فعالیت جسمانی در دوره سالمندی سالمندان ورزشکار سالمندان و ورزش دوره سالمندی چگونگی ورزش سالمندان اوقات فراعت سالمندان

شواهد کافی موجود نشان می دهد برای توسعه ظرفیت استقامت قلبی- تنفسی انجام ورزش به صورت روزانه ضروری نیست. در حقیقت نشان داده اند که 3 تا 5 جلسه در هفته رقم مطلوبی برای توسعه آمادگی قلبی- تنفسی به شمار می آید. هنگامی که مدتی از انجام تمرینات به صورت منظم گذشت و فرد توانست از انجام آن لذت ببرد آنگاه می توان دفعات تمرین در هفته را به بیش از 3 تا 5 روز افزایش دهیم. این امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در آغاز برنامه فرد سالمند همه روزه به تمرین نپردازد زیرا پس از یکی دو هفته امکان دارد به کلی خسته شده (از لحاظ فکری و بدنی) و به احتمال قوی برنامه تمرینی را ترک کند. یکی از اهداف عمده برنامه ورزشی این است که نه فقط از شدت کافی برخوردار باشد تا نتایج مثبت (بهبود استقامت قلبی- عروقی) حاصل شود بلکه تمرین باید به صورت لذت بخش باشد تا جزئی از برنامه روزمره فرد تلقی شود و فرد با اشتیاق منتظر جلسات تمرینی باشد نه با ترس.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خطرات استفاده از پودر های سفید کننده دندان را جدی بگیرید
  • درمان مشکلات ریوی با ورزش
  • شیوه هایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن
  • ارتقاء سلامت بدن با این تغییرات کوچک
  • همه چیز درمورد سقوط از ارتفاع و آسیب دیدن بکارت
  • اصول و نحوه برخورد با کودکان اوتیسمی
  • 7 روش کم کردن وزن حتی زمانی که روی صندلی نشسته اید
  • تربیت مربیان برای مشاوره دادن به زوجین پیش از ازدواج
  • محبوبترین ها

  • چاق شدن شما با نور اتاق خواب
  • ایجاد مراکز درمانی کنگو در افغانستان
  • کنفرانس بین‌المللی آب و محیط زیست در دانشگاه تهران برگزار می شود
  • عمل کاشت مو انجام دهیم یا نه
  • را ه حل های جبران کمبود کلسیم در بدن
  • رفع استرس فقط با ده دقیقه زمان
  • علت سیاه پوشی قضات در کشورهای خارجی
  • داوطلب نمونه برای واکسن زیکا
  • رپورتاژ

  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است