6666444

 سبک زندگی ما چه تاثیری روی ابتلا به انواع بیماری ها و سرطان های خطرناک دارد چگونه می توانیم از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کنیم

محققان چهار راهکار ساده ارایه کرده اند که با رعایت آن ها می توان از 20 تا 40 درصد از موارد ابتلا به سرطان و تا 50 درصد از مرگ و میر ناشی از این بیماری، اجتناب کرد.

محققان در این مطالعه 130 هزار نفر را با استفاده از اطلاعات به دست آمده در جریان دو برنامه مطالعاتی بلندمدت موسوم به Health Professionals Follow-Up Study و Nurses’ Health Study مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

به گزارش هلث،این اطلاعات بر اساس سبک زندگی افراد، به دو گروه کم خطر و پرخطر تقسیم شدند. سپس نحوه ابتلای اعضای هرگروه را به انواع سرطان از جمله ریه، سینه، لوزالمعده و غیره بررسی کردند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد احتمال ابتلا به سرطان و مرگ و میر گروه کم خطر در اثر این بیماری بسیار کمتر از سایرین است.

مهمترین ویژگی های سبک زندگی گروه کم خطر عبارتند از:

1- استعمال نکردن دخانیات: این افراد یا هرگز سیگار نکشیده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از استعمال دخانیات پرهیز کرده اند.

2– شاخص توده بدن در حد طبیعی: شاخص توده بدن این افراد بین 18.5 و 27.5 بوده است. شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می آید. شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است.

اگر عدد بدست آمده بین 18.5 تا 24.9 باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی 25، نشاندهنده اضافه وزن است. عدد 30 به بالا نشاندهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین 30 تا 34.9)، چاقی درجه دو (بین 35 تا 39.9) و چاقی درجه سه (40 به بالا) تقسیم بندی می شود. آگاهی از شاخص توده بدنی برای هر فرد ضروری است.

3- تمرینات ورزشی منظم : این افراد درطول هفته یا حداقل 75 دقیقه تمرین ورزشی نسبتا سنگین داشته اند یا 150 دقیقه تمرینات متوسط ورزشی را انجام داده اند.

4- عدم مصرف الکل: این افراد یا هرگز الکل مصرف نکرده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از مصرف الکل پرهیز کرده اند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.
ایرنا،

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه صورت و بدن را بدون زیان برنزه کنیم
  • مهمترین نکات بعد از سوراخ کردن گوش
  • روش آمنیوسنتز / آزمون و خطرات
  • مراقب تغذیه دختران نوجوانتان باشید
  • با مصرف این مواد خوراکی بیماری های قلبی را کنار بگذارید
  • اگر میخواهید شکم نداشته باشید باید مدل زندگی خود را تغییر دهید
  • آمار در حال رشد زنان سالمند
  • پیش بینی سکته قلبی در کمترین زمان
  • مقایسه روغن سویا و روغن نارگیل
  • ماسک موی موثر برای رفع ریزش مو
  • درباره خیالپردازی کودکان چه می دانید
  • چه مردی باب میل خانم هاست؟
  • خدمات طب سنتی در ایران تا چه حد ترویج یافته است
  • افراد شاد فعالیت مغزی بهتری دارند
  • سالادی مقوی با عدس
  • محبوبترین ها

  • برای از بین بردن چربی شکم این ده دستور را فراموش نکنید
  • مرغ با انار و آجیل
  • دسر توت فرنگی جالب و لذیذ
  • گراتن اسفناج با سس بشامل
  • سالاد رژیمی با سه سبزی
  • کادایف در قالب مافین
  • روش تهیه شیرینی به سبک اتریشی ها
  • مینی پیده های پنیری طبق فرمول آشپز ماهر ترکیه
  • شیرینی خرمایی بدون شکر
  • کوفته حسن پاسا در سینی فر
  • مینی تارت کدو
  • سوپ هویج و بامیه
  • نان مخصوص گجرات هند
  • موز چوبی شکلاتی
  • سالاد فلفل قرمز کبابی با سرکه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است