دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

ورزش در دوران پیری نیاز افراد مسن به پروتئین فعالیت های بدنی دوران سالمندی و ورزش توانایی افراد

ورزشکاران مسن نسبت به میزان تعریف شده به مقدار پروتئین بیشتر نیاز دارند. به طور کلی با بالا رفتن سن نیاز بدن به پروتئین نیز افزایش می یابد و این مساله برای آن ها که ورزش می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کند. حداکثر اکسیژن مصرفی، ضربان قلب، برون ده قلبی و…
حداکثر اکسیژن مصرفی به هنگام اجرای فعالیت های بدنی سنگین، در افراد مسن تقریبا 70 ساله تا 60 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی افراد 25 ساله کاهش پیدا می کند.
حداکثر ضربان قلب سالمندان به 80 درصد حداکثر ضربان افراد 25 ساله می رسد از حداکثر برون ده قلبی آنان کاسته می شود تهویه ریوی کاهش پیدا می کند، حداکثر فراوانی تنفسی م می شود و سایر سیستم های تامین کننده انرژی با اختلال رو به رو می شوند.
برخلاف آنچه در بالا بیان شده هنگام اجرای فعالیت های بدنی زیر بیشینه و سبک به نظر می رسد که تفاوتی در توانایی افراد پیر و جوان از نظر جذب اکسیژن وجود نداشته باشد. با این وجود کاهشی در کارایی بدنی آنان مشاهده می شود زیرا افراد مسن نسبت به جوان برای اجرای کار معین به اکسیژن مصرفی زیادتری نیاز دارند. سخت شدن دیواره های عروق موجب افزاش فشار خون افراد مسن در زمان استراحت و فعالیت می شود. شریان های پیر قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و در نتیجه نقش تامپونی آن ها در کنترل فشار خون مختل می شود.
بنابراین وقتی فشار خون هنگام ورزش افزایش پیدا می کند شریان ها قادر نخواهند بود که تمام حجم ضربه ای قلب را بپذیرند. در این صورت نه تنها بر فشا رخون افزوده می شود بلکه مقاومت محیطی نیز افزایش پیدا کرده بر شدت کار قلب افزوده می شود. به نظر
نمی رسد که کاهش توانایی افراد پیر در اجرای فعالیت های بدنی زیر بیشینه و سبک به سیستم قلبی- عروقی و تنفسی مربوط باشد. ولی هنگام اجرای فعالیت های بدنی بیشینه و سنگین واکنش این افراد تغییر می کند، عدم توانایی افراد پیر در افزایش ضربان قلب به بالاتر از 160 بار در دقیقه یکی از این فاکتورهای محدود کننده است.
ظاهرا می توان تصور کرد که محدودیت های اصلی ورزشی در افراد مسن برای اجرای فعالیت های ورزشی زی بیشینه و بیشینه، بیشتر به سیستم های عضلانی و عصبی مربوط
می شوند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 11 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا مصرف دمنوش ها تاثیری در لاغری افراد دارد؟
  • برای مقابله با دیابت نوع 2 امکانات جدیدی ابداع شد
  • برای داشتن رابطه زناشویی پایدار این اشتباهات را انجام ندهید
  • پی بردن به عزت نفس کودک با این علایم
  • بیماری زایی شپش تناسلی
  • یاری رساندن به دیگران و این پیامدها
  • چگونه افسردگی فرآیند فکری را تحت تاثیر قرار می دهد
  • با این تکنولوژی دیگر نگران چشم هایتان نباشید
  • محبوبترین ها

  • چشم رنگی ها و تحمل استرس و اضطراب کمتر
  • از خود مراقبتی بیمارانی که پروتز چشم دارند
  • خطرناکترین علائم ناموفق بودن پیوند قرنیه
  • ارتباط لکه های درون چشم با دیابت
  • سلول درمانی برای بازیابی بینایی
  • اگر آرایش را پاک نکنیم دچار چه بیماری می شویم
  • با بیماری آب مروارید آشنا شویم
  • با این 8 خوراکی بینایی تان را تضمین کنید
  • رپورتاژ

  • مرکز شنوایی سنجی و سمعک غرب
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان
  • هزینه لیپوماتیک (پیکرتراشی)
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x