موضوعات

مواد غذایی مضر در سیکل ماهانه

860835_131

وقتی در دوران عادت ماهیانه خود به سر میبرید پیشنهاد می کنیم مراقب خورد و خوراک خود باشید و از مصرف برخی خوراکی ها پرهیز کنید

 داشتن احساس خستگی، تحریک پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ دلیلی فقط می تواند نشانه یک چیز باشد – به آن زمان طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!. اما قبل از اینکه چنین چیزی بخواهید ( یا قبل از اینکه درد این دوره را با یک پاکت چیپس تسکین دهید ) می خواهیم چند غذای مناسب برای خانم ها را به شما معرفی کنیم که درد را برایتان تحمل پذیر کند. البته غذاهایی هم هست که نباید بخورید به همین دلیل آنها را هم معرفی کردیم.

1- کربوهیدرات های پیچیده میل کنید

میوه، سبزیجات و غذاهای کامل همیشه دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی. قند موجود در میوه ها می تواند هوس به غذاهای شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی کنید غذاهایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

2- کافئین ننوشید

قطع کردن مصرف کافئین می تواند به کاهش التهاب کمک و معده تحریک پذیر را آرام کند. کافئین می تواند اسید معده را افزایش دهد و این اصلا برای معده ای که همین حالا هم تحریک پذیر است مناسب نیست.

3- غذاهای سرشار از کلسیم میل کنید

خانم ها روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. برخی منابع سالم کلسیم عبارتند از کلم، بروکلی، ماست و شیر.

4- بیش از حد نمک نخورید

اگرچه نمک برای سلامت لازم است، اما اگر در مصرفش زیاده روی کنید التهاب و تجمع آب در بدن افزایش می یابد. برنامه غذایی روزانه باید حاوی 2300 میلی گرم و یا یک قاشق چای خوری نمک باشد. بهترین روش برای کنترل نمک دریافتی، پرهیز از فست فود ها و غذاهای فرآوری شده است. بیشتر این غذاها حدود دو تا چهار برابر بیشتر از نیاز روزانه تان در خود نمک دارند.

5- شکلات تلخ میل کنید

شکلات دوست دارید؟ هیچ مشکلی نیست. در طول دوران قاعدگی روزانه یک قطعه شکلات تلخ ( با مقدار کاکائو 60 درصد یا بیشتر ) می تواند به کاهش هوس غذایی کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که به تقویت سروتونین کمک می کند. سروتونین خلق و خو را بهبود می دهد.

6- آب را نادیده نگیرید

این مورد شاید برعکس به نظر بیاید، اما بیشتر آب خوردن به بدن کمک می کند آبی که در خود حفظ کرده را آزاد کند، در نتیجه التهاب کاهش پیدا می کند. بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند. پس اگر چیزی را که می خواهد به آن بدهید، بدن نیز آبی که در خود جمع کرده رها می کند.

7- غذاهای سرشار از منیزیم میل کنید

غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیاها، موز، بادام زمینی، و پوست سیب زمینی می توانند التهاب را در دوران قاعدگی کاهش دهند.

8- ویتامین ها را فراموش نکنید

اضافه کردن غذاهای حاوی ویتامین به برنامه غذایی مخصوصا در دوران قاعدگی بسیار مهم است. ویتامین E می تواند به از بین بردن علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. ویتامین E را می توانید در شاهدانه، و زرده تخم مرغ پیدا کنید. ویتامین B6 می تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو کمک کند. B6 را در سیب زمینی، موز و غلات پیدا کنید. در نهایت ویتامین C و زینک به سلامت تخمدان و دستگاه تناسلی خانم ها کمک می کنند. ویتامین C  را می توانید در گریپ فروت، لیمو ودر کل در مرکبات پیدا کنید، زینک را نیز می توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل پیدا کنید.

9- کمی هم غذاهایی که دوست دارید بخورید

قبل از اینکه از جای خود بپرید و به سراغ غذاهای پنیر دار و ماکارونی بروید، اجازه دهید توضیح دهم: در این دوره تنها چیزی که می تواند باعث آرامش خیلی از خانم ها شود همین تنقلات و غذاهای پرکالری است، پس باید مواظب باشیم دچار پرخوری نشویم اما در کنارش خود را محروم هم نسازیم. خوردن پروتئین بدون چربی و فیبر می تواند به ثبات قند خون کمک کند، در نتیجه جلوی پرخوری ها را بگیرد.

