861782_585 تقویت مو با این خوردنی ها

برخی خوراکی ها تاثیر زیادی بر سلامت پوست و موی ما میگذارند و می توانند باعث تقویت و شادابی موهایمان شوند در ادامه با برخی از آن ها آشنا شوید

یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید ” تو همانی هستی که می خوری” . سعی کنید تمام افکارتان را محدود به بدن نکنید زیرا رژیم شما نه تنها به بدن بلکه روی مو و پوست نیز تاثیر می گذارد.

در اینجا لیست غذاهایی که برای سلامت موها بسیار مفید هستند و به ضخامت، درخشش و رشد موها کمک بزرگی می کنند.

هویج

هویج دربردارنده ویتامین A می باشد. ویتامینی که هم برای رشد موها و هم برای چشم ها مفید است. بتا کاروتن موجود در هویج به تبدیل ویتامین A کمک می کند. کمبود این ویتامین در بدن باعث حساسیت، خشکی و خارش پوست سر و نازک شدن موها می شود.


بادام

برای مراقبت مو سراغ آجیل ها بروید و به عنوان میان وعده بادام بخورید. بادام دارای مقدار زیادی بیوتین است و به رشد و دوام موها کمک زیادی می کند.


فلفل زرد

ویتامین C فلفل پنج برابر ویتامین نارنگی است. به همین دلیل از شما می خواهم مقداری فلفل زرد به سالادتان اضافه کنید و به آنتی اکسیدان های موجود در آن اجازه دهید تا به بدن جریان پیدا کنند و به رشد و تقویت موها کمک کنند.


تخم مرغ

آیا بدنتان به پروتئین، بیوتین و امگا۳ نیاز دارد؟ پس پیشنهاد می کنم تخم مرغ مصرف کنید تا به تغذیه و تقویت موها کمک کند. سفیده تخم مرغ را می توان به عنوان ماسک مو نیز مصرف کرد. مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ کافی است.


نارگیل

یا غذاهایتان را در روغن نارگیل بپزید و یا نارگیل بجوید انتخاب با خودتان است. نارگیل شامل ویتامین E، چربی های سالم، ویتامین K و مواد مغذی دیگری است که رشد موها را تقویت می کند.


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با مقدار قابل توجهی مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ابرقهرمان سبزی هاست. می توانید آن را به تنهایی یا در سالاد مصرف کنید. آنتی اکسیدان های موجود در آن فولیکول های مو را محافظت می کند و تارهای مو را برای مدتی طولانی بلند و محکم می کند. گوجه فرنگی موها را از اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.


آناناس

نمی توان طعم دلپذیر آناناس را دوست نداشت. با خوردن آناناس بدنمان آنزیم بروملین و ویتامین C آن را جذب می کند. آب آناناس تمام ویتامین C و آمینو اسیدهای موردنیاز بدن را تامین می کند. این میوه به تولید کلاژن نیز کمک می کند.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع ویتامین A و بتاکاروتن است. این دو ماده معدنی هم به رشد موها و هم به سلامت پوست سر کمک می کنند.

وب‌سایت بدونیم:

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • وقتی تاثیرات سیگار در بدن از بین رفت چه میشود
  • مدیریت بهینه هزینه های زندگی
  • بازی و کودک
  • علل اصلی خستگی های مزمن به ویژه در زنان چیست؟
  • مغز شما عامل اصلی چاقی
  • بستن مو و ریزش آن ها
  • اصطلاحات رایج برای ناخن
  • جانشین داروهای نقرس
  • تصاویری از دستگاه توربیدومتر
  • با گریپ فروت و انار نوشیدنی خوشمزه درست کنید
  • 8 خواص درمانی عسل و 9 کاربرد آن
  • دو عامل مهم مرگ و میر خانمهای جوان!
  • بازسازی سینه زنان! راه حلی ارزشمند
  • تمایل و کشش به شبکه های مجازی با این عوامل
  • چگونه ماسکارا (ریمل) بزنید؟ آموزش کامل ریمل زدن
  • محبوبترین ها

  • شادابی صورت با ماسکها و بخورهای گیاهی
  • تاثیرات مختلف اکسیژن بر بروز آکنه روی پوست
  • رشد سریع تر موها
  • کرم پودر برای پوست های زرد، روشن، متوسط و تیره
  • توصیه های طلایی برای داشتن ابروهای زیبا و قشنگ
  • درخشندگی پوست با این عوامل خوراکی
  • جهت داشتن آرایشی قشنگ و زیباتر
  • چطوری در هنگام شب از پوست مراقبت کنیم
  • آسان ترین شیوه مراقبت طبیعی از پوست بخور است
  • از خواص سرکه سیب برای پوستتان چه می دانید؟
  • چگونه موهای چرب و گره‌ خورده‌ را مرتب کنیم
  • نحوه بازگشت ضخامت مو
  • پوست خشک ها از چه پاک کننده هایی استفاده کنند؟
  • فقط با سرکه سیب جوش های خود را درمان کنید
  • بهترین میوه ها برای زیبایی پوست کدامها هستند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است