images

مسئله متداول دیگر که در ارتباط با سفر و رژیم غذایی مطرح است تغییر وزن بدن می باشد. ورزشکاران گزارش می کنند که جلوگیری از کاهش یا افزایش ناخواسته وزن بدنی ممکن است مسئله اصلی در زمان سفر باشد. کاهش وزن بدن احتمالا زمانی ایجاد می شود که ورزشکار به اندازه کافی به نوشیدنی و غذای مناسب دسترسی نداشته باشد. اما این حالت در هنگام تعادل غذایی به وجود می آید. این مورد منجر به کاهش جذب انرژی و کاهش وزن بدن خواهد شد. ورزشکاران با تجربه در سفر معمولا می آموزند که با وجود طعم نامطلوب غذا آن را بخورند و نیاز خود را از غذا تامین نمایند زیرا آن ها تشخیص می دهند که جذب ناکافی منجر به عملکرد پایین تر از حد مطلوب می شود. حتی برای مسافران با تجربه نیز ممکن است اختلالات تغذیه ای تا زمانی که سازگاری جدید به وجود آید رخ دهد. این مسئله شامل تعیین محل رستوران یا امکانات غذایی همانند بهبود اثرات سفر زدگی و خستگی سفر می باشد و در طی این دوره است که میان وعده های آورده شده از منزل بسیار با ارزش است.
خستگی، افزایش فرصت غذا خوردن و تامین غذای بدون هزینه در اردوی تمرینی عواملی هستند که منجر به زیاد خوردن برخی ورزشکاران در مقایسه با منزل می شود. این مسئله مخصولات در مسابقات بزرگ قهرمانی دیده می شود. برای مثال تسهیلات غذایی در دهکده المپیک دامنه گسترده ای از غذاهای با کیفیت را بدون هزینه در 24 ساعت شبانه روز ارائه می دهد. برای ورزشکارانی که در ورزش های با رده بندی وزنی رقابت می کنند و مسابقه آن ها در روزهای آخر مسابقات برگزار می گردد و لذا مجبورند دو تا سه هفته را در دهکده باشند و از طرفی با نزدیک شدن به مسابقه از شدت و حجم تمرینات آن ها کاسته می شود موضوع اضافه وزن اجتناب پذیر است و مسئله جدی خویشتنداری را پیش می آورد. احتمال وقوع این پدیده مخصوصا در مورد ورزشکارانی که از کشورهایی آمده اند که دسترسی به چنین غذاهایی محدود است بیشتر می باشد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 14 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • موفقیت در ازدواج با این ملاکهای مناسب
  • لاغری با وجود زیاد کالری مصرف کردن
  • زمان و لباس مناسب خواب نوزاد در فصل سرما
  • عارضه پرش اندام در هنگام خواب
  • هشدارهای مهم برای سرطان در ریه
  • میوه ای برای تمام فصول: فواید پاپایا
  • تهدید آبروی دیگران
  • رسیدن به عمر نوح!
  • تصاویری از ست پلانتک
  • داروی ترکیبی جدیدی برای ایدز ساخته شد
  • شیوه نبرد در کیک بوکسینگ
  • نقش مغز در زیاده روی در خورد و خوراک
  • اهمیت انتخاب مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • جلوی درگیری زناشویی را بگیرید
  • ترکيبات مختلف قدرت
  • محبوبترین ها

  • کوچک کردن شکم و ران، با این حرکات ورزشی
  • ۲۰ پیشنهاد برای سوزاندن ۱۰۰ کالری در ۱۰ دقیقه
  • آمادگی برای دویدن
  • با کراتین استقامت بدن را افزایش دهید
  • برای اصلاح گوژپشتی چه ورزشهایی توصیه می شود؟
  • حجم عضله های دو سر را ازدنیس جیمز بیاموزید
  • به دست آوردن سلامت و تناسب اندام زنانه با این کارها
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 2
  • اطلاعات کامل در خصوص شوتوکان کاراته
  • در طراحی یک برنامه ورزشی باید به چه مواردی توجه شود
  • در روز های سرد چگونه ورزش کنیم؟
  • اسرار داشتن شکم 6 تکه در بدنسازی
  • مروری کلی درباره حرکت تی بار و دوریان یتس
  • تاریخچه ورزش رزمی کیوکوشین – kyokushin
  • رفع مشکلات مفاصل با این روش های درمانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است