ورزش صورت تمرینات موثر برای ورزش صورت اهمیت ورزش صورت آموزش ورزش صورت

ورزش دادن صورت بسیار مهم و حائز اهمیت است و کسانی که علاقه مند به زیبایی صورت خود هستند بد نیست به این مطلب نگاهی بیندازند

ورزش بهترین راه برای شکل دادن به ماهیچه ها، کم کردن وزن و کنترل افتادگی پوست است. یک رژیم غذایی خوب به همراه ورزش می تواند شما را سال ها جوان تر از آنچه اکنون هستید کند. البته برای زیبایی صورت هم روش هایی وجود دارد. ورزش صورت یا یوگای صورت برای جوان کردن پوست صورت است. پس این ورزش ها را روزانه انجام دهید تا ماهیچه ها و پوست صورت در مدت چند هفته سفت شوند.

قسمت اول: کشش

مکانی که می توانید تنها باشید و آرامش داشته باشید را انتخاب کنید: ورزش صورت در ابتدا کمی مشکل است. بنابراین در یک جای خلوت روی صندلی بنشینید تا بتوانید روی حرکات تمرکز کرده و آن ها را درست انجام دهید.

قبل از شروع ورزش گردن را بکشید: تمام این حرکات را باید به آرامی و با نفس عمیق انجام شود. چندین بار سر را به سمت پایین و بالا حرکت دهید.

چانه ها را به آرامی از یک شانه به شانه دیگر حرکت دهید. در هر حرکت به مدت ۵ ثانیه به شانه ها نگاه کنید. این حرکت را دو بار انجام دهید.

سر را به سمت شانه راست خم کنید گویی می خواهید روی شانه بخوابید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. همین حرکت را به سمت چپ نیز تکرار کنید. سپس سر را به حالت عادی برگردانید تا ورزش صورت را شروع کنید.


قسمت دوم: ورزش چشم

سر را به سمت راست بچرخانید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید سپس به مدت ۵ ثانیه به چپ نگاه کنید. ۵ ثانیه به بالا و ۵ ثانیه به پایین. دوباره سر را به سمت چپ برگردانید و همین حرکات را تکرار کنید.این تمرین را برای هر طرف ۲ الی ۱۰ مرتبه تکرار کنید. این تمرین از افتادگی پلک جلوگیری می کند و برای کسانی که مدام به تلویزیون یا کامپیوتر چشم می دوزند مفید است. این تمرین را با چشم های بسته هم می توانید انجام دهید.

ابروها را بالا ببرید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. چشم ها را تا می توانید باز و دهان را بسته نگه دارید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.

چشم ها را به حالت تعجب باز کنید. سعی کنید ابروها را در این حالت بالا نبرید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.


قسمت سوم: ورزش دهان

زبان را به مدت ۶۰ ثانیه بیرون بیاورید.

به سقف نگاه کنید و زبان را داخل دهان جمع کنید. این حرکت را ۵ مرتبه و هرکدام ۵ ثانیه انجام دهید. همینطور که به بالا نگاه می کنید زبان را از دهان بیرون بیاورید. این حرکت ماهیچه های گردن را کشش می دهد و تقویت می کند. دوباره سر را به حالت اولیه برگردانید تا بقیه ورزش ها را انجام دهید.

دهان را به شکل حرف “O” انگلیسی دربیاورید. دهان را باز کنید و با لب ها شکل O بسازید. همینطور که فک پایین است لب ها را به حالت خنده باز کنید. این حرکات “O” کوچک و “O” بزرگ را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

لبخند بودا: لب ها را به سمت داخل دهان ببرید طوری که دیده نشوند. سپس گوشه های لب را به سمت بالا ببرید درست مثل حالت خنده. این حرکت ۱۰ الی ۱۲ مرتبه تکرار کنید.


قسمت چهارم: ورزش تنفس

ورزش تنفس عمیق را به این شیوه انجام دهید: هر بار که نفس را بیرون می دهید لب ها را جمع کرده و به بیرون فوت کنید. این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه انجام دهید.

وب‌سایت بدونیم:

ارسال شده در 5 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • صبحانه هم خوب و بد دارد
  • تپش قلب افراد مسن
  • ارتباط زود جوش بودن و طول عمر
  • پیامدهای مخرب خواب با آرایش
  • حواستان به مرض قند باشد!
  • 10 نشانه بیماری کلیه که باید بدانید
  • اطلاعات کامل درباره ویتامین B5
  • هشدار جدی درباره دارو های گیاهی ترک اعتیاد
  • محبوبترین ها

  • بهترین نوشیدنی علیه یبوست فقط با 2 ماده
  • برای تنظیم قاعدگی این گیاه بسیار مفید است
  • خاصیت های بیشمار سرخ‌ولیک
  • رهایی از مشکلات مختلف جسمی با این نوشیدنی ها
  • برنج کابلی داروی دفع کرم کدو و انگلهای بدن
  • آموزش نوشیدنی برای از بین بردن استرس و سردرد
  • خواص درمانی گیاه اسفند یا اسپند
  • آموزش مصرف چای سبز
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است