دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

exercise4

برنامه ورزشی افراد سالمند می تواند شامل ورزش های انعطاف پذیری، سوئدی و پیاده روی سریع، پیوسته با دویدن آرام باشد. ورزش های انعطافی باید به صورت آهسته و ایستا انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری و سوئدی باید هر روز انجام شود در حالی که دویدن آرام باید حداقل سه بار در هفته انجام شود. تمرینات مقاومتی بخصوص در اندام فوقانی و در افراد پیر و سالم توصیه می شود تا سب پیشبرد فعالیت های روزانه آن ها گردد.
توصیه اینست که این تمرینات یا همراه باورزش های هوازی و یا به صورت یک روز در میان انجام شود به طوری که حداقل دو روز در هفته به تمرینات مقاومتی اختصاص یابد. در صورت انجام همزمان بهتر است تمرینات مقاومتی بعد از ورزش های هوازی انجام شود. افراد سالمند باید از انجام فعالیت های ناگهانی، شدید و غیر هوازی و خسته کننده مثل دوهای سرعت یا بلند کردن وزنه پرهیز نموده و به فعالیت های استقامتی که ذاتا آرام و منظم بوده مثل دویدن آرام، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری توجه داشته باشند. شنا و سایر ورزش های مرتبط با آب برای سالخوردگان بسیار نافع است چرا که باعث احساس سلامت و شادابی، تقویت قدرت عضلانی و توده استخوانی می گردد و نیازی به
ورزش های سنگین نمی باشد.
به هر حال متخصصان معتقدند که ورزش کردن برای حفظ کارکرد بدنی با افزایش سن بسیار موثر می باشد و هیچ وقت برای شروع آن دیر نیست. حتی با مقدار متوسط نیز ورزش می تواند به سالمندان کمک کند تا از زندگی لذت ببرند و از بیماری هایی که خیلی از مردم معتقدند با افزایش سن به طور خودکار گریبانگیر آن ها خواهد شد جلوگیری به عمل آورند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x