دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک

 varzesh

 پس از تمرینات ورزشی چه نوع خوراکی هایی به ما کمک می کنند و باعث بازسازی انرژی از دست رفته ما در حین انجام تمرینات ورزشی می شوند

بیشتر ورزشکارها با یک قلپ آب بعد از ورزش می توانند به حالت عادی بازگردند، اما ورزشکاران استقامتی – هر کسی که زیاد ورزش کند و خیلی عرق بریزد – باید برای دوباره بدست آوردن مواد معدنی که به واسطه عرق ریختن از دست داده اند بیشتر تلاش کنند. نوشیدنی های ورزشی و بار های انرژی معمولا حاوی الکترولیت هستند، اما همانطور که می دانید این موارد معمولا مقدار زیادی کالری و قند اضافی نیز به همراه خود دارند. راه بهتری برای بازسازی الکترولیت های از دست رفته وجود دارد، این ذرات باردار الکتریکی را نیاز داریم تا تعادل مایعات در بدن حفظ شود، و به اعصاب و عضلات برای عملکرد بهتر هنگام ورزش کمک شود. برای شروع یک قاشق و چنگال بردارید!

غذاها الکترولیت های خیلی بیشتری دارند، همچنین ویتامین و دیگر ترکیبات محافظ سلامت. در ادامه ۵ روش را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید خیلی سریع دوباره بدن خود را با الکترولیت های سالم بازسازی کنید.

سدیم

به ما گفته شده که به سدیم ( نمک ) فقط نه بگوییم، اما وقتی عرق می ریزیم این الکترولیت ها هستند که بیش از هر چیز از دست می دهیم. نمک به بدن کمک می کند آب را در خود حفظ کند، و برای مدت زمان طولانی تری بدن از آب تامین است.

یک ساعت ورزش و عرق ریختن می تواند ۸۰۰میلی گرم سدیم از بدنتان خارج کند، این مقدار را می توانید با یک شیر کاکائو و یا یک لقمه کره بادام زمینی بازگردانید. ورزشکاران می توانند با یک وعده نمکی، مانند سوپ، نیز به بازسازی الکترولیت های بدن کمک کنند.

کلرید

معمولا با سدیم جفت می شود، کلرید را می توانید در نمک سفره و یا غذاهای فرآوری شده، چاشنی ها، سوپ کنسرو شده، و چیپس سیب زمینی پیدا کرد، این ماده هم مانند نمک آنچنان کمبودش در برنامه غذایی مردم دیده نمی شود.

ماده معدنی که برای تثبیت تعادل مایعات بدن، حجم خون، فشار خون، و سطح pH مایعات بدن نیاز است نیز با عرق کردن از بدن خرج می شود. بهتر است کلرید را با غذایی سالم دوباره به بدن بازگردانید نه میان وعده هایی که پرکالری و ناسالم هستند. زیتون، گوجه فرنگی، کاهو و کرفس از منابع سالم کلرید هستند.

پتاسیم

اگر به دنبال یک میان وعده سرشار از پتاسیم و قابل حمل هستید، میوه های تازه یا خشک شده ای مانند پرتقال، ملون، کشمش، یا زردآلو بردارید. در طول یک ساعت تمرین سخت، ممکن است ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم پتاسیم از دست بدهید، که از عملکرد سلول ها و قلب پشتیبانی می کند، فشار خون را تنظیم می کند، از سنگ کلیه و از دست رفتن استخوان ها پیشگیری می کند، و نقشی مهم در انقباض عضلات ایفا می کند. برای تامین پتاسیم می توانید یک موز متوسط یا بزرگ استفاده کنید ( ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلی گرم پتاسیم ). دیگر غذاهای کامل سرشار از پتاسیم عبارتند از سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سفید، نخود فرنگی، لوبیا، و سبزیجات سبز برگ از جمله اسفناج و کلم.

کلسیم

شاید با شنیدن نام کلسیم مستقیم به یاد شیر بیفتید، اما در کنار شیر دیگر منابع غنی کلسیم نیز وجود دارد، مانند نوشیدنی های حاوی کلسیم ( دوغ و کفیر). شیر یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توانید برای ریکاوری پس از ورزش میل کنید، چرا؟ شیر حاوی ترکیبی از کربوهیدرات، کلسیم، سدیم، و پتاسیم در کنار مقداری پروتئین با کیفیت است، که به ریکاوری عضلات کمک می کند. به برنامه غذایی خود غذاهای سرشار از کلسیم اضافه کنید.

منیزیم

در کنار کلسیم، منیزیم نیز به انقباض عضلات، عملکرد عصب ها، فعال سازی آنزیم ها، و توسعه استخوان ها، کمک می کند. برای دوباره پر کردن منابع مواد معدنی پس از ورزش توصیه می شود سبزیجات سبز برگ، غلات سبوس دار، آجیل، کره بادام زمینی، لوبیاها و عدس میل کنید. منیزیم به مبارزه با خستگی کمک می کند. وقتی مقدار مواد معدنی بدن پایین باشد بدن در طول فعالیت بدنی اکسیژن بیشتری مطالبه می کند، به همین دلیل زودتر احساس خستگی می کنید.

سایت دکتر کرمانی،

 

5 1000
ارسال شده در 11 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی