مشاوره زیبایی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی

875844_112

انواع کارمندان چه نوع خصوصیات و ویژگی های رفتاری دارند آن ها چه نوع برخوردی با ارباب رجوع دارند می خواهیم شخصیت آن ها را بررسی کنیم

 به عنوان یک کارآفرین، ممکن است فکر کرده باشید که با انتخاب کردن همکارهای‌تان، از کارمندان دشوار و بدقلق در محیط کار فرار کرده‌اید. ولی این جماعت همه جا سر و کله‌شان پیدا می‌شود، حتی در محیط کاری که شما ساخته‌اید.

مجله‌ی آنترپرینر و موسسه‌ی کالچر‌ای کیو در حال تحقیق درباره‌ی برترین فرهنگ‌های شرکتی هستند تا در فهرست سالانه‌ی مجله‌ی ویژه‌ی آنترپرینر آورده شود. آیا شرکت شما آن‌چه را که برای قرار گرفتن در این فهرست ضروری است دارد؟ احتمالا همان‌طور که از قبل می‌دانید، آدم‌های دشوار و بدقلق می‌توانند تاثیر منفی بر عملکرد و روحیه‌ی تیم داشته‌باشند. حال که شما رهبر یک کسب و کار هستید، پرورش مهارت‌هایی برای شناسایی و کنار آمدن با کارمندان دشوار و بدقلق می‌تواند به شما کمک کند تا به هدایت شرکت به سوی موفقیت ادامه دهید. در راستای این هدف، با خصوصیات شش نوع از فراوان‌ترین کارمندان دشوار و بدقلق آشنا شوید.

۱. قربانی‌

قربانی مسئولیت ناپذیرترین فرد محل کار است. به نظر می‌رسد اتفاق‌ها همیشه “برای” یک قربانی می‌افتد.

چه‌طور به قربانی نزدیک شویم و با او کنار بیاییم: مدیر باید گزارش‌پذیری و حساب دهی را به روشنی تعیین و تعریف کند. در مورد کاری که هرکس باید انجام دهد، کیفیت انجام کار، و زمان انجام آن، شفاف و صریح باشید. از زبان مسئولیت‌پذیری که در کتاب ” برد با مسئولیت‌پذیری” اثر هنری ایوانز به آن پرداخته شده‌است، استفاده کنید.

۲. جهنده

جهندگان مثل مارها مارپیچ و فنرسان هستند. وقتی تحریک می‌شوند، از جا می‌پرند و حمله می‌کنند، و با این کارشان هراس ایجاد می‌کنند. جهندگان هر لحظه مستعد یاوه گویی و جار و جنجال هستند. آنها ممکن است خودرای یا حتی قلدر باشند. هیچ‌کس کاملا نمی‌داند که این آدم‌ها چه چیزی در چنته دارند.

چه‌طور به جهندگان نزدیک شویم و با آن ها کنار بیاییم: عواملی را کشف کنید که منجر به رفتارهای این اشخاص می‌شود. اگر برای جهندگان مهم نیست رفتارشان چه تاثیری بر تیم می‌گذارد، انتظار تحول نداشته باشید. با جهندگان طبق یک برنامه‌ی ۹۰ روزه کار کنید که فرصت‌های رشد و تغییر را طرح‌ریزی می‌کند، . اگر این گام نتیجه نداد، از جهندگان بخواهید که آن‌جا را ترک کنند.

۳. منفی‌باف

منفی‌باف‌ها همیشه آماده به نظر می‌رسند تا شانس‌های خوب را به باد بدهند. با تغییر مخالف هستند، و در برابر سیاست‌ها و فرآیندهای جدید مقاومت می‌کنند.

چه‌طور به یک منفی‌باف‌ نزدیک شویم و با او کنار بیاییم: تحمل کردن کارمندان منفی‌باف می‌تواند سخت باشد، ولی اگر مدیرها بدانند چه‌طور با آنها رفتار کنند، می‌توانند در پویایی تیم واقعا مهم باشند. هر تیمی به یک “وکیل مدافع شیطان” نیاز دارد. سعی کنید به بدبین سرسخت گروه‌تان کمک کنید تا از منفی بودن خودش به عنوان اهرمی در جهت نتایج مثبت برای گروه استفاده کند. ولی این آدم‌ها را در نقش‌های رهبری قرار ندهید!

