522

چگونه می توانیم در فصول گرم سال از سلامتی مان مراقبت کنیم چه توصیه هایی لازم است در نظر بگیریم تا بتوانیم از دست گرما جان سالم به در ببریم

تابستان در راه است؛ گرما زمینه ساز بسیاری از بیماری ها، به ویژه بیماری های عفونی و تنفسی است. متخصصان معتقدند که با چند راهکار ساده می توان به حفظ سلامتی در فصل گرما کمک کرد.
از کاهش آب بدن و اضافه وزن از مهمترین عوامل ضعف جسمانی هستند. محققان توصیه می کنند که با چند راهکار ساده می توان برای مقابله با فصل گرما مجهز شد. این موارد عبارتند از :

-به میزان کافی آب بنوشید
با توجه به این که 50 تا 65 درصد از وزن بدن افراد بزرگسال را آب تشکیل می دهد، آبرسانی مناسب به بدن برای حفظ انرژی و هوشیاری، ضروری است. بنابر این لازم است روزانه در حدود 8 لیوان آب بنوشید. بهترین زمان مصرف آب در بین وعده های غذایی است، بهتر است آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین و مضر کنید؛ در نتیجه دچار چاقی ناشی از مصرف نوشابه های مملو از قند نیز نخواهید شد.

-ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید
احتمالا ورزش صبحگاهی آخرین کاری است که مایلید به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید! اما یکی از کارسازترین اقداماتی که می توان برای افزایش فعالیت بدنی در زندگی روزانه و حفظ سلامتی انجام داد، ورزش صبحگاهی است.

-همین حالا غذای فراوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید
غذاهای فرآوری شده و فست فود مضرترین نوع تغذیه ای است که می توانید داشته باشید. این مواد خوراکی فاقد هرگونه مواد مغذی و سرشار از قند و روغن هستند و یک تهدید جدی برای سلامتی محسوب می شوند.

-برای خواب بهتر، تمرین یوگا را آغاز کنید
زندگی امروزی با استرس های دائمی گره خورده است. برای رهایی از این استرس ها و فشارهای روحی، تمرین یوگا را آغاز کنید تا با آرامش بیشتری به رختخواب بروید.

-از مواد غذایی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بیشتر استفاده کنید.

-سرگرمی های خود را افزایش دهید و سعی کنید به هر روش ممکن از استرس دوری کنید
-با افراد شاد معاشرت کنید.

-مراقب پوست خود باشید و از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.

-با عینک آفتابی از چشمان خود مراقبت کنید، اشعه ماورای بنفش علاوه بر ایجاد چروک اطراف چشم، سبب بروز آب مروارید می شود.

ایرنا،

 

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • اپلیکیشنی برای تخمین درد
  • معرفی لیستی از غذاهای لاغرکننده
  • در صورت اصرار بر برنزه کردن پوست بهترین روش چیست؟
  • مراقب سلفی گرفتنان باشید
  • ضروری ترین مراقبت ها از اطفال در فصل تابستان
  • فعالیت ورزشی در سطح اپی ژنتیکی سلول های چربی
  • غذاهای ترش کننده معده کدامند؟
  • ایجاد سرطان پوست با برنزه شدن
  • آیا در زمان سرما خوردگی باید ورزش متوقف شود؟
  • درباره بیماری آدنوم بیشتر بدانیم
  • مناسب ترین حرکات برای کاهش سایز شکم تازه مادرها
  • 9 چیز موجود در خانه که باعث مشکلات تیروئیدی می شوند
  • برچسب روی میوه چه چیزهایی به شما میگوید
  • شیوه های اساسی کاهش استرس
  • نکاتی مهم و ضروری در رابطه با بهداشت جنسی نوجوانان
  • محبوبترین ها

  • نوشابه و هورمون های جنسی دختران
  • شش خوراکی زیاد کننده میل جنسی
  • خطاهای بانوان در رابطه زناشویی
  • چگونه آقایان میتوانند رابطه جنسی مورد نیاز خود را در ازدواج بدست آورند
  • اطلاعات کامل درباره انزال زودرس
  • عوارض تخیلات جنسی در زوجین
  • چه زمانی باید برای درمان نازائی اقدام کنیم
  • همه چیز درباره بیماری های دهانه رحم
  • نکاتی مهم در مورد انزال در زنان
  • تقویت عملکرد جنسی با مصرف میوه
  • تبخال تناسلی از کجا منشا می گیرد؟
  • شریک زندگی چه رابطه جنسی را دوست دارد
  • درباره رابطه جنسی دوران عقد
  • نکاتی مهم در رابطه با ابراز علاقه به همسر
  • دلیل سرگیجه و خواب آلوده شدن پس از نزدیکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است