درباره دهیدریشن بیماران دیابتی آگاهی خود را افزایش دهید
  • مواد غذایی به اصطلاح سالم و رژیمی ولی چاق کننده !
  • اطلاعات تغذیه ای برخی از آجیل
  • توصیه هایی برای رنگ مو در منزل
  • میل جنسی غیرطبیعی
  • پیشگیری از سفید شدن بیش از حد مو
  • رفتار درمانی در برابر فوبیا
  • کلسیم نیز می تواند وزن شماش را کاهش دهد
  • مواردی برای بالا بردن بازدهی پیاده روی
  • محبوبترین ها

  • درمان خروپف با این ورزش های ساده
  • تمرینات آسان ورزشی در خانه
  • آب بدن به چه دلیلی از بین می رود؟
  • نیاز پروتئین در ورزشکاران
  • آیا برای خانمهای حامله ورزش و نرمش ضروری است؟
  • شکل و ابعاد استخر چگونه باید باشد
  • تمرینات تنفسی – تنفس عمیق و یوگا
  • برای انجام تمرینات قدرتی به تنهایی، این نکات را فراموش نکنید
  • شیوه های پیاده روی ده هزار قدمی
  • چه مکملی را در چه زمانی باید مصرف کرد
  • تقویت ساعد و تمرینات لی هانی
  • ارتباط میان فعالیت بدنی و فکری
  • برای اینکه سرشانه های حجیم داشته باشید توصیه های برندون کوری را بخوانید
  • کربوهیدرات ها چه تاثیری بر عملکرد ورزشکار دارند؟
  • فوتوالی، ورزش کودکان تنبل نیست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است