۴. شبح

جایی در میان راه این چیزها را می‌شنوید: “متاسفم، امروز نمی‌یام، دوباره مریض شدم! “، “خیلی دوست دارم تو پروژه‌ی جدید کمکتون کنم، ولی خیلی کار دارم.”، “میرم بیرون قهوه بخورم. زود میام (یه ساعته)!” به نظر می‌رسد هروقت کاری باید انجام شود، اشباح غیب‌شان می‌زند.

چه‌طور به اشباح نزدیک شویم و با آنها کنار بیاییم: متاسفانه اشباح به ندرت پیدای‌شان می‌شود. ممکن است برای یک مصاحبه‌ی شغلی جیم بشوند، یا ممکن است ته دل‌شان بدانند این کار به آنها مربوط نیست. یک گفت‌وگوی صریح و روراست درباره‌ی کارمند شایسته، معمولا موثرترین روش برای کنار آمدن با یک شبح است.

۵. خودشیفته‌

خودشیفته‌ها رودروی اعضای تیم هستند. آنها فقط به فکر خودشان و احساسات‌شان هستند.

چه‌طور به یک خودشیفته نزدیک شویم و با او کنار بیاییم: احتمال تغییر یک خودشیفته کم است، ولی تغییر ممکن است. اگر یک خودشیفته خیلی با استعداد است، شاید راهی باشد که شرایطی ایجاد کنید که به تنهایی کار کند یا تعامل محدودی با تیم داشته‌باشد. هم‌چنین بعضی خودشیفته‌ها هستند که اگر انگیزه‌ی خیلی قوی برای موفقیت داشته باشند، می‌توانند گاهی خودشان را مطابقت دهند. گرایش آنها به هدف به آنها انگیزه خواهد داد که رفتارشان را در محیط تیم اصلاح کنند.

۶. انیشتین‌

این آدم‌ها باهوش هستند و این را می‌دانند. معمولا هم در آگاه کردن دیگران از این موضوع سریع عمل می‌کنند. انیشتین‌ها در دیدگاه‌های‌شان سرسخت هستند. گاهی ممکن است متکبر به نظر بیایند.

چه‌طور به یک انیشتین نزدیک شویم و با او کنار بیاییم: از یک فرد دانا بخواهید تاثیرات مثبت و منفی هوش او را بر تیم کشف کند. بگذارید انیشتین به طور انفرادی تحلیل کند و نتیجه‌گیری خودش را بکند. ولی این فرآیند را طوری هدایت کنید که آقا یا خانم انیشتین را در مورد تغییرات ضروری راهنمایی کنید.

در کل، مدیریت کارمندان دشوار و بدقلق هرگز آسان نیست، و مهارتی است که پرورش آن ممکن است سال‌ها طول بکشد. به هر حال، وقتی رهبران کارمندان مشکل‌دار را شناسایی کنند، می‌توانند آنها را مدیریت کنند، یا رفتار و عملکردشان را اصلاح کنند یا از این سازمان بروند. مهم نیست چه می‌شود، کارمندان دشوار و بدقلق باید هرچه زودتر راهنمایی بشوند تا تاثیر آنها روی بقیه‌ی تیم به حداقل برسد.

وب سایت بازده:

5 1000
ارسال شده در 14 خرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • اعتیاد به کامپیوتر چرا و چگونه ؟
  • کتابی تحت عنوان چگونگی بازگشت دوباره به موفقیت
  • برای تمرین روی پاهای سرکش این توصیه ها کارسازند
  • ویتامین ها و املاح معدنی در هر رده سنی
  • متادون خوراکی جدید برای نوزادان در تهران!
  • راه حل های درمانی برای بیضه پایین نیامده
  • با هیپنوتیزم درمان شوید!
  • راه های غلطی که خانم های باردار می روند
  • محبوبترین ها

  • خطرات جدی استفاده از استامینوفن در دوران حاملگی
  • در این ماهها بارور نشوید
  • در تابستان خانمهای باردار این کفشها را نپوشند
  • روشی نوین برای زایمان طبیعی بدون درد
  • شیردهی از آغاز تا پایان
  • ارتباط مدل شکم در بارداری با جنسیت نوزاد
  • هفته بیست و هشتم بارداری و مراقبت های لازم
  • رفتار و کردار فرزند در دوران جنینی
  • رپورتاژ

  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای لبخندی زیبا
  • عمل های زیبایی صورت و بدن از زبان دکتر امید رحمانی
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x