drink water

در بررسی سوابق تحقیقی روشن شده است که دسترسی به مایعات و مواد قندی هنگام ارائه توصیه های غذایی برای تمرین در گرما بسیار مهم است. با تکرار تمرینات در گرما مصرف مواد قندی باید افزایش یابد حتی اگر سازگاری به گرما سرعت گلیکوژنولیتیک را کاهش دهد. افرادی که در هوای گرم تمرینات روزانه انجام می دهند باید مصرف مایعات توجه خاصی داشته باشند زیرا گرما سبب افزایش میزان تعریق شده و بنابراین مایعات بدنی بیشتری از دست می رود. ورزشکار باید در هنگام تمرین، نوشیدنی های حاوی الکترولیت ها و مواد قندی را به طور متناوب مصرف نماید. از آنجا که اهمیت نسبی انتقال مایعات در طی تمرین در هوای گرم افزایش می یابد ممکن است به ورزشکاران توصیه شود که در این شرایط آب بنوشند ولی باید از انجام این کار جلوگیری شود زیرا نوشیدنی های حاوی مواد قندی و الکترولیت ها به همان سرعت آب از روده تخلیه می شوند. از طرفی مصرف مایعات حاوی مواد قندی و الکترولیت ها می تواند ذخایر گلیکوژن را در هوای گرم افزایش دهد افزون بر این با توجه به افزایش نسبی اهمیت مصرف اکلترولیت ها در طول تمرینات در هوای گرم نوشیدنی های مصرف شده برای آبگیری مجدد بدن باید حاوی الکترولیت ها باشد.
اثرات مخرب کاهش آب بدن در طی تمرین مخصوصا در هوای گرم به خوبی اثبات شده است. مطلوب این است که فرد قبل از تمرین کاملا آب گیری کند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 4 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی دردهای مزمن در بدن
  • علل کمبود شادی در بین ایرانی ها
  • برای کودکان مبتلا به دیابت تزریق واکسن آنفولانزا ضروری است
  • رژیم نگیرید ولی 7 کیلو لاغر شوید
  • توصیه هایی برای برطرف کردن عطش در این ماه
  • پیشگیری از اختلال های خوردن
  • تلفن همراه و خردسالان
  • رسیدگی به اتاق خواب
  • میگرن در خانم ها با این عوامل
  • 7فایده مواد خوراکی سبز رنگ
  • استنباط های غلط در زمینه ورزش های سوزاندن چربی
  • چای و قهوه اکیدا ممنوع!
  • بـر ميـل جـنـسـي این عوامل تاثیر گذارند
  • اهمیت کاردرمانی در بهبود بیماری ها
  • معجون گیاهی سالم و مغذی خانگی
  • محبوبترین ها

  • دسر قلبی میوه ای
  • نان گل با آرد گندم کامل
  • سالاد ترکیه ای خوش طعم و دلچسب
  • دسر کدو حلوایی با پودر نارگیل
  • غذای سیر کننده- نخودفرنگی و سیب زمینی
  • گل کلم لقمه ای و بسیار لذیذ
  • کیک با روکش سبز
  • سالاد بادمجان کبابی و مرغ
  • آماده کردن دسر با استفاده از توت فرنگی
  • کباب بقچه ای
  • دستور پخت اسلایس میوه های خشک
  • نوعی از پیراشکی پنیر سرخ شده در روغن
  • این دفعه کیک سیب کاراملی را اینطوری درست کنید
  • کاچی با شیره انگور
  • شکر پاره سیب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است