موفقیت های چشمگیری در زندگی موفقیت های چشمگیر موفقیت در کسب و کار کارفرمایان موفق عادات روزانه افراد موفق خصوصیات مشترک در افراد موفق افراد موفق افراد برتری

با چه رفتارهایی می توانیم کارمندان و مجموعه خود را راضی نگه داریم چگونه این امر میسر خواهدبود یک کارفرما چگونه به این امر دست پیدا میکند

 اگر از رهبران با درایت حوزه کسب و کار بپرسید ارزشمند ترین دارایی شان کدام است، به شما خواهند گفت کارکنانشان. با این وجود علت ترک محل کار ۵۰ درصد از کارکنان، رابطه آنها با رئیسشان است. عدم برخورداری شرکت ها از فرهنگی که ارزش های مثبت و تکریم کارکنان در آن پیش بینی شده باشد تبعات واضحی برای آنان دارد. دیو بوکبایندر، کارشناس ارزش گذاری، در مجموعه مقالاتی تحت عنوان «بازگشت سرمایه گذاری روی افراد» در مورد اهمیت وجود چنین فرهنگی به نکات مهمی اشاره کرده است.

بوکبایندر می نویسد: «بر کسی پوشیده نیست که نیروی کار رضایتمند و خوشحال، مشارکت بیشتری از خود نشان می دهد، و نیرویی که مشارکت بیشتری از خود نشان می دهد بهره وری بیشتری دارد. به رسمیت شناختن این نکته ضروری است که این انسان ها هستند که مسئولیت ترجمه این بهره وری به افزایش ارزش کلی یک شرکت را بر عهده دارند. برعکس، نیروی کاری که مشارکت پایینی از خود نشان می دهد نیز می تواند ارزش های یک شرکت را به نابودی بکشاند».

اما چگونه می توان این ارزش را به ارزش کلی شرکت اضافه کرد؟

بوکبایندر می گوید: «در حوزه ی ارزش گذاری که در آن به انسان ها به چشم دارایی یا سرمایه های انسانی نگاه می شود، کارکنان «تمایزآفرین» یا کارکنان برجسته شرکت هستند که مهم ترین دارایی آن محسوب می شوند. منظور بوکبایندر از «تمایزآفرین» کسانی است که سؤال های درستی می پرسند، تصویر کلی را می بینند، و برای جمع آوری ایده هایی با نظرگاه های مختلف، از خارج شدن از شبکه خود نمی ترسند.

کارکنان تمایزآفرین شرکت شما این را خوب می دانند که «به اندازه کافی خوب» هیچگاه به اندازه کافی خوب نیست و از آنجایی که از احساس دستیابی به هدف لذت می برند، مسئولیت هر پروژه ای که به آنها محول می شود را به جان می خرند. به گفته بوکبایندر، حفظ این قشر از کارکنان، نه تنها در کوتاه مدت، بلکه در پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی بلندمدتتان نیز به شما کمک خواهد کرد. ارزش آفرینی در زمان حال، خودش را در آینده به شما نشان خواهد داد.

در ادامه می توانید برخی از چیزهایی را از نظر بگذرانید که برای کارکنان تمایزآفرین شما مهم اند. فرهنگی در شرکت خود پدید بیاورید که فرصت تمایزآفرینی را در اختیار این قشر قرار دهد؛ به این ترتیب پربازده ترین و برجسته ترین کارکنان شما ظرف سال های پیش رو، از کاری که انجام می دهند خشنود خواهند بود و بازده بالای خود را حفظ خواهند کرد.

۱- اهداف آنها را بشناسید

برای فهمیدن اهداف شخصی آنها وقت بگذارید و راهی برای گره زدن این اهداف به اهداف سازمان خود بیابید. برای نمونه، اگر کسی رؤیای به راه انداختن یک کسب و کار را در سر می پروراند، اجازه دهید تلاش های کارآفرینانه اش را داخل شرکت شما انجام دهد. با همسو کردن اهداف این افراد با اهداف شرکت خود، می توانید کسی که ممکن است با هدف درآمد بیشتر به شرکت شما آمده است را به فردی وفادار و مؤمن به آرمان های سازمان خود تبدیل کنید.

