یشفث

با مصرف خرما به صورت مداوم و روزانه سلامت بدن خود را تضمین می کنید و موجب پیشگیری از ابتلای خود به سرطان معده خواهید شد

هر زمانی که هوس شیرینی کردید یا اگر عادت به مصرف تنقلات دارید، خرما را انتخاب کنید زیرا این خوراکی از شیرینی های دیگر سالم تر و مغذی تر است.

 خرما حاوی منیزیم ، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، آهن، سولفور، کلسیم و روغن طبیعی است. مصرف شیره خرما برای تسریع دوره نقاهت به بیمار توصیه می شود؛ اما همانند بقیه مواد غذایی باید تعادل مصرف را حفظ کرد تا ضرری به بدن نرسد.

به گزارش سایت PREVENTION، جدا از بسیاری از مزایای دیگر خرما ، این میوه همچنین مانع از بروز سرطان معده نیز می شود. باز کردن روزه با خرما مانع خوردن بیش از حد می شود؛ اما خاصیت های دیگر آن:

*قلب سالم: خرما از سلامت قلب محافظت می کند. شب آن را خیس و صبح ناشتا مصرف کنید.

*سطح انرژی: برای به دست آوردن انرژی و افزایش میل جنسی خرما، شیر و عسل را با هم مخلوط و مصرف کنید.

*کلسترول: این میوه می تواند کلسترول مضر را به حداقل برساند و رگ ها را سالم نگه دارد.

*مدیریت وزن: از آن جا که خرما احساس سیری ایجاد می کند، کسانی که می خواهند وزن کم کنند می توانند آن را به عنوان اسنک مصرف کنند. از آن جا که کالری زیادی دارد باید در مصرف آن احتیاط کرد مگر این که قصد اضافه وزن داشته باشید .

*ازاسهال جلوگیری می کند: پتاسیم موجود در خرما از اسهال جلوگیری می کند و با معده سازگاری دارد.

*دریافت آهن: خرما منبع عالی آهن است و آهن برای گلبول های قرمز مفید است. زنانی که کم خونی دارند حتما خرما بخورند.

* کاهش دهنده فشار خون: بیماری فشار خون را می توان با مصرف خرما تحت کنترل قرار داد. کافی است در طول روز 3- 4 عدد خرما مصرف کنید.

ارسال شده در 13 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • منشا سردرد روانی یا میگرن
  • برای عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی این توصیه هارا بخوانید بخش 2
  • اهمیت دو ساعت ایستادن
  • سقط با امواج ماهواره ای
  • ناهنجارترین و مضر ترین صداهای جهان
  • تازه ترین پژوهشها درباره خطرناک بودن زایمانهای خانگی
  • کیک با گل هایی از سیب
  • آقایون به این پرهیز های غذایی توجه کنید
  • مواد غذایی زیبا کننده
  • تقویت سیستم ایمنی بدن بر علیه آنفلولانزا
  • ابتلا به انواع مشکلات گوارشی با فست فود
  • شرایط مهم استفاده از دندان مصنوعی
  • به افراد افسرده با ایجاد این انگیزه ها کمک کنید
  • مهمترین سرطان های تهدید کننده در میان زنان و مردان
  • این مواد غذایی را نپزید بهتر است
  • محبوبترین ها

  • یبوست را با این خوراکی ها درمان کنید
  • استفاده از روغن و این ملاحظات
  • اعتیادهای غذایی
  • بخاطر چاق شدن صورت شیوه تغذیه خود را تغییر دهید
  • خیار پزشک متخصص شما در فصول سرد سال
  • چرا دانه کتان برای تقویت موها مفید است
  • در خوردن شکلات صبحانه زیاده روی نکنید
  • در مورد روغن کرمانشاهی اینگونه فکر نکنید
  • ترکیبات شیمیایی موجود در غذاها اضافه وزن می آورند
  • برای پیشگیری از ابتلا به دیابت این خوراکی ها را بخورید
  • شناگران حتما شیر کاکائو بنوشند
  • پرهیزات مهم در هنگام سرماخوردگی
  • تاثیر شگفت انگیز صرف سبزیجات با تخم مرغ
  • ارزشمندترین نوع خرما برای دیابتی ها
  • رژیم غذایی وگان و گیاهخواری را با هم مقایسه کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است