وب‌سایت دکتر کرمانی:

همکار دکتر سلام

13 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • عوارض تخیلات جنسی در زوجین
  • علل پریود نشدن و نازایی حتی با وجود مصرف دوفاستون
  • علل خارج نشدن منی از آلت مردان
  • ناباروری را با اهدای اسپرم رفع کنیم؟
  • آیا واقعاً اسپرم را میفروشند؟
  • جوابدهی والدین به پرسش های مختلف جنسی خردسالان
  • ساخت کلیتوریس سه بعدی
  • پیرونی، بیماری دردسر ساز برای آقایان
  • برای بهبود رابطه زناشویی تان بخوانید
  • عوامل تاثیرگذار بر یائسگی
  • تشخیص علت ایجاد واژینیسموس
  • راهکارهای درمانی مناسب برای نرم شدن واژن
  • تقویت و رشد تخمدان ها
  • تکنولوژی لیزر درمانی برای رفع سرد مزاجی
  • اهمیت صحبت از برخی موارد قبل از ازدواج
  • پربازدیدترین مطالب

  • علائم مختلف مشکلات هورمونی در مردان
  • معالجه زود انزالی یا سستی کمر بروش ساده
  • رسیدن به لذت در رابطه جنسی با این روش ها
  • میل جنسی غیرطبیعی
  • ۱۳ دلیل رابطه جنسی روزانه
  • متخصص باروری چگونه کمک می کند ؟
  • شناسایی متداولترین اختلالات در روابط زناشویی
  • حد و اندازه ارتباط جنسی و سلامتی
  • مصرف این قرص ها و این پیامدها
  • علل ایجاد روابط فرازناشویی را بیشتر بررسی کنیم
  • عواملی که بر روی رابطه جنسی تاثیر می گذارند
  • منشا زنانه ارگاسم و میل جنسی زن
  • متداول ترین سوالات در مورد عادت ماهیانه
  • لزوم توضیح دادن مسائل جنسی به کودک
  • سن یائسگی و روشهای درمانی آن
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • آشنایی با تازه ترین حواس
  • نکات تربیتی مهم برای خردسالان
  • معرفی برخی خوراکی های درمان کننده خانگی
  • خطر بی اعتمادی در زندگی
  • روش تهیه یک برگر سالم گیاهی
  • اهمیت ورزش برای مبتلایان به آسم
  • عوامل ایجاد ضایعات قارچی در نواحی مختلف بدن
  • مصرف میان وعده های مفید برای افزایش وزن
  • کنترل اخلاق کودک
  • بررسی زردی در نوزادان و بزرگسالان
  • آشنایی با طرز تهیه ماش پتی
  • درمان دردهای آنژینی
  • رولت قارچ را چگونه درست میکنند؟
  • غذای گرم درون ظروف پلیمری قرار ندهید
  • با استفاده از میوه و سبزیجات قلبی سالم داشته باشید
  • پیشنهاد سردبیر

  • علل مهم ترس از زایمان کردن
  • سفید بودن و سلامتی دندان
  • تصاویر دستگاه لیزر دی اکسید کربن
  • خونریزی از بینی با وجود این بیماری ها
  • مواد تشکیل دهنده بطری های آب یکبار مصرف
  • درباره سلامت جنسی نابینایان چه می دانید
  • ایجاد ناباروری با حمل لپ تاپ‌ روی زانو و رژلب
  • ناشنوایی پنهان و آسیب دیدگی سیناپس ها در نوجوانان
  • شناسایی 37 مورد مالاریا در هرمزگان
  • علل مختلف بروز اشک ریزش
  • با برق هوش انسان زیادتر میشود
  • روش های از بین بردن موی روی چانه
  • دلیلی که زن ها بیشتر از مرد ها به غذا خوردن تمایل دارند چیست؟
  • آیا عضله‌سازی در نقطه مقابل تمرینات کاردیو قرار دارد؟
  • خوشحالی با این بوها را تجربه کنید
  • 
       
    
    x