522

چگونه می توانیم در فصول گرم سال از سلامتی مان مراقبت کنیم چه توصیه هایی لازم است در نظر بگیریم تا بتوانیم از دست گرما جان سالم به در ببریم

تابستان در راه است؛ گرما زمینه ساز بسیاری از بیماری ها، به ویژه بیماری های عفونی و تنفسی است. متخصصان معتقدند که با چند راهکار ساده می توان به حفظ سلامتی در فصل گرما کمک کرد.
از کاهش آب بدن و اضافه وزن از مهمترین عوامل ضعف جسمانی هستند. محققان توصیه می کنند که با چند راهکار ساده می توان برای مقابله با فصل گرما مجهز شد. این موارد عبارتند از :

-به میزان کافی آب بنوشید
با توجه به این که 50 تا 65 درصد از وزن بدن افراد بزرگسال را آب تشکیل می دهد، آبرسانی مناسب به بدن برای حفظ انرژی و هوشیاری، ضروری است. بنابر این لازم است روزانه در حدود 8 لیوان آب بنوشید. بهترین زمان مصرف آب در بین وعده های غذایی است، بهتر است آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین و مضر کنید؛ در نتیجه دچار چاقی ناشی از مصرف نوشابه های مملو از قند نیز نخواهید شد.

-ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید
احتمالا ورزش صبحگاهی آخرین کاری است که مایلید به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید! اما یکی از کارسازترین اقداماتی که می توان برای افزایش فعالیت بدنی در زندگی روزانه و حفظ سلامتی انجام داد، ورزش صبحگاهی است.

-همین حالا غذای فراوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید
غذاهای فرآوری شده و فست فود مضرترین نوع تغذیه ای است که می توانید داشته باشید. این مواد خوراکی فاقد هرگونه مواد مغذی و سرشار از قند و روغن هستند و یک تهدید جدی برای سلامتی محسوب می شوند.

-برای خواب بهتر، تمرین یوگا را آغاز کنید
زندگی امروزی با استرس های دائمی گره خورده است. برای رهایی از این استرس ها و فشارهای روحی، تمرین یوگا را آغاز کنید تا با آرامش بیشتری به رختخواب بروید.

-از مواد غذایی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بیشتر استفاده کنید.

-سرگرمی های خود را افزایش دهید و سعی کنید به هر روش ممکن از استرس دوری کنید
-با افراد شاد معاشرت کنید.

-مراقب پوست خود باشید و از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.

-با عینک آفتابی از چشمان خود مراقبت کنید، اشعه ماورای بنفش علاوه بر ایجاد چروک اطراف چشم، سبب بروز آب مروارید می شود.

ایرنا،

 

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • زیبایی پوست و مو با کمک قهوه
  • ارزیابی آپنه انسدادی خواب با عوارض دیابت نوع 2
  • عوامل موثر در بهداشت و سلامت گوش
  • اگر شب ها بیدار میمانید بخوانید
  • برای همیشه از شر وسواس راحت شوید
  • روغن نارگیل یا روغن زیتون کدامیک سالم تر است؟
  • تخریب روحیه اجتماعی کودک با این عامل
  • دستور تهیه سوپ خوش طعم برای تحریک اشتهای خردسالان
  • كشف علت چاقي پس از مصرف داروهاي آرام بخش
  • به محض دیدن این مشکلات دهانی و دندانی به پزشک مراجعه کنید
  • برنامه ریزی موثر برای ترک سیگار
  • اگر پس از افطار تپش قلب میگیرید
  • مشکلات روابط زناشویی را با طنزدرمان کنید
  • بلغور پلو با هویج و به
  • آبله مرغان و این نکات پزشکی
  • محبوبترین ها

  • علل بروز سوزش دردناک دستگاه گوارش
  • عفونت میکروبی یا سرماخوردگی
  • آیا خستگی در ساق پاها به بیماری قلبی ارتباط دارد؟
  • ده راهکار برای پیشگیری،درمان و مقابله با همه نوع بیماری
  • آیا همه ضایعات زبانی خطرناکند؟
  • توصیه های پزشکی برای گرمازدگی
  • طبیعی ترین درمان ها برای رفع ادنوئید
  • بهبود آلزایمر با روزه
  • از پوکی استخوان چه میدانید؟آنچه که لازم است بدانید
  • آزمایش بزاق برای تشخیص آلزایمر در کانادا
  • طبیعی ترین و سالم ترین راههای رفع مشکل سینوس ها
  • کمبود نور خورشید و سرطان گرفتن زنان در این کشور
  • انسداد روده چه زمانی رخ میدهد؟
  • علتهای کمتر شایع مبتلا شدن به کبد چرب
  • آیا نوشابه انرژی زا هپاتیت همراهش دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است