www.usnews.com
ورزش علاوه بر مزایای بی شماری که برای سلامتی بدن ما به همراه دارد می تواند به ضرر برخی افراد تمام شود برخی علائم و نشانه ها به شما در این زمینه هشدار میدهند

درست است که احساس درد هنگام ورزش نشانه خوبی است و خبر از قویتر شدن و تقویت ماهیچه ها می دهد اما برخی از دردها در زمان فعالیت بدنی غیر طبیعی بوده و هشدار می دهد که باید ورزش را قطع کنید.

انواع خاصی از درد حین ورزش نشان دهنده یک مشکل مانند نوعی جراحت است و شما باید تفاوت دردهای مختلف که طبیعی یا غیر طبیعی هستند را تشخیص دهید:

خستگی عضلانی بیش از اندازه: اگر متوجه شده ‌اید که بیش از حد معمول درد عضلانی یا گرفتگی عضلات دارید، این علامتی است که بدن شما به استراحت نیاز دارد. ادامه‌ این روال ورزشی ممکن است صدمات جبران ناپذیری برایتان داشته باشد. خستگی شدید عضلات علاوه بر این باعث حفظ فرم مناسب در طول تمرین نمی شود بلکه خطر فشار عضلانی و یا پارگی عضلانی را افزایش می دهد.

درد شدید و ناگهانی: درد حین ورزش گاهی طبیعی است اما دردهای شدید حکایت از مشکلات جدی سلامت دارد و می تواند منجر به صدمه به مفاصل شود.

تورم زانو: قرمزی، تورم یا درد مداوم در زانو را نباید حین ورزش نادیده گرفت. این علامت هشدار می دهد که شما باید قبل از ورزش زمان بیشتری را صرف گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی کنید. اگر درد زانو با وجود این حرکات ادامه داشت، شما نیاز به مراجعه به یک درمان گر فیزیکی دارید. او می تواند به شما فرم های اصلاح و تقویت حین ورزش را برای جلوگیری از ابتلا به آسیب های ورزشی آموزش دهد.

احساس خستگی مداوم: یک برنامه ورزشی خوب آن است که پس از آن احساس شادابی و پر انرژی بودن کنید و توانایی انجام کارهای روزمره خود را از دست ندهید. پس اگر احساس می‌ کنید که خسته می‌ شوید یا اینکه انرژی ‌تان تمام می ‌شود، بدانید که بیش از اندازه ورزش می ‌کنید.

تندخویی: زمانی که بدن شما خسته است، هورمون ‌های استرس ترشح می ‌کند که خلق و خوی شما را تغییر می‌ دهند. پس اگر احساس می ‌کنید که مضطرب، خشمگین، افسرده و سردرگم شده ‌اید، نیاز دارید تا به بدنتان گوش دهید و ورزش را تمام کنید!

ابتلای دائم به بیماری: یکی از خطرات ورزش طولانی مدت، ضعیف شدن سیستم ایمنی به دلیل خستگی ‌های پیاپی جسمی و روحی تضعیف خواهد شد. پس اگر متوجه شدید که بدنتان مستعد بیماری و عفونت شده است، به عکس العمل بدنتان گوش دهید و به آن زمان بیشتری برای استراحت و تامین انرژی بدهید.
منبع: www.prevention.com

آوای سلامت

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مشکلات شایع سینه پس از تغذیه با شیر مادر
  • سفیدآب و سنگ پا، قدرت سم زدایی دارند
  • شرایط مهم استفاده از دندان مصنوعی
  • با شناخت بیماری شیزوفرنی باورهای غلط خود را کنار بگذارید
  • با این روش ها حس کنجکاوی را در کودک زیاد کنید
  • اختلالات غدد را جدی بگیرید
  • شاه توت میوه ای سرشار از ویتامین
  • چاره حرکات ناشایست در اطفال
  • علائم وجود چربی خون و راه های کاهش آن
  • انتخاب تغذیه سالم و مناسب
  • چگونه از ضررهای آلودگی هوا بر پوست پیشگیری کنیم
  • پروسجر قطع عصب دهلیزی
  • برطرف کردن لخته خون با روش های تغذیه ای
  • موادی که باعث سالمونلا می شوند
  • با این 5 مرحله روزانه 600 کالری بسوزانید
  • محبوبترین ها

  • حساسیت به بادمجان از علت تا درمان
  • برای جلوگیری از سرطان سوسیس را با کاهو مصرف کنید
  • قدرت شنوایی تان با خوردن ماهی چند برابر می شود
  • ارتباط سرطان با مصرف شیرینی جات
  • اگر عطش بیش از اندازه دارید بخوانید
  • آیا می خواهید سالم بمانید؟ این 5 کار را انجام دهید
  • بررسی انواع شیر و میزان مقوی بودن آن
  • ظرف 4 ماه وزن خود را یازده کیلو وزن کم کنید
  • با کمک ماهی افسردگی تان را سرکوب کنید
  • هر روز چه اندازه پیاز بخوریم؟
  • معرفی ضد آفتاب های ساده
  • چک لیستی از فواید دارویی ساقه گندم
  • قبل از شروع رژیم غذایی گیاهخواری بخوانید
  • یبوست و راه حل های تغذیه ای برای رفع آن
  • ده روش معجزه آسا برای لاغری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است