milk-glass_3087976b

بهتر است مصرف شیر را به تعویق نیندازید و هرگز در نوشیدن آن و صرف هزینه برای تهیه آن کوتاهی نکنید این نوشیدنی بسیار مقوی و انرژی زاست

 اول ژوئن (12 خرداد) به منظور افزایش آگاهی عمومی در مورد فواید شیر و محصولات لبنی و عرضه فرآورده های با کیفیت و سالم، روز جهانی شیر نامگذاری شده است.

این مناسبت برای اولین بار در اول ژوئن سال 2001 میلادی توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد جشن گرفته شد و هرساله تعداد کشورهایی که این مناسبت را جشن می گیرند و برای آن برنامه های مختلف دارند، افزایش می یابد. این مناسبت با هدف افزایش آگاهی در مورد اهمیت شیر و محصولات لبنی سالم و تمرکز بر تولید این محصولات، با صرفه اقتصادی، توسط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برگزار می شود.

*** اهمیت شیر
شیر منبع غنی کلسیم، منیزیم، روی، فسفر، ید، آهن، پتاسیم، فولات، ویتامین A، D، B12، پروتئین و چربی سالم است. محققان بر این باورند که مصرف سه وعده شیر یا ماست در روز، تمام نیاز کلسیم بدن را تامین می کند.
اسیدهای آمینه ضروری و چربی های غیر اشباع در شیر، سبب افزایش انرژی و احساس سرزندگی می شوند. برخی از فواید شیر عبارتند از :

-مانع از بروز پوکی استخوان می شود
-مانع از پوسیدگی دندان ها می شود
-به افزایش حجم ماهیچه ها کمک می کند
-قادر به درمان اختلال خواب است
-سبب شفافیت پوست می شود
-سبب آبرسانی به بدن می شود
-به افزیش حافظه کمک می کند
-درکاهش احتمال بروز زوال عقل نقش دارد
-به کاهش وزن کمک می کند
-به رشد و سلامت مو کمک می کند
-احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
-سبب کاهش استرس می شود
مطالعات نشان می دهد که شیر ارگانیک یا شیر تولید شده از دام هایی که از علوفه ارگانیک تغذیه می کنند سبب تامین مواد مورد نیاز بدن می شود. ‌شیر صنعتی حاوی آنتی بیوتیک و انواع هورمون های ناسالم است.
مصرف سه لیوان شیر یا ماست کم چرب در روز، توسط کارشناسان تغذیه توصیه شده است. چنانچه شیر سبب سوء هاضمه شود، شیرهای بدون لاکتوز توصیه می شود.
بهترین زمان مصرف شیر، قبل از خواب است؛ چراکه علاوه بر جذب کلسیم لازم و استخوان سازی در بدن، سبب افزایش آرامش می شود.

ایرنا

 

ارسال شده در 12 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خانمها چکار کنند که میل جنسی آنها افزایش یابد
  • ریزگردها چه بیماری ای را در ایران زیاد کردند
  • چرا سیگار برای قلب مضر است
  • رواح بی رویه اختلال بی اشتهایی عصبی
  • روابط بین فرزندان خود را مدیریت کنید
  • نشانه های بدن ناشی از کم شدن ویتامین B
  • خلق و خوی بد و سلامت بدن
  • نمایان شدن شخصیت با برخی رفتارها
  • آشنایی با بیماری واریس و چگونگی جلوگیری از آن
  • فلفل دلمه ای مهربان با قلب
  • با حبوبات وزن خود را کنترل کنید
  • چه عواملی در خارش پوست دخیل هستند؟
  • معالجه امراض به کمک هموپتی
  • سردردهای مختلف و درمان هر یک
  • فاکتور های رژیم غذایی ورزشکاران
  • محبوبترین ها

  • مطالب مربوط به تقسیم دوبل با قهرمانان
  • به شکل صحیحی پیاده روی کنید
  • تاثیر یوگا در سلامتی
  • باشگاههای ورزشی از نظر بهداشت چگونه باید باشد
  • رابطه کلی توانایی های زیست حرکتی
  • نکات مثبت و منفی در ورزش برای تمام افراد دیابتی
  • یوگا سبب کاهش ریسک ابتلا به امراض قلبی و عروقی می شود
  • هالتر ساده در مقابل هالتر EZ؟
  • در رختخواب اینطوری نرمش کنید
  • کوچک کردن شکم و ران، با این حرکات ورزشی
  • ورزشهایی مختص تقویت ارتباط جنسی در ماه رمضان
  • با این نوع ورزش ها آلزایمر را شکست دهید
  • مطالبی کلی درباره لاغری و تناسب اندام
  • توصیه های مورد نیاز جهت ورزش صحیح خانمهای حامله
  • حرکت شراگ چند نوع است همراه با آموزش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است