هویج مصرف هویج فوایدهویج برای اطفال خوردن آب هویج خواص هویج برای کودکان
هویج خاصیت های بی شماری برای سلامتی ما به همراه دارد این شاخه از سبزیجات فواید بی نظیری برای بدن ما به همراه دارد در ادامه یا انواع این فواید آشنا شوید

فواید بیشمار مصرف هویج از کاهش کلسترول گرفته تا جلوگیری از نقصان حافظه شناخته شده است.

بتاکاروتن موجود در هویج مسئول رنگ نارنجی آن است. هرچه بتا کاروتن زیادتر باشد، هویج نارنجی تر می شود. بتا کاروتن پیش ساز ویتامین آ است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. در اینجا بهترین دلایل برای مصرف روزانه این سبزی مفید بیشتر معرفی شده است:

کاهش کلسترول: هویج از جمله مواد غذایی مفید است که میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش سطح کلسترول خوب می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف روزانه چند عدد هویج کلسترول را 10 تا 20 درصد کاهش می دهد و از افزایش سطح کلسترول بد در افراد جلوگیری می کند. محققان علت این امر را فیبر محلول موجود در هویج (الیاف گیاهی) به نام پکتین می دانند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: بیوفلاونوئید موجود در هویج با کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه در ارتباط است. علاوه بر این، محققان اروپایی به این نتیجه رسیده‌ اند که هویج و هر آن چه حاوی رنگدانه‌ بتاکاروتن است در کاهش سرطان سینه موثر عمل می ‌کند.

بینایی سالم تر: هویج درمان کننده مشکلات بینایی موجود نیست اما می تواند در برابر مشکلات بینایی ناشی از کمبود ویتامین آ محافظت ایجاد کند. بدن شما بتاکاروتن موجود در هویج را تبدیل به ویتامین آ می کند. مصرف منظم هویج در پیشگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا، شب کوری، و دید بهتر در تاریکی کمک کننده است.

جلوگیری از نقصان حافظه: افراد میانسالی که کمترین مصرف سبزیجات ریشه دار را دارند، بیش از سه برابر بیشتر در معرض زوال شناختی ناشی از سن قرار دارند و این را محققان هلندی به اثبات رسانده اند. محققان می گویند بتاکاروتن موجود در ریشه سبزیجاتی مانند هویج از سیستم عصبی مرکزی در برابر پیری محافظت ایجاد می کند. محققان دانشگاه هاروارد نیز اثبات کرده اند مردانی که روزانه 50 میلی گرم مکمل بتاکاروتن را هر روز مصرف کرده اند، دیرتر از سایرین در معرض زوال شناختی قرار داشتند.

جلوگیری از دیابت: آنتی اکسیدان موجود در هویج با کاهش خطر ابتلا به دیابت در ارتباط است. در یک مطالعه مشخص شد کسانی که بیشترین میزان بتاکاروتن موجود در هویج را به عنوان یک آنتی اکسیدان در خون خود داشتند، سطوح قند خونشان 32 درصد پایین تر از سایر افراد بود.

تقویت سلامت استخوان: هویج همچنین حاوی مقادیر کمی از سایر مواد مغذی مانند ویتامین ث (5 میلی گرم به ازای هر فنجان) و کلسیم (96 میلی گرم در هر فنجان)، است. مصرف منظم این سبزی به ویژه در زنان یائسه منجر به تقویت استخوان ها و به تاخیر انداختن فرایند پوکی استخوان می شود.
منبع: www.rd.com

ارسال شده در 9 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • کنترل بهداشتی کالباس و سوسیس
  • آیا کسانیکه دیابت نوع دو دارند مجاز به نوشیدن آب میوه هستند؟
  • تغییر رنگ دندانها در اثر مصرف قطره آهن
  • سر و صدای کودک با این عوامل
  • عوامل ایجاد کننده تبخال و روش های درمان آن
  • آموزش پنیر هندی
  • مشکلات خواب با این وسایل هوشمند
  • مراقب باشید تب مالت در کمین شماست
  • محبوبترین ها

  • درباره سلامت خون چه می دانید؟
  • چه زمانی باید به دنبال درمان های پزشکی فوری برای درد گردن باشیم
  • مواردی که هر خانمی باید برای حفظ سلامتی و جلوگیری از سرطان بداند!
  • برخی از مشکلات برای مقابله با پیری
  • شیوه هایی برای تقویت فرآیند چربی سوزی شما
  • اگر می خواهید سبزیجات را به بهترین شکل نگهداری کنید ، بخوانید
  • آرام کردن درد شقیقه ها با این روش های طبیعی
  • آیا زخم بستر قابل مداواست؟
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • لیفتینگ با نخ
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    مزایای استفاده از هل

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است