861123_449

تا به حال در منزل فشار خون خود را سنجیده اید گرفتن فشار خون اصول و روش خاص خود را دارد توصیه می کنیم با روش انجام دادن آن آشنا شوید

 با افزایش سن چک کردن فشارخون یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای مراقبت از سلامت قلب است. اما خواندن فشارخون صحیح شاید آن‌قدر که به نظر می‌رسد ساده نباشد.

وسایل خود را چک کنید

همیشه مطمئن باشید که وسایل شما درست کار می‌کنند. دستگاه و مچ‌بند فشارسنج شما باید شکل صحیحی داشته و باطری‌های آن نو باشند. اگر از وسایل دستی استفاده می‌کنید مطمئن شوید گوشی آن تمیز بوده و خوب کار می‌کند.

در حالت آرام و ساکن باشید

بر اساس حالت بدن فشارخون ممکن است بالا یا پایین برود. اگر عصبی، نگران و یا مضطرب هستید فشارخون شما بالا می‌رود که این می‌تواند عدد اشتباهی را نشان دهد. چند دقیقه قبل از گرفتن فشار خود نشسته و سعی کنید آرام شوید. همه‌چیز را آماده کنید، بنشینید و چند نفس عمیق بکشید.

مچ‌بند دستگاه کاملاً اندازه و در جای درست باشد

مچ‌بند دستگاه باید کمی بالای ران بسته شود. باید راحت از دست عبور کرده و سپس محکم بسته شود. اگر مچ‌بند دستگاه متناسب با اندازه‌ی دست شما نباشد عدد صحیحی را نشان نخواهد داد.

محل قرارگیری بازو

زمانی که می‌خواهید فشارخون خود را اندازه بگیرید دستتان باید هم‌سطح قلب قرار بگیرد. اگر دست بالاتر از قلب باشد فشار اشتباهاً پایین نشان داده می‌شود و اگر دست پایین‌تر از قلب قرار گیرد فشارخون بالاتر نشان داده خواهد شد.

وضعیت نشستن خود را تنظیم کنید

باید طوری بنشینید که پشتتان تکیه داشته و پاها روی زمین قرار گیرند، این بهترین حالت بدن برای خواندن فشار صحیح است. زمان اندازه‌گیری فشار حرکت نکنید و پاهای خود را در یک حالت نگه‌دارید. عمیقاً نفس بکشید و آرام باشید.

اندازه‌ی فشارخون را بنویسید

هر بار که فشار خود را اندازه می‌گیرید شما یا یکی از اعضای خانواده می‌خواهید عدد را به خاطر سپرده و بعداً آن را یادداشت کنید. بااین‌وجود اشتباهات زیادی ممکن است ایجاد شود. به‌جای این کار فوراً فشار خود را در جایی یادداشت کنید، همچنین عدد آن در حافظه‌ی خود دستگاه نیز ذخیره خواهد شد.

فشارخون خود را در خانه اندازه بگیرید

حتی اگر مرتباً نزد پزشک می‌روید بهتر است طبق یک روال منظم فشار خود را در خانه نیز اندازه‌گیری کنید. در مطب دکتر مسائل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث تغییر در فشار شما شود مانند استرس، عصبانیت از انتظار زیاد، راه رفتن زیاد و خستگی. مرتباً در خانه فشارخون خود را اندازه بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید. این یادداشت‌ها را با خود نزد دکتر ببرید.

وب سایت 5040:

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • طبیعی ترین راه سالم برای رفع افسردگی
  • بازیابی سولفات منیزیم با حمام
  • ام اس و پیشگیری های مهم برای آن
  • افزایش توان بدنی بانوان با این خوراکی ها
  • گیراتر شدن مغز نوزاد با رفتار مهربانانه
  • مقابله با سرطان کبد با ورزش
  • بوتاکس و این فایده ها
  • بازی با رنگ های گونه به جای جراحی گونه
  • همه چیز درباره کم خوابی های دوران نوجوانی
  • دارو های تب یونجه و التهاب دائمی
  • هرآنچه درمورد افراد چند شخصیتی باید بدانید
  • آنتی بیوتیک بدن ماهی چه نگرانی هایی دارد؟
  • عواملی که باعث بهبود کار در زمان کاهش انگیزه می شود
  • باسن و ران های خوش فرم را با این حرکات ورزشی تجربه کنید
  • پرورش تفکر برای خطای کمتر
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری از افسرده شدن
  • کنار آمدن با برهم خوردن رابطه عاطفی
  • آسانترین راههای کسب اعتماد به نفس
  • آیا احساس درونی ما راهنمای خوبی است؟
  • مورد تایید قرار گرفتن از نظر دیگران
  • درباره بی خوابی چه می دانید؟
  • خنده، داروی معجزه آسای طبیعی
  • تقویت خودباوری کودک
  • روش های موثر برای تغییر در زندگی
  • اطفال پرادعا
  • انواع محیط در روانشناسی
  • پارانویید ها چگونه اند؟
  • روابط با همسالان و کودکان مبتلا به اختلال سلوک
  • علم و ویژگیهای آن
  • اهمیت روابط اجتماعی برای افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است