index

بهترین روش پیشگیری از این حالت ورود زود هنگام به محل مسابقه است. برای هر ساعت جابجایی ناحیه زمانی 24 ساعت حضور پیش هنگام مناسب است.
روش دیگر استفاده از تنظیم گرهای زمانی برای انطباق سریع تر با ساعت جدید است که برای دستیابی به این امر باید به توصیه های زیر توجه کرد:
1. جابجایی وعده های غذا باید مطابق با ناحیه زمانی جدید در روز پرواز انجام شود.
2. قبل از شروع مسافرت باید استراحت کرد واز فعالیت های ورزشی و جشن های خسته کننده پرهیز کرد.
3. هنگام پرواز باید مایعات زیادی نوشید و از نوشابه های گازدار و حاوی کافئین پرهیز کرد.
4. هنگام سفر باید لباس مناسب و گشاد پوشید و از پوشیدن لباس تنگ خودداری کرد به خصوص برای جلوگیری از ایجاد ورم دست و پا نباید لباس در محل مچ دست و پا تنگ باشد.
5. در پروازهای طولانی باید از نشستن طولانی اجتناب کرد گاهی قدم زدن ضروری است.
6. در بدو ورود به مقصد باید نرمش های سبکی را انجام داد.
7. هنگام ورود به مقصد در روز باید از رفتن به رختخواب خودداری کرد و تنها هنگام شب خوابید.
8. باید چند روز قبل از مسابقه وارد منطقه شد. برای آن دسته از منطقه هایی که فاصله زمانی زیاد دارند حداقل 14 روز توصیه می شود.
9. وقتی وارد منطقه شدید فعالیت و خواب خود را طبق منطقه زمانی جدید وفق دهید. از آنجایی که روشنایی و تاریکی زیست گرهای مهمی هستند در اتاقی که سان می شوید به پنجره دقت کنید.
10. ورزش ملایم، هماهنگی مجدد نواخت های زیستی را تقویت می کند با وجود این ورزش شدید در اواخر روز ممکن است باعث اختلال برنامه خواب شود.
11. می توان از کافئین برای کنترل خواب در طی روشنایی روز استفاده کرد ولی به هماهنگی مجدد چرخه شبانه روزی کمک نمی کند.
12. غذاهای مصرفی باید گرم پخته شده یا سرخ کردنی باشد. از غذاهای سرد سالاد، شیرینی و دسرها پرهیز شود. تمام میوه ها را قبل از خوردن باید پوست گرفت.
هنگامی که قرار است به یک سفر خارجی برویم لازم است پیرامون آب و هوا و رطوبت منطقه در زمان مورد نظر اطلاعاتی فراهم شود. همچنین درباره ارتفاع از سزح دریا و اختلاف زمانی باید تحقیق شود. ضروری است زمان پرواز به گونه ای تنظیم شود که نیاز فرد به سازگاری با منطقه در نظر گرفته شده باشد.
اختلاف زمانی قابل توجه میان وطن و محل مسافرت می تواند نظم روزانه بدن را بر هم زند و روی خواب، حرارت بدن، عملکرد قلبی- عروقی، عملکرد ذهنی، اشتها، فعالیت روده و شکم و سطح برخی هرومون های معین تاثیر گذارد.
کسالت ناشی از بر هم خوردن نظم روزانه را می توان با دو ساعت تغییر در هر 24 ساعت و در خلال یک هفته قبل از پرواز پیشگیری کرد. برعکس اگر می خواهید تنظیم را در مقصد شروع کنید باید زمان پرواز را به گونه ای تنظیم کنید چند روز قبل از مسابقه به مقصد برسید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 15 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کافئین برای کودکان مفید است یا مضر؟
  • معجزه گیاهان در تصفیه هوای خانه
  • چگونه در منزل بطریق ساده دندانها را سفید کنیم
  • غذاهایی که باعث کم شدن طول عمر می شوند را بشناسید
  • پرتی حواس و این روش های مدیریتی
  • کلید پیشگیری حملات قلبی
  • تصاویری از کمپرسور دندانپزشکی
  • خارش بدن به چه دلیل به همه بدنتان سرایت می کند؟
  • خوابیدن اطفال در کنار والدین
  • اعتیاد آور بودن اشعه ماوراء بنفش خورشیدی ثابت شد!
  • بهترین وقت مسواک در هنگام صبح چه زمانی است؟
  • تصاویری از دستگاه فارا دیک
  • روش جالب برای رفع سردرد
  • برای بیماران مبتلا به واریس این توصیه ها مهم است
  • اهمیت آماده بودن برای ازدواج
  • محبوبترین ها

  • راه و روش هایی برای افزایش نشاط روحی و روانی
  • افکار و تاثیرات مهم آن
  • اشخاصی که احساس قوی دارند هرگز این کارهار ا انجام نمیدهند
  • رسیدن به نتیجه برای طلاق
  • رگ خواب مادر شوهرتان را در دستتان بگیرید
  • اعتیاد به موبایل ، یکی از مشکلات امروزی
  • تغییر روش زندگی برای تقویت حافظه و ذهن
  • برانگیختن احساسات زناشویی با نورپردازی
  • علل مهم برای سرد شدن رابطه دو نفره
  • اهمیت درک زندگی به صورت لحظه ای
  • دور زدن افسردگی با این روش ها
  • علت ناتوانی برقراری ارتباط در برخی از کودکان
  • همه چیز درمورد نحوه ی هیپنوتیزم شدن
  • نقاط کور در افسردگی
  • واقع گرایی افسرده قسمت 2
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است