+265468.

آیا از خاصیت های بی شمار تخمه آفتابگردان برای موهایتان اطلاعی دارید این دانه چه نوع تاثیراتی روی تقویت و رشد موهایمان می تواند بگذارد

کارشناسان تغذیه مصرف تخمه آفتابگردان را در رژیم غذایی توصیه می کنند.

 تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E، کلسیم، فیتوسترول ها و مواد مغذی متعددی است که به سلامت بدن کمک می کند. در ادامه به برخی فواید این ماده خوراکی اشاره می شود.

افزایش رشد مو: از آنجائیکه تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیاد ویتامین E است می تواند به داشتن موهای ضخیم و مشکی کمک کند. ویتامین E نه تنها موجب بهبود جریان خون به پوست و فرق سر می شود، بلکه موجب افزایش منبع مواد مغذی ریشه های مو نیز می شود و بدین ترتیب به رشد مو کمک می کند.

کاهش سطح کلسترول LDL: دانه آفتابگردان حاوی فیتوسترول های است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند. همچنین وجود اسیدهای چرب ضروری نقش اساسی در تنظیم کلسترول، و در نتیجه کاهش ریسک بیماری های قلبی دارد.

کاهش علائم دوره عادت ماهانه: تخم آفتابگردان مملو از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منبع خوب منیزیم است و از اینرو به تنظیم انقباض ماهیچه ها کمک کرده و به مقابله با نوسانات اخلاقی و دردهای شکمی دوره عادت ماهامه کمک می کند. وانگهی این دانه ها به حفظ میزان آهن بدن نیز کمک می کند.

کمک به حفظ میزان کلسیم بدن: نوشیدن یک لیوان شیر گاو به اندازه خوردن ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان، کلسیم بدن در حدود ۱۲۰ میلیگرم را تامین می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن: وجود مقادیر زیاد سلنیوم در دانه آفتابگردان منجر به تصفیه رادیکال های آزاد می شود و به حفاظت از سلول ها در مقابل آسیب و صدمه کمک می کند. خوردن تخمه آفتابگردان نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بلکه موجب کاهش ریسک ابتلا به عفونت ها نیز می شود

مهر

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • اندازه گیری میزان افسردگی با پاسخ به این سوالات
  • بوی عرق تان را با این گیاهان دارویی از بین ببرید
  • معرفی خوردنیهای سم زدا در فصل تابستان
  • تغییرات چشمی ناشی از افزایش فشار خون
  • دستور نوشیدنی سالم: چای گیاهی
  • لزوم وجود گوشت در رژیم غذایی از دیدگاه متخصصان تغذیه
  • سرعت آستانه هوازی چیست؟
  • قابلیت مبارزه با استرس در سلولهای مغز
  • از هولتر ۲۴ ساعته قلب چه می دانید؟
  • تاثیر قرص آل آرژانتین یا نچرال ولت بر افزایش قد
  • برای لاغر شدن کدامیک مفید است تمرینات قدرتی در برابر تمرینات هوازی؟
  • تعیین زمان مرگ با این بو
  • اهمیت جذب آهن در بدن
  • خاصیت های باور نکردنی سیر برای بدن
  • حرکت پرس پا را چگونه انجام دهیم
  • محبوبترین ها

  • فواید فیزیولوژیکی سرد کردن
  • ترفندهای موثر برای انجام شنای سوئدی
  • نکات کاربردی داروی سوماتروپین
  • رعایت فاصله طلایی برای عبور از مشکل
  • چه ورزشهایی برای خانمها ضرر دارد
  • عوارض پشت میز نشینی را بشناسیم
  • چربی های شکم و پهلو را آب کنید
  • هم عضله داشته باشید و هم چربی ها را از بین ببرید
  • چرا ورزش میل جنسی را افزایش میدهد
  • باورهای رایج نادرست برای افزایش حجم عضلات
  • از شدت ورزش خود بکاهید
  • 5 نکته برای سوزاندن کالری در حین انجام کارهای خانه
  • خورد و خوراک قبل و بعد از تحرک ورزشی
  • اتفاقات مختلف در بدن پس از پیاده روی
  • مناسب ترین ورزش ها برای خردسالان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است