images

شواهد کافی موجود نشان می دهد برای توسعه ظرفیت استقامت قلبی- تنفسی انجام ورزش به صورت روزانه ضروری نیست. در حقیقت نشان داده اند که 3 تا 5 جلسه در هفته رقم مطلوبی برای توسعه آمادگی قلبی- تنفسی به شمار می آید. هنگامی که مدتی از انجام تمرینات به صورت منظم گذشت و فرد توانست از انجام آن لذت ببرد آنگاه می توان دفعات تمرین در هفته را به بیش از 3 تا 5 روز افزایش دهیم. این امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در آغاز برنامه فرد سالمند همه روزه به تمرین نپردازد زیرا پس از یکی دو هفته امکان دارد به کلی خسته شده (از لحاظ فکری و بدنی) و به احتمال قوی برنامه تمرینی را ترک کند. یکی از اهداف عمده برنامه ورزشی این است که نه فقط از شدت کافی برخوردار باشد تا نتایج مثبت (بهبود استقامت قلبی- عروقی) حاصل شود بلکه تمرین باید به صورت لذت بخش باشد تا جزئی از برنامه روزمره فرد تلقی شود و فرد با اشتیاق منتظر جلسات تمرینی باشد نه با ترس.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • علاقه به مرگ با استرس و اضطراب
  • مضرترین مواد غذایی برای خردسالان
  • احساس پادشاهی با راجا یوگا
  • افراد سالخورده بدانند
  • در دوران یائسگی چه رژیمی مناسب است
  • چگونه لیموناد اسطوخودوس درست کنیم
  • التهاب داشتن دیسک کمر را چه کنیم؟
  • ورزش کاهش وزن سی دقیقه ای بدون باشگاه
  • افرادیکه میخواهند عینک دودی بخرند
  • پوسیده شدن دندان با کاشت نگین
  • منظور از چرخه وزن چیست؟
  • در اصطلاح روانشناسی عدم تعادل شیمیایی مغز یعنی چه
  • از اسپری ضد ریزش مو Ricapil Rapid چطوری استفاده کنیم
  • رژیم پروتئین خالص
  • حجم دادن لب را در 4 مرحله بصورت تصویری یاد بگیرید
  • محبوبترین ها

  • برای داشتن پوست نرم و روشن این توصیه ها را بدانید
  • ترفندها و دستورالعمل هایی برای چهره پردازی بهتر
  • چطور دوام رنگ موهایمان را بیشتر کنیم؟
  • چه وقت آلفا و بتاهیدروکسی اسید موثرتر واقع می شوند؟
  • بدون آرایش زیبا بمانید
  • زیان آورترین اشتباهات در زیبایی پوست
  • پوست سالم با ضد آفتاب مناسب
  • لب ها را زیبا و اصولی آرایش کنید
  • راهکارهای کرم زنی به صورت
  • بهترین شیوه معالجه بلند کردن مژه ها کدام است؟
  • برای پوست های مستعد آکنه بهترین شوینده‌ها کدام است؟
  • علل بروز سیاهی برخی نقاط از بدن
  • آموزش تهیه ماسک خانگی نارنجی
  • مقاومت در برابر ریزش سکه ای
  • روش های جلوگیری از چین و چروک های گردن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است