مصرف نوشیدنی های فاقد شکر ماساژ بدن شیردهی به نوزاد پیاده روی اندازه گیری وزن در هر روز انجام ورزش های کششی انجام ورزش در هوای گرم انجام ورزش
خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند مایلند تا اندام قبلی خود را به دست بیاورند و مثل دوران قبل از بارداری شان صاحب اندامی متناسب باشند

یکی از مشکلات بانوان بویژه پس از زایمان و یا اضافه وزن پیدا شدن سلولیت و چاق شدن پهلو و ران های پا است.
گفتنی است، این نوع چاقی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی همچون عدم پیدا کردن لباس مناسب، برهم خوردن تناسب اندام، کاهش اعتماد به نفس و در نهایت ابتلا به بیماری های مزمن هچون دیابت و فشارخون می شود اما با انجام راهکارهایی می توان این مشکل را برطرف کرد.
علاوه بر رعایت رژیم غذایی، خوردن میوه و سبزیجات تازه، پرهیز از خوردن مواد چرب و شیرین انجام ورزش هایی خاص می تواند این سلولیت ها و توده های چربی زائد را از بین ببرد و تناسب اندام را به خانم ها بازگرداند.
از جمله تمرینات ورزشی خوابیدن روی زمین و بلند شدن برروی آرنج های دست وخم کردن زانوها و جدا کردن پاها از زمین است که می تواند باعث سفت شدن عضلات ران و آب شدن چربی ها شود.
شیردهی به نوزاد, پیاده روی , انجام ورزش های کششی ,انجام ورزش در هوای گرم, مصرف نوشیدنی های فاقد شکر, ماساژ بدن, اندازه گیری وزن در هر روز , انجام ورزش “بشین و پاشو”همگی می توانند سلولیت ها را حذف کنند و درایجاد تناسب اندام موثر باشند.
اما توجه به این نکته الزامی است که برای حفظ تناسب اندام انجام ورزش باید حالت مداوم داشته باشد در غیر این صورت سلولیت مجدداً ایجاد می شود.
نوشیدن مایعات زیاد در طول روز باعث می‌شود که بدن شما دهیدراته نشود یعنی آب خود را از دست ندهید. از این گذشته آب باعث سیری می‌شود نمی‌گذارد که در خوردن زیاده‌روی کنید.
نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهند که آب می‌تواند متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. برای اینکه بدانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید رنگ ادرار و دفعاتی را که به دست‌شویی نیاز دارید را مبنا قرار دهید. اگر به میزان کافی آب نوشیده باشید رنگ ادرارتان روشن‌تر است و باید هر 3 تا 4 ساعت به دستشویی نیاز داشته باشید.
منبع: supertastyrecipes

ارسال شده در 15 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , سلامت اعضای خانواده , سلامت زنان

پیشنهاد سردبیر

  • پیشنهادهای غذایی برای بعد از روزه داری
  • خواهان فرزند دختر هستید یا پسر؟
  • به کودکان خود درست غذا خوردن را بیاموزید !
  • تازه ترین فناوری برای تشخیص اعتیاد
  • توليد واكسن مالاريا در موش
  • اثر روحیات افراد مختلف بر راه رفتن آنان
  • داستان بودجه بیمه سلامت کارگران
  • روش کلینیکی یا بالینی در روانشناسی
  • قدغن شدن تنباکوهای میوه ای از مهر
  • همه چیز را در مورد بیماری آندومتریوز بدانیم
  • حواستان به کانال های مستهجن تلگرام باشد
  • چربی سبب بوجود آمدن سرطان پستان میشود
  • آسیب های مختلف تلفن همراه درون اتاق خواب
  • مراقبتها و توصیه ها برای پوست سالمندان
  • شنیده های درست و غلط در مورد پیاده روی
  • محبوبترین ها

  • عضلات صورت را چطوری ماساژ بدهیم( آموزش تصویری)
  • آموزش تصویری ورزشی برای لاغر کردن پایین تنه
  • سالمندان و فعالیت جسمانی
  • چطوری زودتر کاهش وزن داشته باشیم؟
  • افراد لاغر چطوری وزن و عضله را افزایش دهند
  • چه حرکاتی برای عضلات سینه موثر است؟
  • پیش از یک وعده غذایی پر چرب ورزش شدید را از یاد نبرید
  • حداکثر کالری سوزی با ورزش های آبی
  • هنگام عادت ماهیانه یوگا را امتحان کنید
  • اضافه وزن: کم شدن تحرک بدنی، نه دریافت کالری زیاد
  • فواید و اهمیت پیاده روی برای سالمندان
  • چهارعلت بسیار عالی برای اجرای ورزشهای قدرتی‌ خانمها
  • حرکات یوگا برای تقویت دستگاه گوارش در رمضان
  • نکات مهم درباره کاهش وزن بعد از زایمان
  • درباره ورزش زنان چه می دانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است