موفقیت یک زندگی مشترک مهارت های زندگی مشترک قلب و ذهن یک زن داشتن یک زندگی مشترک موفق خوشبختی و موفقیت جبران عشق ازدواج موفق ابراز احساس

 برای رسیدن به موفقیت از چه راه و رو شهایی باید کمک بگیریم تا بتوانیم به هدف خود دست پیدا کنیم مواردی که مانع موفقیت ما می شوند کدامند؟

رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کاری به سه عامل بسیار مهم بستگی دارد: توانایی شما در برقراری ارتباط مؤثر؛ تحت‌تأثیر قرار دادن و همکاری خوب با سایر افراد. به‌زبان آوردن این کلمات آسان است اما انجام درست و دقیق آن‌ها از سخت‌ترین کارها است. این‌که بدانید چه زمانی باید شروع به تلاش برای پیشرفت و بهبود عملکرد خود کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. متأسفانه بیشتر افراد نمی‌توانند زمان درست را تشخیص دهند. اما اگر این ۵ اشتباه کوچک را اصلاح کنید آن‌وقت می‌توانید استعداد و توانایی‌های فوق‌العاده‌تان را آزاد کنید.

۱ – در نوشتن ایمیل مشکل دارید

به گزارش سلامت نیوز ،همه ما دوست داریم وقتی ایمیلی دریافت می‌کنیم خیلی سریع به سراغ اصل مطلب برود تا از اتلاف زمان جلوگیری شود. درست همین‌جا است که بیشتر افراد دچار اشتباه می‌شوند. آن‌ها پیش خود فکر می‌کنند اگر از قواعد نشان‌گذاری نادرست و جمله‌های کوچک و خلاصه استفاده کنند، ایرادی ندارد. چون آن‌ها می‌خواهند منظور اصلی را برسانند. همین مسئله موجب سردرگمی می‌شود و حتی ممکن است از نظر گیرنده ایمیل غیرحرفه‌ای؛ اجمالی و همراه با نوعی بی‌احترامی تلقی شود. باید سعی کنید تا نامه‌هایی که می‌نویسید مؤثر بوده و منظور را به‌صورت واضح و شفاف به گیرنده برساند اما در عین‌حال همراه با ادب و نزاکت باشد.

نامه خود را همواره با سلام و احترام به مخاطب آغاز کنید. حتی به نام وی اشاره کنید تا احترام شما کاملا مشهود باشد. نکته‌هایی را که در نامه اشاره می‌کنید حتما اولویت‌بندی شده باشند و از جمله‌هایی استفاده کنید که ساختار دستوری درست همراه با نشان‌گذاری‌های مناسب داشته باشند. رعایت همین سه نکته ریز اما کلیدی می‌تواند بازخورد بسیار مثبتی برایتان به همراه داشته باشد و موجب تحکیم روابط دوستانه با همکاران‌تان شود.

۲ – در محافل عمومی به خوبی صحبت نمی‌کنید

صحبت کردن در برابر رسانه‌ها می‌تواند با ترس و دلهره زیادی همراه باشد؛ در این‌گونه مواقع ممکن است کلمات و اصطلاحاتی را به‌کار ببرید که چندان مناسب نباشد. همه این‌حا حاکی از نداشتن آرامش است. بهترین راه برای مقابله و جنگیدن با استرس و اعصاب تمرین اظهاراتتان است. سعی کنید تا جایی‌که می‌توانید سخنرانیتان را تمرین کنید.

اگر با تمام این تلاش‌ها هم‌چنان در برنامه‌ها و نشست‌ها عصبی به‌نظر می‌رسید، به یاد داشته باشید که آهسته صحبت کردن و زمان دادن به خودتان در حین سخنرانی برای داشتن تمرکز موجب می‌شود تا در ذهن مخاطب این‌گونه تداعی شود که شما روی صحبت‌های خود به‌طور کامل کنترل دارید. با رعایت این نکته همیشه آرام و متین به‌نظر می‌رسید.

