ورزش در محیط آلوده هوای سالم محیط آلوده فعالیت در هوای آلوده تمرین بدنی در هوای کثیف

گزارش های خبری روزانه در مورد وضعیت آب و هوای منطقه و کیفیت آن تهیه کنید.ورزشکاران برای جلوگیری از مضرات ازن در فصل گرم تابستان تمرین و فعالیت های ورزشی خود را در اوایل صبح یا عصرها انجام دهند. زیرا در این هنگام تردد وسایل نقلیه کمتر بوده و هوا نیز تمیزتر است و مناسب ترین زمان برای ورزش کردن می باشد.
اگر لازم باشد برای انجام فعالیت در فضایی با مونواکسید کربن بالا آماده شوید باید 6-4 روز تحت همان شرایط ورزشی و محیطی تمرین کنید تا آمادگی لازم را برای انجام مسابقه بدست آورید. در صورت امکان محل تمرین را در پارک یا در امتداد ساحل دریا یعنی جاهایی که از دود اگزوز اتومبیل ها و مونواکسید کربن حاصل از مراکز صنعتی و دیگر آلاینده ها پاک باشد انتخاب کنید. زمانی که در حال حرکت به محل مسابقه هستید قرار گرفتن در معرض آلاینده ها را به حداقل برسانید پنجره های اتومبیل را ببندید و ورود هوای آلوده به اتومبیل را محدود کنید. در روزهایی که مقدار آلاینده ها در حد خطرناک است از انجام ورزش خودداری کنید.

اگر هوا آلوده باشد بهتر است ورزش در محیط های بسته انجام شود. در غیر این صورت در محیط های باز به ویژه در ساعات اولیه روز که مواد آلوده کننده کمتر است. در بعد از ظهر نیز در صورت وزش باد که باعث پراکندگی آلودگی هوا می شود می توان به فعالیت ورزشی پرداخت. ورزش در هوای آزاد تاثیر بیشتری از ورزش در منزل دارد مشروط بر این که هوایی که فرد تنفس می کند مملو از ذرات معلق گاز مونواکسید کربن و سرب نباشد. فعالیت ریه و قلب به هنگام ورزش کردن در بالاترین میزان خود می باشد و اگر هوایی که در این زمان وارد ریه فرد می شود آلوده باشد مقدار بیشتری از آن در مقایسه با زمان عادی جذب بدن فرد خواهد شد و وی را در معرض مسمومیت شدید خون قرار می دهد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 6 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • هشدار محققان درباره عوارض داروهای ضدصرع
  • شیوه بدی به اسم خود درمانی
  • برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن این توصیه ها را بخوانید
  • شایع ترین عقاید در مورد طلاق
  • تکذیب خبر درگذشت رضا رویگری توسط خودش
  • برای کاهش وزن شنا نکنید!
  • هشدار به جوانان در خصوص فروش مکمل‌های غذایی پرخطر
  • آیا ماکارونی برای سلامتی خوب است؟
  • محبوبترین ها

  • هشدارهای پزشکی در مورد شکر
  • آیا از خوردن این سم لذت میبرید؟
  • مراقبت های خوراکی در ۵۰ تا ۶۰ سالگی
  • خوراکی های پیشگیری کننده از تحلیل عضلات
  • سرطان سینه را با 10 ماده غذایی از خود دور کنید!
  • از فواید رژیم غذایی سالم بیشتر بدانید
  • کالری سوزی با کمک مواد خوراکی
  • تاثیرات آنتی اکسیدان ها بر روی بدن
  • رپورتاژ

  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما