ورزش هوازی ورزش های مخصوص سالمندان ورزش های کم انرژی ورزش های سبک رزش های انعطاف پذیری

برنامه ورزشی افراد سالمند می تواند شامل ورزش های انعطاف پذیری، سوئدی و پیاده روی سریع، پیوسته با دویدن آرام باشد. ورزش های انعطافی باید به صورت آهسته و ایستا انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری و سوئدی باید هر روز انجام شود در حالی که دویدن آرام باید حداقل سه بار در هفته انجام شود. تمرینات مقاومتی بخصوص در اندام فوقانی و در افراد پیر و سالم توصیه می شود تا سب پیشبرد فعالیت های روزانه آن ها گردد.
توصیه اینست که این تمرینات یا همراه باورزش های هوازی و یا به صورت یک روز در میان انجام شود به طوری که حداقل دو روز در هفته به تمرینات مقاومتی اختصاص یابد. در صورت انجام همزمان بهتر است تمرینات مقاومتی بعد از ورزش های هوازی انجام شود. افراد سالمند باید از انجام فعالیت های ناگهانی، شدید و غیر هوازی و خسته کننده مثل دوهای سرعت یا بلند کردن وزنه پرهیز نموده و به فعالیت های استقامتی که ذاتا آرام و منظم بوده مثل دویدن آرام، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری توجه داشته باشند. شنا و سایر ورزش های مرتبط با آب برای سالخوردگان بسیار نافع است چرا که باعث احساس سلامت و شادابی، تقویت قدرت عضلانی و توده استخوانی می گردد و نیازی به
ورزش های سنگین نمی باشد.
به هر حال متخصصان معتقدند که ورزش کردن برای حفظ کارکرد بدنی با افزایش سن بسیار موثر می باشد و هیچ وقت برای شروع آن دیر نیست. حتی با مقدار متوسط نیز ورزش می تواند به سالمندان کمک کند تا از زندگی لذت ببرند و از بیماری هایی که خیلی از مردم معتقدند با افزایش سن به طور خودکار گریبانگیر آن ها خواهد شد جلوگیری به عمل آورند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 295 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی ماه دوم بارداری
  • کپه ؛غذایی سالم و مقوی
  • طرز انجام دادن حرکت لانج
  • کالری بامیه
  • شکلات های خطرناک و مضر برای سلامتی
  • سالاد چغندر و شوید (دستورکم کلسترول)
  • حتما به فکر تغییر الگوی تغذیه ای خود باشید
  • عامل خلق و خوی و اشتها سروتونین ا ست
  • محبوبترین ها

  • 9 فایده شیر بادام
  • ویتامینها و مواد معدنی برای رشد کودک
  • دانستنی هایی درمورد مواد سازنده نوشابه
  • اضافه وزن با مصرف قند و شکر
  • چگونه وزن کودک خود را متعادل نگه داریم؟
  • مواردی برای دریافت کلسیم زیادتر از رژیم غذایی
  • چطوری در تابستان از کم آب شدن بدن جلوگیری کنیم
  • دسته بندی غذایی برای دهه های مختلف سنی
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما