موضوعات

خورد و خوراک در روزهای گرم سال

What-Food-is-Good-for-HOT-Weather
چه مواد غذایی در این روزهای گرم سال بهتر است مصرف کنیم کدامیک به نفع سلامتی ما هستند و آب و هوای گرم مصرف چه نوع مواد غذایی را میطلبد

فرارسیدن فصل گرما همزمان با در دسترس بودن بسیاری از گزینه های غذایی سالم و البته متنوع است.

فصل تابستان به دلیل تنوع میوه ها فرصت خوبی را برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، فراهم می آورد. میوه هایی که سرشار از خواص فراوان است با دارا بودن قند طبیعی نیاز بدن به شیرینی را برطرف می کند و از طرفی مانع از افزایش وزن می شود. در اینجا بهترین مواد مغذی که اضافه کردن شان به رژیم غذایی روزهای گرم بی فایده نیست، معرفی شده است.

ذرت: این ماده غذایی سرشار از دو نوع آنتی اکسیدان یعنی لوتئین و زیگزانتین است که این دو ماده مانند عینک آفتابی طبیعی عمل می کنند و ماکولای چشم برای فیلتر کردن اشعه خورشید کمک می نمایند. همین آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن که علت اصلی کوری در افراد بالای 60 سال است، در ارتباطند.

قهوه سرد: این قهوه بهترین انتخاب برای شروع صبح در روزهای گرم است. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. در یک مطالعه روی 93 هزار زن که نتایج آن در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان نیز منتشر شد، نشان داده شد زنانی که روزانه یک فنجان قهوه کافئین دار می نوشیدند، 10 درصد کمتر از سایرین به سرطان پوست دچار شدند.

گیلاس: این میوه میزبان فواید سلامتی بی شماری است. ممکن است شنیده باشید که نوشیدن آب آلبالو به خواب شبانه کمک می کند و منجر به سرکوب درد بعد از تمرینات ورزشی می شود اما آیا می دانستید که ترکیبات موجود در گیلاس منجر به داشتن اندام باریک تر و لاغری می شود؟ آنتوسیانین ها در گیلاس منجر به فعال شدن مولکول های سوزاندن چربی می شوند و به کاهش ذخیره چربی کمک می کنند.

گوجه فرنگی: شکی نیست که کرم های ضد آفتاب باید خط اول دفاع در برابر آفتاب سوزان تابستان باشند اما به هر حال خوردن گوجه فرنگی نیز خالی از لطف نیست و می تواند به حفاظت اضافه در برابر اشعه های مضر آفتاب کمک کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی همچنین باعث ایجاد حفاظت در برابر آفتاب سوختگی می شود. البته مکمل های لیکوپن به این میزان موثر نیستند و بهتر است این ماده از راه طبیعی وارد بدن شود.

هندوانه: مصرف این میوه باعث ذخیره آب کافی در بدن می شود و افزایش خلق و خوی شما را نیز به دنبال دارد. علاوه بر این که لیکوپن موجود در هندوانه همان خواص گوجه فرنگی را دارد، تحقیقات نشان می دهد که خوردن غذاهای سرشار از آب، علاوه بر این که کالری کمی دارند، به احساس سیری و جلوگیری از چاقی کمک می کنند.

تمشک: یک منبع بزرگ از فیبر محلول به نام پکتین است و به کاهش کلسترول کمک می کند. یک فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است و نتایج مطالعات نشان می دهد که خوردن فیبر منجر به کاهش وزن موفق می شود.

چای سرد: علاوه بر این که نوشیدن یک لیوان چای سرد در روزهای گرم به شما حس طراوت می دهد، مطالعات نشان داده که مصرف منظم چای سرد خطر ابتلا به آلزایمر و دیابت را نیز کاهش می دهد ضمن این که از دندان ها، لثه ها و استخوان ها نیز محافظت می کند. اما چگونه؟ چای غنی از یک کلاس از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها است. قدرت اثربخشی فلاونوئیدها، صرف از نظر از رنگ چای (چای سیاه، سفید یا سبز)، در صورت تازه دم بودن آن بیشتر می شود. نوشیدن چای همراه با ویتامین ث منجر به حفظ بیشتر فلاونوئیدها می شود.

زغال اخته: این میوه خانواده توت نیز غنی از آنتی اکسیدان ها برای دفع کردن خستگی است. مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است.
منبع:eatingwell.com

آوای سلامت،

همکار دکتر سلام

13 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • روش تهیه اکسیر جوانی
  • دیابتی ها این صبحانه را مصرف کنند
  • آیا ماست در افسردگی تاثیر میگذارد؟
  • عملکرد مغز را با روغن ماهی حفظ کنید
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • پربازدیدترین مطالب

  • مصرف شیر؛ چه زمانی،چه مقدار و چگونه ؟
  • تناسب اندام بیشتر با کمک ماساژ چینی
  • شیوه درست کردن چای پوست انار
  • تاثیر غذاهای چرب بر بدن شما
  • ویتامین K ; ویتامین جوانی!
  • قند و گوشت قرمز به یک اندازه باعث چاقی میشوند
  • مدت زمان نگهداری مواد غذایی در فریزر؟
  • این باورهای رایج در مورد آب های گازدار
  • این کارها به رژیمتان آسیب می زند
  • خطرات تاثیر بازگشت مجدد وزن
  • رفع مشکلات روحی با غذاخوردن
  • چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟
  • رژیم غذایی جالبی که تا بحال نشنیده اید
  • چرا برخی آدامس ها مثل پلاستیک هستند
  • فواید و زیانهای استفاده از انبه
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • درمان گرفتگی در بینی خردسالان
  • خاصیت های معجزه آسای آناناس
  • تاثیر نیکوتین بر سیستم عصبی
  • تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • برطرف کردن اسهال در خردسالان
  • افزایش مهارت های اجتماعی برای دوست یابی
  • پرهیزات مهم در فصل پاییز
  • نشانه های سلامت یک کودک دو ساله
  • بررسی علل بروز حاملگی کاذب
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • بررسی جنین بعد از سی هفته
  • اسرار مصرف موز
  • عوامل استرس زا در زندگی
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت از عفونت دندان ها
  • با میوه هایی که کالری کمی دارند آشنا شوید
  • یوگای هوایی
  • اضطراب در محل اشتغال و تهدید سلامت
  • در برابر دیابت جدیدترین اقدامات پیشگیرانه کدامند؟
  • هشدارهای تهدید کننده تلفن همراه برای بدن
  • درباره رفتار خانمها قبل از قاعدگی بیشتر بدانیم
  • مراقبت های لازم و ضروری از دهان و دندان
  • نخستین تست بر روی داروی جدید هپاتیت ث
  • همه چیز درمورد گوش درد ارجاعی
  • بالا بردن فهم ،ذهن و درک کودک با این خوردنی
  • خشونت و تنبیه جسمانی
  • جایگزین شیر گاو به بازار آمد
  • اختلالات تیروئیدی با این نشانه ها
  • بهترین درمان خانگی برای مشکلات بعد از زایمان
  • 
       
    
    x