کنترل فشار خون سلامت قلب و عروق سطح کلسترول خون بیماری های قلبی عروقی انسداد رگ ها ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

کنترل فشارخون با چه روش هایی امکانپذیر است چه توصیه هایی را در این زمینه باید در نظر بگیریم  تا بتوانیم فشار خونمان را کنترل کنیم

با افزایش فشار خون، فرد دچار برخی مشکلات در سیستم بدنی می‌شود .

فشارخون عادی 120/80میلی مترجیوه است ، ولی گاهی اوقات، در افرادی با فشارخون بالا به 150/100میلی مترجیوه و حتی بالاتر می رسد .

فشار خون بالا می‌تواند به بیماری‌های دیگری مانند سکته قلبی، حمله قلبی، بیماری شریان ضربان قلب (CAD) و نیز مرگ منجر شود؛ بنابراین نباید نادیده گرفته شود.

به‌طور کلی دو نوع افزایش فشارخون وجود دارد: فشارخون اولیه: علایم خاصی ندارد، اما اعتقاد بر این است که علت آن استرس، جراحت، چاقی، مصرف مشروبات الکلی، استعمال سیگار یا مشکل ژنتیکی است. فشارخون ثانویه: این نوع افزایش فشار خون بالا در درازمدت می‌تواند به عفونت کلیه و ازکارافتادن غدد درون‌ریز و مشکلات شریانی مانند تصلب شرائین منجر شود .

فشارخون بالا ، مرگ خاموش نیز نامیده می‌شود زیرا بسیاری از اوقات فرد از داشتن این بیماری آگاهی هم ندارد.

بالا رفتن فشارخون می‌تواند به آسیب کلیوی، ایست قلبی شریانی و حتی فلجی منجر شودو در صورتی‌که به‌ موقع درمان نشود معلوم نیست به بیمار چه آسیبی برساند.

برای مقابله با افزایش فشار خون که سن خاصی ندارد به یوگا بپردازید.یوگا علاوه بر درمان این بیماری با روند پیری نیز مقابله می‌کند.

اما روش انجام دادن یکی از حرکات موثر این ورزش

* روی زمین نزدیک به دیوار دراز بکشید و تنفس عمیق را تمرین کنید.

* پاها را مطابق شکل روی دیوار قرار دهید به‌طوری‌که پشت پاشنه پا با دیوار تماس داشته باشد سپس بازدم انجام دهید .

*سرتان را روی زمین قرار دهید، درحالی‌که ستون فقرات صاف و زانوها کمی خم است.*این حرکت را به مدت5 تا 10 دقیقه انجام دهید.

*وقتی‌که به حالت عادی باز گشتید ، برای مدتی استراحت کنید.در صورتی که مشکل کمردرد دارید ،یک پتوی نرم زیر کمر قرار دهید. سعی کنید فشار زیادی به خود وارد نکنید.

مزایای این نوع ورزش:ازآن جا که در این ورزش فرد تقریباً به‌صورت وارونه قرار دارد اعضای حفره شکمی فعال‌تر است.درنتیجه، اشتها باز می‌شود. خون از سرو قسمت بالای بدن به سمت پایین جریان بیشتری پیدا می‌کند درنتیجه اکسیژن بیشتری به این قسمت‌ها منتقل می‌شود؛ به همین دلیل است که این ورزش برای رفع سردرد و میگرن نیز توصیه می‌شود. (قبل از انجام این حرکت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.)

کنترل فشار خون سلامت قلب و عروق سطح کلسترول خون بیماری های قلبی عروقی انسداد رگ ها ابتلا به بیماری های قلبی عروقی   کنترل فشار خون سلامت قلب و عروق سطح کلسترول خون بیماری های قلبی عروقی انسداد رگ ها ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

5 1000
ارسال شده در 6 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 348 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • برای سلامت دکتر عباسقلی دانشور،جراح سرشناس کشورمان دعا کنیم
  • کاهش کلسترول با تزریق دوبار آمپول در سال
  • دیابتی ها شیرسویا بخورند
  • روغن حیوانی چه تاثیراتی بر روی قلب انسان می گذارد
  • گزش پشه این افراد را تهدید می کند
  • چگونه میتوان پنکیک کم کربوهیدرات درست کرد
  • با این روش هاي جوان سازي طبیعی ،پوستتان می درخشد!
  • شخصیت خسیس و کم خرج با هم متفاوتند
  • محبوبترین ها

  • مصارف مختلف خمیر دندان
  • اصول تمیز کردن دیوارهای مختلف
  • محاسبات بینایی مردان قوی تر از زنان
  • لطفا آب برنج را دور نریزید
  • برای آب کردن چربی های شکمی ، میانبر بزنید
  • برای کسب موفقیت از انجام این کارها قبل از خواب پرهیز کنید
  • گربه ها خشم را در خانه ترویج میدهند
  • با پیروی از این موارد ساده بهتر بخوابید
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیفتینگ با نخ
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما