مشاوره زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

کم‌خونی غیرقابل توجیه کبودی و ورم غدد لنفاوی خستگی مفرط بزرگی کبد و طحال

 

 وقتی دچار خستگی مفرط می شویم از چه روش هایی برای رفع این حالت باید کمک بگیریم این عارضه چه نشانه هایی دارد و در زندگی ما چه تاثیرات منفی میگذارد

 شلختگی، فراموش کردن سرعت گذر زمان و بدخوابی از نشانه‌های خستگی مفرط هستند. به جز این‌ها نشانه‌های دیگری هم وجود دارد که بر عملکرد بدن ما تاثیر می‌گذارد.

، از مهمترین تاثیرهای خستگی مفرط، عدم توانایی در اخذ تصمیم است. تصمیم‌گیری‌های مهم، در چنین شرایطی پیچیده‌تر خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد در شرایطی که خستگی بر ما غالب است، در خصوص تصمیماتی که احساس کنیم ریسک بالاتری دارند، به سختی نتیجه گرفته یا از تصمیم‌گیری سر باز میزنیم. در پنج تحقیق مجزا مشخص شده شرکت‌کنندگانی که خسته بودند کمتر با مسایلی که ریسک بالاتری داشتند درگیر می‌شدند. تصمیم‌گیری در خصوص سلامتی و خرج کردن پول مثال‌هایی در همین زمینه هستند.

به عنوان نمونه اگر شما سعی کنید در شرایطی که به شدت احساس خستگی می‌کنید، به خرید بروید، متوجه می‌شوید که تمایل چندانی به خرید ندارید. ممکن است پیش از این نیز این مساله را تجربه کرده باشید. از سوی دیگر، تمایل به ملاقات شخصی جدید یا کسب تجربه‌ای تازه هم در شرایطی که خسته‌اید، کاهش میابد. در مطالعات یاد شده، آسیب‌پذیری در شرکت‌کنندگان خسته به مراتب مشهودتر است. این مساله تاثیر منفی خستگی در موقعیت‌هایی که قصد سفرهای کاری، کسب تجارب جدید و شبکه‌سازی را دارید، متذکر می‌شود.

آگاهی از اینکه احساس خستگی چگونه و بر اساس چه فرآیندی نمود پیدا می‌کند، می‌تواند آمادگی شما را بیشتر کند تا با زمان‌بندی مناسب، پیش از ملاقات‌ها یا قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که نیاز به هوشیاری بیشتری دارند، اندکی استراحت کرده یا چُرت بزنید تا انرژی خود را بازیابی کرده و با هشیاری و قدرت عمل بیشتری در موقعیت حضور یابید.

عادت‌های قدیمی به هنگام خستگی بازمی‌گردند
نتیجه مطالعات نشان می‌دهد در اوقاتی که خسته یا تحت تاثیر فشار کاری هستیم، عادت‌هایی که سعی کرده‌ایم آنها را کنار بگذاریم، بازگشته و خود را نشان می‌دهند. برای مثال اگر به تازگی خود را به پیاده‌روی قبل از خواب عادت داده باشید، خستگی، مولفه‌ای موثر در لغو آن خواهد بود.

در مجموع، اگر برای ایجاد یک عادت تازه تلاش کرده باشید، لحظاتی که خسته هستید، می‌توانند عامل بازگشت روش‌ها و عادت‌های پیشین شوند. یکی از مهمترین دلایل بروز این مساله، عدم توانایی درک دلایل ایجاد عادت تازه به هنگام خستگی است.

«ولاد دُلزال» (Vlad Dolezal) -بلاگر- برای جلوگیری از خوردن غذاهای آماده و فوری در مواقعی که احساس خستگی می‌کند، غذاهای سالم و مواد لازم برای آماده کردن آنها را روی کاغذی نوشته و آنها را با عنوان «غذاهای ولاد» به دیوار چسبانده است. به گفته او، این کاغذ در مواقع خستگی که نمی‌داند چه باید بخورد و چگونه باید غذای مورد نظرش را آماده کند، به او کمک می‌کند. بدین‌ترتیب او از فکرهای تکراری و اضافی که به هنگام خستگی پیچیدگی بیشتری برای او ایجاد می‌کنند، رها می‌شود و زیر عادت ِ خوردن غذای سالمش هم نمی‌زند. او برای سایر کارها و عادت‌های خود هم لیست‌های مشابهی ایجاد کرده که از به تعویق انداختن کارهای روتینی که باید -حتی در هنگام خستگی- انجام دهد، دوری کند.

بدن‌های خسته، عملکرد قابل‌قبولی ندارند

خستگی تنها به توانایی فکر کردن و تصمیم‌گیری ما تاثیر نمی‌گذارد؛ عملکرد بدن ما نیز به هنگام خستگی و کم‌خوابی تاثیر می‌پذیرد. نتایج مطالعات نشان داده خستگی می‌تواند عملکرد معمولی بدن ما را نیز در انجام حرکات عادی، تحت تاثیر قرار دهد. این مطالعات نشان داده‌اند خواب منظم در ورزشکاران، باعث بهبود توانایی‌های آنها را در عملکرد بدنی‌شان شده است. تحقیقات یاد شده، این نشانه‌های مثبت را در ورزش‌های شنا، تنیس، بسکتبال و فوتبال نشان داده است.

واقعیت این است که بدن ما برای بهبود حرکات ورزشی به خواب نیاز دارد و در صورت عدم خواب کافی برای بازیابی انرژی ماهیچه‌ها و سایر بخش‌های بدن، نتیجه، کاهش عملکرد و حتی احتمال بروز آسیب در فعالیت‌های ورزشی آتی است. خواب کم نه‌تنها برای سلامتی ورزشکار موثر نیست، بلکه می‌تواند اثرات نامطلوب دیگری را نیز در بر داشته باشد.

منبع: Life Hacker

دیجی کالا مگ

5 1000
ارسال شده در 12 خرداد 1395 توسط با موضوع پزشکی
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • مرد عروسکی معروف آمریکایی
  • چه کسانی نباید تخم مرغ عسلی بخورند
  • تحقیق درباره ترس فیل ها از مورچه ها
  • تمایل جنسی زنان بیشتر است یا مردان
  • بعد از این سن باید محیط زیست به افراد آموزش داده شود
  • لالایی های آرامش بخش برای نوزادان و شیرخواران
  • تأثیر اسیدپلی لاکتیک در جوانسازی پوست
  • شیوه های شناخت مواد غذايي اصل از تقلبي
  • محبوبترین ها

  • علت افزایش چاقی و فشار خون در دانشجویان
  • بهداشت عمومی چه کاربری دارد؟
  • توجه کافی به آب و تغذیه سالم در سفر
  • تضمین سلامت بدن با هفت روش
  • وسایل خانگی کثیف و چگونگی مقابله با آنها
  • انتقال بیماری ها از طریق لباس پزشک
  • روش های پیشگیری کننده از انتقال سرماخوردگی
  • شیوه زندگی سالم در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی در زنان جوان
  • رپورتاژ

  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای لبخندی زیبا
  • لیفت صورت با نخ
  • مصرف این غذاهای بد باعث لاغری شما می شود!
  • لبخند را به عنوان امضاء خاص چهره خود اضافه کنید!
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x