گره خوردن مو گردش خون پوست سر شست‌وشوی مو سلامت مو درخشش مو برای درخشش موها استفاده از شامپو

برخی خوراکی ها تاثیر زیادی بر سلامت پوست و موی ما میگذارند و می توانند باعث تقویت و شادابی موهایمان شوند در ادامه با برخی از آن ها آشنا شوید

یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید ” تو همانی هستی که می خوری” . سعی کنید تمام افکارتان را محدود به بدن نکنید زیرا رژیم شما نه تنها به بدن بلکه روی مو و پوست نیز تاثیر می گذارد.

در اینجا لیست غذاهایی که برای سلامت موها بسیار مفید هستند و به ضخامت، درخشش و رشد موها کمک بزرگی می کنند.

هویج

هویج دربردارنده ویتامین A می باشد. ویتامینی که هم برای رشد موها و هم برای چشم ها مفید است. بتا کاروتن موجود در هویج به تبدیل ویتامین A کمک می کند. کمبود این ویتامین در بدن باعث حساسیت، خشکی و خارش پوست سر و نازک شدن موها می شود.


بادام

برای مراقبت مو سراغ آجیل ها بروید و به عنوان میان وعده بادام بخورید. بادام دارای مقدار زیادی بیوتین است و به رشد و دوام موها کمک زیادی می کند.


فلفل زرد

ویتامین C فلفل پنج برابر ویتامین نارنگی است. به همین دلیل از شما می خواهم مقداری فلفل زرد به سالادتان اضافه کنید و به آنتی اکسیدان های موجود در آن اجازه دهید تا به بدن جریان پیدا کنند و به رشد و تقویت موها کمک کنند.


تخم مرغ

آیا بدنتان به پروتئین، بیوتین و امگا۳ نیاز دارد؟ پس پیشنهاد می کنم تخم مرغ مصرف کنید تا به تغذیه و تقویت موها کمک کند. سفیده تخم مرغ را می توان به عنوان ماسک مو نیز مصرف کرد. مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ کافی است.


نارگیل

یا غذاهایتان را در روغن نارگیل بپزید و یا نارگیل بجوید انتخاب با خودتان است. نارگیل شامل ویتامین E، چربی های سالم، ویتامین K و مواد مغذی دیگری است که رشد موها را تقویت می کند.


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با مقدار قابل توجهی مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ابرقهرمان سبزی هاست. می توانید آن را به تنهایی یا در سالاد مصرف کنید. آنتی اکسیدان های موجود در آن فولیکول های مو را محافظت می کند و تارهای مو را برای مدتی طولانی بلند و محکم می کند. گوجه فرنگی موها را از اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.


آناناس

نمی توان طعم دلپذیر آناناس را دوست نداشت. با خوردن آناناس بدنمان آنزیم بروملین و ویتامین C آن را جذب می کند. آب آناناس تمام ویتامین C و آمینو اسیدهای موردنیاز بدن را تامین می کند. این میوه به تولید کلاژن نیز کمک می کند.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع ویتامین A و بتاکاروتن است. این دو ماده معدنی هم به رشد موها و هم به سلامت پوست سر کمک می کنند.

وب‌سایت بدونیم:

5 1000
ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط با موضوع زیبایی, پوست, مو | 842 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • تنظیم وزن در حاملگی
  • حلقه های سیب زمینی
  • درمانهای خانگی برای روشن کردن زانوهای تیره
  • رگ های واریسی و روش های درمانی برای آن ها
  • نظر نایب رئیس اول مجلس در خصوص طرح سلامت
  • نکته جالبی که خوب است در مورد معده بدانید
  • چه مواد غذایی یک صبحانه سالم را تشکیل میدهند؟
  • کره بادام زمینی دوست قلب و عروق
  • محبوبترین ها

  • چگونه می توان سردرد های ماه رمضان را درمان کرد؟
  • ذخیره و جاسازی مایعات در بدن
  • جویدن ناخن و ایجاد درد در معده
  • تعیین زمان مرگ با این بو
  • متلاشی شدن رشته های DNA مغز با امواج موبایل
  • کشف مقبره 1500 ساله یک ژنرال معروف چین باستان
  • طرح لبخند به روش لامینیت یا لمینیت
  • تمدید مهلت ارسال مقاله به سمپوزیوم بین المللی سرطان در مشهد
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما