کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

گرما و تورم پاها کاهش دمای بدن فعالیت ورزشی در تابستان فعالیت در گرما استرس ناشی از گرما

ادم (آماس) ناشی از گرما و عرق سوز شدن نشان می دهند که بدن شما تحت استرس ناشی از گرماست. در حالت ادم ناشی از گرما رگ های خونی بدن گشاد شده و باعث می شوند مایعات زیر پوست بدن جمع شوند که در این صورت دست ها و پاها متورم می شوند. ممکن است ابتدا با احساس تنگ شدن انگشتر یا کفش ها متوجه این تورم شوید. در حالت عرق سوز منافذ خروج عرق بسته می شوند و شما احساس خارش می کنید که معمولا زیر لباس است اگر لباس شما خیلی کلفت و گرم باشد ممکن است این حالت رخ دهد. ادم و عرق سوز شدن خطرناک و به شدت مضر نیستند ولی نشان می دهند که باید برای پیشگیری از عوارض جدی گرمازدگی دمای بدنتان را کاهش دهید.
از آب و هوایی که باعث بروز بیماری های ناشی از گرما می شود یعنی دمای 32 درجه سانتی گراد و بیشتر و رطوبت نسبی بالا شناخت داشته باشید.
به میزان کافی بخوابید و میوه ها و سبزی های سرشار از پتاسیم را به میزان زیاد مصرف کنید تا بدن تان خودش را با گرما تطبیق دهد.
کرم ضد آفتاب بزنید کلاه لبه دار روی سرتان بگذارید عینک آفتابی بزنید. اگر قطرات عرق از سر و صورت و بدن شما می چکید نشان می دهد عرق شما به مقدار کافی از سطح پوست شما تبخیر نمی شود تا آن را خنک نگه دارد.
اگر ناچار هستید در گرمای روز فعالیت کنید اجازه دهید بدنتان با این شرایط کنار بیاید به این صورت که یک ساعت در هوای گرم کار کنید یا هر 10 روز یک بار این عمل را انجام دهید. به تدریج مدت فعالیت در هوای گرم را افزایش دهید تا بدنتان با گرما تطابق یابد.
همیشه آب و مایعات کافی بنوشید. حداقل 3 لیتر در روز مایعات بنوشید و اگر میزان فعالیت تان زیاد است کم کم آن را به 4 تا 5 لیتر برسانید. اگر فعالیت ورزشی شدید دارید یا خیلی عرق می کنید مصرف آب به تنهایی کافی نیست بلکه باید به ازای هر یک ساعت ورزش، یک لیتر نوشابه های ورزشی که حاوی الکترولیت ها و املاح هستند را استفاده کنید.
از مصرف داروهای آمفتامین، آنتی هیستامین، ضد افسردگی ها و سار داروهایی که روی اعمال حیاتی بدن شما تاثیر می گذارند، خودداری کنید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 1 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ارکید
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x