index

ورزشکاران مسن نسبت به میزان تعریف شده به مقدار پروتئین بیشتر نیاز دارند. به طور کلی با بالا رفتن سن نیاز بدن به پروتئین نیز افزایش می یابد و این مساله برای آن ها که ورزش می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کند. حداکثر اکسیژن مصرفی، ضربان قلب، برون ده قلبی و…
حداکثر اکسیژن مصرفی به هنگام اجرای فعالیت های بدنی سنگین، در افراد مسن تقریبا 70 ساله تا 60 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی افراد 25 ساله کاهش پیدا می کند.
حداکثر ضربان قلب سالمندان به 80 درصد حداکثر ضربان افراد 25 ساله می رسد از حداکثر برون ده قلبی آنان کاسته می شود تهویه ریوی کاهش پیدا می کند، حداکثر فراوانی تنفسی م می شود و سایر سیستم های تامین کننده انرژی با اختلال رو به رو می شوند.
برخلاف آنچه در بالا بیان شده هنگام اجرای فعالیت های بدنی زیر بیشینه و سبک به نظر می رسد که تفاوتی در توانایی افراد پیر و جوان از نظر جذب اکسیژن وجود نداشته باشد. با این وجود کاهشی در کارایی بدنی آنان مشاهده می شود زیرا افراد مسن نسبت به جوان برای اجرای کار معین به اکسیژن مصرفی زیادتری نیاز دارند. سخت شدن دیواره های عروق موجب افزاش فشار خون افراد مسن در زمان استراحت و فعالیت می شود. شریان های پیر قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و در نتیجه نقش تامپونی آن ها در کنترل فشار خون مختل می شود.
بنابراین وقتی فشار خون هنگام ورزش افزایش پیدا می کند شریان ها قادر نخواهند بود که تمام حجم ضربه ای قلب را بپذیرند. در این صورت نه تنها بر فشا رخون افزوده می شود بلکه مقاومت محیطی نیز افزایش پیدا کرده بر شدت کار قلب افزوده می شود. به نظر
نمی رسد که کاهش توانایی افراد پیر در اجرای فعالیت های بدنی زیر بیشینه و سبک به سیستم قلبی- عروقی و تنفسی مربوط باشد. ولی هنگام اجرای فعالیت های بدنی بیشینه و سنگین واکنش این افراد تغییر می کند، عدم توانایی افراد پیر در افزایش ضربان قلب به بالاتر از 160 بار در دقیقه یکی از این فاکتورهای محدود کننده است.
ظاهرا می توان تصور کرد که محدودیت های اصلی ورزشی در افراد مسن برای اجرای فعالیت های ورزشی زی بیشینه و بیشینه، بیشتر به سیستم های عضلانی و عصبی مربوط
می شوند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 11 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • رشد علاقه جوانان به روابط جنسی
  • تاثیرات ترس بر زندگی افراد
  • اصلاح برنامه غذایی پس از پایان ماه رمضان
  • پیوند قرنیه – جایگزینی قرنیه بیمار
  • چگونه شادی را ماندگار کنیم؟
  • ضرورت کار برای سلامت روان افراد
  • مبارزه با غلظت خون و مهمترین علت های ایجاد آن
  • نظافت تلفن همراه و تبلت
  • خانه تکانی و تغذیه
  • چطور با محدودیت های مالی و زمانی مقابله کنم؟
  • با سبزیجات زمستانی پیتزایی سالم تهیه کنید
  • ساده ترین عواملی که باعث ایجاد سرطان میشود
  • استرس را کاهش دهید تا خوب بخوابید
  • با کدام ادویه ها چربی سوزی کنیم؟
  • بروز درد در قسمت تناسلی
  • محبوبترین ها

  • اهمیت آموزش جنسی برای کودک
  • از اختلال انزال چه میدانید؟
  • اطلاع رسانی در مورد مشکلات و مسائل جنسی
  • رفع خود ارضایی با این روش های مفید
  • مردان جوان و تقویت اسپرم
  • محتلم شدن و انزال
  • علائم ارضا شدن زنان را بشناسیم
  • چگونه پیشگیری های بارداری را متوقف کنیم
  • دیابت: نکاتی برای غلبه بر مشکلات جنسی
  • بررسی شاخه های مختلف کودک آزاری
  • چه عواملی موجب اختلال در فرایند انزال می شود
  • چگونگی ارضای زناشویی
  • افسردگی زوجین در زندگی به دلیل مشکلات جنسی
  • رابطه جنسی خوب
  • مهمترین مشکلات هورمونی و جنسی در بانوان کدامند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است