pregnancy-exercises-s12-photo-of-pregnant-woman-exercising-in-park
خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند مایلند تا اندام قبلی خود را به دست بیاورند و مثل دوران قبل از بارداری شان صاحب اندامی متناسب باشند

یکی از مشکلات بانوان بویژه پس از زایمان و یا اضافه وزن پیدا شدن سلولیت و چاق شدن پهلو و ران های پا است.
گفتنی است، این نوع چاقی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی همچون عدم پیدا کردن لباس مناسب، برهم خوردن تناسب اندام، کاهش اعتماد به نفس و در نهایت ابتلا به بیماری های مزمن هچون دیابت و فشارخون می شود اما با انجام راهکارهایی می توان این مشکل را برطرف کرد.
علاوه بر رعایت رژیم غذایی، خوردن میوه و سبزیجات تازه، پرهیز از خوردن مواد چرب و شیرین انجام ورزش هایی خاص می تواند این سلولیت ها و توده های چربی زائد را از بین ببرد و تناسب اندام را به خانم ها بازگرداند.
از جمله تمرینات ورزشی خوابیدن روی زمین و بلند شدن برروی آرنج های دست وخم کردن زانوها و جدا کردن پاها از زمین است که می تواند باعث سفت شدن عضلات ران و آب شدن چربی ها شود.
شیردهی به نوزاد, پیاده روی , انجام ورزش های کششی ,انجام ورزش در هوای گرم, مصرف نوشیدنی های فاقد شکر, ماساژ بدن, اندازه گیری وزن در هر روز , انجام ورزش “بشین و پاشو”همگی می توانند سلولیت ها را حذف کنند و درایجاد تناسب اندام موثر باشند.
اما توجه به این نکته الزامی است که برای حفظ تناسب اندام انجام ورزش باید حالت مداوم داشته باشد در غیر این صورت سلولیت مجدداً ایجاد می شود.
نوشیدن مایعات زیاد در طول روز باعث می‌شود که بدن شما دهیدراته نشود یعنی آب خود را از دست ندهید. از این گذشته آب باعث سیری می‌شود نمی‌گذارد که در خوردن زیاده‌روی کنید.
نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهند که آب می‌تواند متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. برای اینکه بدانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید رنگ ادرار و دفعاتی را که به دست‌شویی نیاز دارید را مبنا قرار دهید. اگر به میزان کافی آب نوشیده باشید رنگ ادرارتان روشن‌تر است و باید هر 3 تا 4 ساعت به دستشویی نیاز داشته باشید.
منبع: supertastyrecipes

ارسال شده در 15 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , سلامت اعضای خانواده , سلامت زنان

پیشنهاد سردبیر

  • تفکرات مخرب و تاثیرگذار روی زندگی مشترک
  • هفت علت دیابت نوع دوم
  • افزایش همبستگی در جامعه با روزه
  • با هیجان زندگی کنید
  • فواید استرس خوب
  • طرز تهیه انواع ماسک هندوانه برای پوست
  • کمک به رفع یبوست
  • کوکوی پرملات
  • اسموتی سبز برای کاهش وزن و پوست
  • ابتلا به بیش فعالی در سنین بالا
  • راه چاره برای رفع سرفه دائم
  • خاصیت های بی شمار کرنبری
  • پیشگیری از سکته با حرکت دادن انگشتان
  • چرا باید بامیه بخوریم
  • افزایش روشنایی اتاق اطفال
  • محبوبترین ها

  • ارتباط اوتیسم با بویایی
  • نقش والدین در بروز اضطراب تحصیلی نوجوانان
  • سردرد اطفال و این روش های درمانی
  • کمک به گشایش زبان بچه از یک سالگی
  • برطرف کردن دردهای خردسالان
  • مصرف سبزیجات توسط خردسالان
  • مناسب ترین مکان تحصیلی برای کودکان
  • پیشگیری از کم آبی بدن با این نوشیدنی ها
  • منعکس شدن رفتارهای والدین در کودکان
  • لجاجت در رده سنی کم
  • خونریزی مغزی و فلج نوزاد با گرما
  • اهمیت فعالیت داشتن خردسالان
  • مشکلات عصبی شیرخوار در هنگام شیرخوردن
  • حرکات و فعالیت های مناسب برای نوزادان
  • آلرژن ها برای شیرخواران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است