sport clothes

استفاده از لباس زمستانی مناسب یک ضرورت است نه تنها در هوای سرد باید لباس مناسب بپوشید بلکه باید خود را برابر باد محافظت کنید زیرا باعث افزایش این خطر و ناراحتی می شود که در معرض سرما قرار گیرید. تاثیر روزی که برودت هوا یک درجه سانتی گراد و سرعت باد 60 کیلومتر در ساعت باشد برابر روزی است که برودت هوا 17 درجه سانتی گراد زیر صفر است.

مقدار و نوع لباسی که می پوشید به ورزش شما و هوا بستگی دارد. هنگام شرکت در رقابت های ورزشی بدن به طور پیوسته گرما تولید می کند و به مقدار زیاد عرق می کند. هنگامی که تمرین یا مسابقه به پایان می رسد تمام بدن پوشیده از عرق است و بازده گرمایی کاهش می یابد. در نتیجه احساس سرما حادث می شود. این حالت معمولا در اسکی بازان سرعت که هنگام اسکی در سرازیری، گرمای زیادی به وسیله بدن تولید
می کنند اتفاق می افتد. آن ها وقتی در پیست منتظر دستگاه بالا برنده برای بازگشت به فراز پیست هستند سرما را احساس می کنند. در نتیجه به دو نوع لباس نیازمندند. لباس سبک برای زمان اسکی در سراشیبی و لباس مناسب و عایق دار برای گرم کردن بدنشان در زمان توقف پای پیست. به این دلیل همه شرکت کنندگان در ورزش های توقف و حرکت باید لباس خود را لایه بندی کنند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 5 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مربای توت فرنگی عثمانی
  • اصول تمیز نگه داشتن ناف
  • چگونه متوجه نقص شنوایی در کودک شویم
  • اهمیت غربالگری مشکلات روحی و روانی فردی
  • مورفین موجب توسعه و گسترش تومورها (متاستاز) می شود
  • داروهای چاقی
  • درمان بیماری ها با ماساژ دست
  • ” نقشه حرکت ” در مغز ،نقش سلولهای مخچه و اثر تخریبی الکل
  • کمک به رفع انواع ترس در خردسالان
  • مزمن ترین ناراحتی در اطفال پسر
  • اطلاعات کامل در مورد عارضه گواتر
  • جراحی های اوربیت
  • معرفی کامل دستگاه فلیم فتومتر (flame photometer)
  • شایع ترین سوالات درباره مصرف تخم مرغ
  • انعطاف پذیری ایستا و فعال
  • محبوبترین ها

  • با این ورزش ها، بیشتر از همیشه کالری بسوزانید
  • بازی دسته جمعی کرلینگ چه جور بازی است
  • در سرما بلرزید تا وزنتان کاهش یابد
  • پرتحرکی با پیاده روی
  • فعالیت های گرم کردن
  • نکاتی طلایی برای افزایش میزان استقامت و قدرت بدنی
  • آشنایی با تاریخچه بسکتبال در جهان و پیدایش آن در ایران
  • تاثیرات یک جلسه تمرین هوازی بر بدن (بخش 3)
  • روش هایی برای آب کردن چربی بازوها
  • فیلم آموزش پرس زیر سینه هالتر
  • واقع گرایانه و قابل دستیابی بودن اهداف ورزشی
  • با این رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهید
  • فعالیت بدنی و تحریک کبد
  • ورزش بیش از اندازه، علائم خاص خود را دارد
  • طراحی فعالیت ورزشی برای لاغری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است