ورزش کردن قبل از ورزش کردن عملکرد تمرینات اینتروال‌ سوزندان چربی رژیم غذایی سالم X سوختن کالری تمرینات ورزشی تمرینات اینتروال
ورزش علاوه بر مزایای بی شماری که برای سلامتی بدن ما به همراه دارد می تواند به ضرر برخی افراد تمام شود برخی علائم و نشانه ها به شما در این زمینه هشدار میدهند

درست است که احساس درد هنگام ورزش نشانه خوبی است و خبر از قویتر شدن و تقویت ماهیچه ها می دهد اما برخی از دردها در زمان فعالیت بدنی غیر طبیعی بوده و هشدار می دهد که باید ورزش را قطع کنید.

انواع خاصی از درد حین ورزش نشان دهنده یک مشکل مانند نوعی جراحت است و شما باید تفاوت دردهای مختلف که طبیعی یا غیر طبیعی هستند را تشخیص دهید:

خستگی عضلانی بیش از اندازه: اگر متوجه شده ‌اید که بیش از حد معمول درد عضلانی یا گرفتگی عضلات دارید، این علامتی است که بدن شما به استراحت نیاز دارد. ادامه‌ این روال ورزشی ممکن است صدمات جبران ناپذیری برایتان داشته باشد. خستگی شدید عضلات علاوه بر این باعث حفظ فرم مناسب در طول تمرین نمی شود بلکه خطر فشار عضلانی و یا پارگی عضلانی را افزایش می دهد.

درد شدید و ناگهانی: درد حین ورزش گاهی طبیعی است اما دردهای شدید حکایت از مشکلات جدی سلامت دارد و می تواند منجر به صدمه به مفاصل شود.

تورم زانو: قرمزی، تورم یا درد مداوم در زانو را نباید حین ورزش نادیده گرفت. این علامت هشدار می دهد که شما باید قبل از ورزش زمان بیشتری را صرف گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی کنید. اگر درد زانو با وجود این حرکات ادامه داشت، شما نیاز به مراجعه به یک درمان گر فیزیکی دارید. او می تواند به شما فرم های اصلاح و تقویت حین ورزش را برای جلوگیری از ابتلا به آسیب های ورزشی آموزش دهد.

احساس خستگی مداوم: یک برنامه ورزشی خوب آن است که پس از آن احساس شادابی و پر انرژی بودن کنید و توانایی انجام کارهای روزمره خود را از دست ندهید. پس اگر احساس می‌ کنید که خسته می‌ شوید یا اینکه انرژی ‌تان تمام می ‌شود، بدانید که بیش از اندازه ورزش می ‌کنید.

تندخویی: زمانی که بدن شما خسته است، هورمون ‌های استرس ترشح می ‌کند که خلق و خوی شما را تغییر می‌ دهند. پس اگر احساس می ‌کنید که مضطرب، خشمگین، افسرده و سردرگم شده ‌اید، نیاز دارید تا به بدنتان گوش دهید و ورزش را تمام کنید!

ابتلای دائم به بیماری: یکی از خطرات ورزش طولانی مدت، ضعیف شدن سیستم ایمنی به دلیل خستگی ‌های پیاپی جسمی و روحی تضعیف خواهد شد. پس اگر متوجه شدید که بدنتان مستعد بیماری و عفونت شده است، به عکس العمل بدنتان گوش دهید و به آن زمان بیشتری برای استراحت و تامین انرژی بدهید.
منبع: www.prevention.com

آوای سلامت

5 1000
ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 236 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • جستجو و یافتن مقاله های جدید و قدیمی در گوگل اسکولار
  • متولد شدن با نبود کره چشم
  • تصاویر مانیتورینگ علائم حیاتی بدساید
  • اهمیت پول توجیبی دادن
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان با تغذیه از شیر مادر
  • پرهیز از فعالیت شدید پس از غذا
  • جرم گیری دندان ها، تنها با چند خوراکی
  • چگونه پایه های محبت را در زندگی مشترک تحکیم کنیم
  • محبوبترین ها

  • شخصیتتان را با این نوع ماست تغییر دهید
  • مسری بودن بیماری افسردگی
  • رفتار خشونت آمیز میان همسران
  • چکارکنیم تا مرد ایده آلی برای همسرمان باشیم
  • ارتباط میان دریافت کالری زیاد و مشکلات روحی
  • راحت ترین راههای رفع مشکلات روحی
  • تقویت نخستین و ثانوی
  • رفیق بمانیم یا ازدواج کنیم کدامیک بهتر است
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما