sport1

زمان مسابقات ورزشی طولانی در فصل تابستان در محدوده زمانی قبل از 8 صبح و پس از 4 بعدازظهر تنظیم شود.
در برنامه تمرینات ورزشی در محیط های گرم برنامه استراحت کافی و متناوب لحاظ گردد. مایعات نوشیدنی باید یک محلول هیپوتونیک با غلظت پایین قند (کمتر از 5/2 گرم در 100 میلی لیتر آب)، خنک (8 تا 13 درجه سانتی گراد) و گوارا می باشد.
سی دقیقه پیش از شروع مسابقه مقدار 400 تا 600 میلی لیتر آب نوشیده شود.
برای تشخیص اندازه کم آبی تداوم ثبت حفظ وزن بدن هنگام اوایل صبح شیوه مطلوبی به شمار می رود.
پوشش سر مهم است زیرا ورزشکار در فضای باز بخش عمده ای از گرمای بدن خود را از طریق سطح سر از دست می دهد.
کلاه با لایه های پلی پروپیلن به عنوان عایق پوست را از باد محافظت می کند.
اگر درجه حرارت محیط (داخل سالن با فضای آزاد) بالاتر از دمای پوست شما باشد به جای از دست دادن گرما آن را کسب خواهید کرد و این عمل باعث افزایش دمای بدن و افزایش ضربان قلب می شود. در چنین مواقعی تبخیر عرق از پوست عمده ترین راه برای کاهش گرماست. محیط مطلوبی که دارای رطوبت نسبی کم است میزان تبخیر عرق را افزایش و در نتیجه دمای بدن را کاهش می دهد. رطوبت نسبی زیاد مشکل ترین عامل برای تبخیر عرق به شمار می رود و دمای بدن و ضربان قلب را از حالت طبیعی خارج
می کند. وقتی بدن نتواند گرمای اضافی را دفع کند انواع مختلفی از مشکلات که به عنوان عوارض گرما طبقه بندی می شوند اتفاق می افتد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • فواید استرس خوب
  • چرا باید کنگر فرنگی بخورید
  • هشدارهای ناشی از تعریق در هنگام خواب
  • چه میوه هایی را با پوست نخوریم
  • ناگفته های نشنیده از قهوه
  • از لیزر لیپولیز در چه زمانی نباید استفاده کنیم
  • ثبت درمانگر ايدز و سرم واكسن ايدز
  • فواید میوه ها بر اساس رنگی که دارند
  • تاثیر کپسول های بالون در کاهش وزن
  • ملزومات یک خواب راحت و خوب
  • نشانه های خطرناک برای بیماری های مختلف
  • اثربخشی روان درمانی بین فردی در درمان افسردگی
  • توضیحاتی پیرامون انواع و اقسام چای ها
  • تفکرات مخرب و تاثیرگذار روی زندگی مشترک
  • مهمترین نشانه های اضافه وزن
  • محبوبترین ها

  • رقص هایی که پایین تنه را خوش فرم میکند
  • برای بهبود کارکرد و ریکاوری پاورلیفتر ها این ۵ مکمل مفید است
  • برای از بین بردن درد پاشنه این حرکات را انجام دهید
  • همه چیز در مورد بهداشت در هنگام خواب
  • شدت فعالیت های ورزشی بچه ها در هوای گرم
  • ورزش گروهی چه فوایدی دارد؟
  • در محیط باشگاه‌های ورزشی این برخوردها آزار دهند هستند
  • ورزش و رفع افسردگی پس از بیماری قلبی
  • افسردگی و اضطراب از ورزش می ترسند
  • شیوه نبرد در کیک بوکسینگ
  • زمان 20 دقیقه ای برای مادران باردار
  • آیا ورزش به تقویت قوای شناختی کمک میکند؟ا
  • پیامدهای ناشی از ترک ورزش
  • قوانین ضربه ی مغزی برای جوانان ورزشکار اغلب نادیده گرفته می شود
  • ورزش و کمک به درمان سرماخوردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است