images

سفر خطر از دست دادن آب بدن ورزشکاران را افزایش می دهد. جذب  مایعات مخصوصا در پروازهای طولانی که فشار بخار آب در کابین های هواپیما اندک است و منجر به افزایش از دست دادن آب از راه های تنفسی و پوست می شود ضروری است. نوشیدن مایعات قبل در حین و بعد از سفر ضروری است. حمل بطری های آب می تواند آب را تامین نماید در حالی که نوشیدنی های ورزشی، بسته های آب میوه و نوشیدنی های غیر الکلی، مواد قندی و مایعات را فراهم می کنند. در پروازهای بین قاره ای اغلب خطوط هوایی از خطر کم آب شدن بدن آگاهند و به طور متناوب آب معمولی آب میوه یا نوشیدنی های غیر الکلی ارائه می دهند. وقتی تیم های بزرگی با هم سفر می کنند می توان به خط هوایی توصیه کرد که مایعات زیادی مورد نیاز است و تدارکات لازم درخواست شود. با این همه اتکا فقط به منابع مایعات داخل هواپیما عاقلانه نیست و هر ورزشکار باید برای مدت پرواز خودکفا باشد. مخصوصا وقتی سفر به مناطق گرم صورت می گیرد باید مایع کافی به همراه برده شود تا در زمان تاخیر در گمرک و اداره مهاجرت مشکلی ایجاد نشود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 14 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • هر آنچه درباره روزهای اول شیردهی باید بدانید
  • بیماری سیروز صفراوی اولیه چه نشانه هایی دارد و چگونه درمان میشود
  • مصرف آهن بیماری آلزایمر راتشدید می کند
  • تغییرات مختلف بدن ناشی از استرس
  • مبتلایان به افسردگی دارای چه علائم و ویژگی هایی هستند
  • خوراکی هایی برای صاف کردن پوست
  • به داروهای آرام بخش اعتماد نکنید
  • بیماری موسوم به بیماری سرخ
  • خوبی ها و بدی های کیسه های آب گرم و یخ
  • معرفی چند دارویی که به تازگی در ایران تولید شده است
  • میزان آب لازم روزانه برای بدن چقدر است؟
  • ترکیه ای ها چگونه در منزل پیتزا درست می کنند
  • درماه رمضان کدام ویتامینها لازم است
  • ولع برای تنقلات و هله هوله
  • پیشگیری از افزایش وزن با این ترفندهای رژیمی
  • محبوبترین ها

  • تناسب اندام و انواع بدنها
  • قانون 5 ثانیه رد شد!
  • خصوصیات صبحانه سلامت
  • ناگفته هایی درباره تغذیه از دکتر مریم مهرآزی
  • خنگ کننده ترین غذاها را بشناسیم
  • سیگاریها امگا 3 بخورند
  • کالری پرتقال
  • علائمی که نشان میدهد فیبر کافی نخوردید
  • مقاومت در برابر شکستگی استخوان
  • تضمین سلامتی بدن با مصرف پروتئین ها
  • خواص بی نظیر نان کنجدی
  • موادغذایی مناسب برای دوره شیمی درمانی
  • چرا نباید گوشت را به صورت کبابی بخوریم
  • نوشیدنی انرژی زا را کنار بگذارید
  • 10 ماده غذایی که باعث گاز میشوند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است