۲- روی آنها سرمایه گذاری کنید

توسعه حرفه ای، آموزش، و مربیگری، همه و همه سرمایه گذاری محسوب می شوند، نه هزینه. اگر انسان ها را به چشم هزینه می بینید، آنها نیز متناسب با همان نگاه عمل خواهند کرد. هرچه باشد سرمایه انسانی، حتی اگر روی هیچ یک از گزارش های مالی شما هم خود را نشان ندهد، باز یک نوع دارایی محسوب می شود. سؤالی که یک مدیرعامل معمولی در این بین می پرسد این است که «اگر روی کارمندان خود سرمایه گذاری کردیم و از شرکت ما رفتند چه؟» اما یک مدیرعامل با درایت و درخشان می پرسد: «اگر روی کارمندان خود سرمایه گذاری نکنیم و در شرکت ما بمانند چه؟»

۳- ارتباط برقرار کنید

کارکنان تمایزآفرین به دنبال این هستند که نه تنها با کار خود، بلکه با کسانی که با آنها و برای آنها کار می کنند نیز ارتباطی عمیق برقرار کنند. اگر مدیر چنین کارمندی هستید، سبکی برای رهبری خود برگزینید که با او سازگاری داشته باشد. اقدامات شما نیز باید با گفته هایتان همسو باشند. به یاد داشته باشید، اینگونه افراد شغل خود را ترک نمی کنند، رئیسشان را ترک می کنند.

۴- به آنها اجازه دهید مشارکت بیشتری داشته باشند

مسئله کارمندان تمایزآفرین چیزی بیشتر از پول است. آنها به دنبال کار معنادار هستند و دوست دارند بخشی از چیزی باشند که از وظایفشان فراتر برود. درست است که باید وظایف و مسئولیت های هر فرد را با دقت مشخص کنید، اما به این دست از کارمندان خود اجازه دهید بدون آنکه هدف قضاوت قرار بگیرند سؤال های کنجکاوانه شان را بپرسند و به شناسایی حوزه هایی که به بهبود نیاز دارند ادامه دهند. اگر این فرصت را به آنها بدهید، احتمال آنکه روز به روز در این کار بهتر شوند زیاد است.

۵- آنها را در جمع درستی قرار دهید

درست به همان دلیل که یک ورزشکار فوق العاده به تنهایی نمی تواند یک تیم را به موفقیت برساند، کارکنان تمایزآفرین شما نیز باید در جمع همی تیمی های با استعداد قرار بگیرند. به بهترین استعداد های خود اجازه دهید در کنار هم قرار بگیرند و از مزایای این همکاری بیشترین بهره را ببرند. روی هم رفته، پربازده ترین کارکنان شما از عوامل درونی انگیزه می گیرند، نه عوامل بیرونی. آنها از جمله کسانی نیستند که صرفاً به عشق آخر هفته کار می کنند. با ایجاد فرهنگی که بخشی از ویژگی هایش را در بالا مطالعه کردید، ممکن است انگیزه لازم برای گروه تازه ای از کارکنان تمایزآفرین خود را فراهم کنید که از وجودشان بی اطلاعید.

وب سایت دیجیاتو – پیام ادیب

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 16 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • حلقه با مصارف جالب
  • هر آنچه در مورد آلت تناسلی زنانه و عملکرد آن باید بدانید
  • جراحی زیبایی بینی و مشکلات سینوسی
  • خوراکی مغذی برای سالمندان
  • کمک لیزر برای درمان نازایی
  • بالا بردن سرعت جراحی کریکوتیروتومی، با این دستگاه
  • با اصطلاحات بچه گانه با فرزندتان حرف نزنید
  • نشانه های کمبود ویتامین را در بدن خود شناسایی کنیم
  • محبوبترین ها

  • دانستنی های مهم درباره ی نوشیدن آب یخ
  • نوع طبیعی ویتامین C
  • مصرف نمک در بچه ها چه عارضه هایی دارد؟
  • رفع عادات بد غذایی
  • نقش تغذیه در کاهش ابتلا به سرطان
  • فواید و زیان های فولات برای بدن خانم های باردار
  • با خواص فسفر آشنا شوید
  • لیست مواد غذایی با کالری صفر
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است