exercise4

برنامه ورزشی افراد سالمند می تواند شامل ورزش های انعطاف پذیری، سوئدی و پیاده روی سریع، پیوسته با دویدن آرام باشد. ورزش های انعطافی باید به صورت آهسته و ایستا انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری و سوئدی باید هر روز انجام شود در حالی که دویدن آرام باید حداقل سه بار در هفته انجام شود. تمرینات مقاومتی بخصوص در اندام فوقانی و در افراد پیر و سالم توصیه می شود تا سب پیشبرد فعالیت های روزانه آن ها گردد.
توصیه اینست که این تمرینات یا همراه باورزش های هوازی و یا به صورت یک روز در میان انجام شود به طوری که حداقل دو روز در هفته به تمرینات مقاومتی اختصاص یابد. در صورت انجام همزمان بهتر است تمرینات مقاومتی بعد از ورزش های هوازی انجام شود. افراد سالمند باید از انجام فعالیت های ناگهانی، شدید و غیر هوازی و خسته کننده مثل دوهای سرعت یا بلند کردن وزنه پرهیز نموده و به فعالیت های استقامتی که ذاتا آرام و منظم بوده مثل دویدن آرام، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری توجه داشته باشند. شنا و سایر ورزش های مرتبط با آب برای سالخوردگان بسیار نافع است چرا که باعث احساس سلامت و شادابی، تقویت قدرت عضلانی و توده استخوانی می گردد و نیازی به
ورزش های سنگین نمی باشد.
به هر حال متخصصان معتقدند که ورزش کردن برای حفظ کارکرد بدنی با افزایش سن بسیار موثر می باشد و هیچ وقت برای شروع آن دیر نیست. حتی با مقدار متوسط نیز ورزش می تواند به سالمندان کمک کند تا از زندگی لذت ببرند و از بیماری هایی که خیلی از مردم معتقدند با افزایش سن به طور خودکار گریبانگیر آن ها خواهد شد جلوگیری به عمل آورند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دفع احساس استرس
  • بهترین توصیه ها برای نظافت چشم
  • خطر مرگ بر اثر عوارض قلبی دیابت و تفاوت های جنسیتی
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز یازدهم
  • هنگامی که کار اصل دلچسب نیست 2
  • توران میر هادی استاد پیشکسوت ادبیات کودک درگذشت
  • روشی خانگی برای سفید کردن دندان
  • رژیم غذایی ساده برای سرطان روده بزرگ
  • در زمان بیماری چه غذاهایی نباید بخوریم؟
  • خطر بروز سرطان با این نشانه ها
  • کودکان را از حرارت رادیاتور دور نگه دارید!
  • با محصولات آرایشی قاچاق بیماری پوستی لاعلاج بگیرید!
  • رژیم سه هفته ای که سالم لاغر میکند
  • به افراد مسن توجه بیشتری کنید
  • سیستم ایمنی بدن با تغذیه ناسالم چقدر به هم میریزد؟
  • محبوبترین ها

  • نوشیدنی شگفت انگیز برای داشتن اندام زیبا
  • حقایق تغذیه ای درباره گیلاس و آلبالو
  • چکیده ای از خواص درمانی پزشکی عسل
  • انواع روغن های ضد سرطانی را بشناسید
  • نکات ریز اما ضروری در تغذیه ی افراد
  • مزیت های تغذیه ای اشپل ماهی
  • اصول تغذیه برای پسردار
  • با استفاده از این مواد غذایی همیشه جوان بمانید
  • دریافت چربی کمتر از گوشت با این روش ها
  • بهترین و سالم ترین جانشین زولبیا و بامیه
  • اضافه شدن وزن به صورت ناخواسته
  • اهمیت مصرف صبحانه در کودکان
  • میزان آب لازم روزانه برای بدن چقدر است؟
  • روزه اولی ها نوشابه نخورند!
  • فایده های درمانی سرکه بالزامیک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است