۳ – پرانرژی نیستید

کارفرما و مشتریان شما دوست دارند که همیشه شاد و پرانرژی باشید و از این‌که با آن‌ها کار می‌کنید، هیجان زیادی نشان دهید. اگر در کارهای‌تان اثری از خستگی و کم بودن انرژی دیده شود، اطرافیان و آن‌هایی که با شما سروکار دارند به‌سرعت متوجه می‌شوند. خندیدن را تمرین کنید؛ از حرکات دست استفاده کنید و در جلسات انرژی و هیجان بیشتری داشته باشید.

۴ – به اندازه کافی سازش‌پذیر نیستید

در زندگی کاری و شخصی باید بدانید چه زمانی مبارزه را شروع کنید. البته تمام تصمیمات و جلسات نیاز به این روش ندارند. گاهی بهتر است فقط لبخند بزنید؛ سری تکان دهید و سخنی نگویید تا روابط به بهترین شکل ادامه پیدا کنند.

ولی این به معنی آن نیست که سکوت کنید و نظر ندهید. ولی باید همیشه این آمادگی ذهنی را داشته باشید که در صورت عدم توافق چگونه برخورد کنید یا از چه سیاستی استفاده کنید. اگر در محل کارتان از شما به‌عنوان فردی نام برده می‌شود که همیشه دم از عدم توافق می‌زند؛ آن‌وقت اگر نظرات شما مثبت و معتبر باشد و به نظرتان در جریان جلسه احتیاج باشد کسی شما را جدی نمی‌گیرد.

مطمئن شوید که به اندازه کافی منطقی هستید و همیشه آماده توافق و سازش تا بتوانید رابطه خیلی خوبی با دیگران داشته باشید. با داشتن این رفتار اگر زمانی حاضر به پذیرش نظری نباشید؛ کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

۵ – بیش از حد بدبین هستید

همه ما دوست داریم اطرافمان کسانی باشند که به ما احساس خوبی می‌دهند. اگر از دسته کسانی هستید که همیشه از شاد بودن و خندیدن دیگران ایراد می‌گیرد، هرچه سریع‌تر دست از این رفتار بردارید. باید به این نقطه برسید که همکاران؛ رؤسا و مشتریان دوست دارند که در کنار شما باشند و از نظرات شما استفاده کنند. اگر بیش از حد منفی و بدبین باشید هیچ‌کس حاضر به مشورت با شما نمی‌شود، در نتیجه این فرصت طلایی برای نشان دادن ارزش‌های‌تان را از دست می‌دهید.

قوه درک و بینایی ابزار قدرتمندی است و روی تصمیم افراد برای ارتقاء یا تمدید قراردادها تأثیر به‌سزایی دارد. اگر بقیه فکر می‌کنند که شما آدم سخت؛ غیرحرفه‌ای و حتی منفور هستید، مطمئنا در سر راه پیشرفت‌تان سنگ‌انداری می‌کنید. حرفه‌ای بودن؛ آرام بودن و شاد بودن را تمرین کنید تا تأثیر مثبت و مستقیم آن‌را در زندگی خود ببینید.

منع:شبکه

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 9 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • با آلوده شدن هوا دیابت میگیرید!
  • از زمین بلند میشم سرگیجه میگیرم،چرا؟
  • دلیل ترمیم نشدن زخم در افراد دیابتی
  • 6 روغن ضروری برای درد میگرن
  • بهترین روش طبخ از نظر پزشکان
  • دسر انجیر با ارده و دوشاب
  • كشف داروي ضد افسردگي جديد با تاثيرگذاري سريع
  • اهمیت تغییر رفتار در زندگی
  • محبوبترین ها

  • با همسر سابقتان دوست صمیمی نشوید ولی از او فرار هم نکنید
  • اختلال روانی و حس بدریخت بودن
  • ترفندهای پرورشی اطفال موفق
  • دلیل تغییر خلق خانم ها
  • هر نوع هدیه یک پیغام خاص دارد!
  • تنهایی و انزوا در سالمندان
  • احساس کنترل گری چگونه است؟
  • باریک بودن کمر زنان نسبت به مردان
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است