مشاوره زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
12
آیا تا بحال شده همکارتان روی اعصابتان باشد و حرکات و رفتارهای وی باعث آزار شما شود برخورد و کنار آمدن با این افراد را میدانید ؟چگونه می توانیم به گونه ای برخورد کنیم که به کارمان لطمه ای وارد نشود

ترجمه از پردیس بختیاری: برقراری ارتباط با همکاران در محیط کار غیر قابل اجتناب است. متاسفانه همیشه افرادی هستند که از روی حسادت یا کمبود یا هر دلیل دیگری، با شما سر ناسازگاری می گذارند اما از آنجا که شما در محیط کار هر روز به مدت چنین ساعت با آنها در تماس اید، واجب است که نحوه برخورد با آنها را بدانید تا نه بر اعصاب تان تاثیر منفی بگذارد و نه بر بازدهی کارتان. اگر می خواهید نحوه برخورد با افرادی را که با شما مشکل دارند بدانید، به نکته های که در اینجا به آنها اشاره کرده ایم، عمل کنید.
1.تعاملات خود را به حداقل برسانید

اگر چه قطع ارتباط با همکاران غیر قابل اجتناب است اما می توان بخشی از آنها را به حداقل رساند.

• برخی از ارتباطات را نمی توان محدود کرد، به خصوص زمانی که شما با همکارتان در یک بخش کار می کنید و به طور مستقیم با او در تماس اید. اما می توانید در ساعات استراحت یا غذا خوردن، خودتان را از او دور نگه دارید. حتی اگر او سعی کرد به شما نزدیک شود، به گفتن جمله های مودبانه ای چون «ببخشید من باید به سر کارم برگردم» بسنده کنید.

• اگر مجبور شدید که با او در تماس باشید، سعی کنید تا جایی که امکان دارد مکالمه ها را حول و حوش مسائل کاری بچرخانید و از گفتگوهای دوستانه اجتناب کنید. اگر او از شما متنفر باشد، حرف های خصوصی تان در آینده ای نه چندان دور به ضررتان تمام خواهد شد.

2.با او مهربان باشید

روانشناسان معتقدند که متنفر بودن از فردی که شما را دوست دارد، سخت است، پس اگر شما با همکارتان مهربان باشید و با او با احترام برخورد کنید، برخی از احساسات بد و منفی او را از بین خواهید برد.

• لازم نیست که به طور مستقیم به همکارتان گوشزد کنید که با او مهربانید، همین که این موضوع را به فرد دیگری بگویید، دهان به دهان می چرخد و به گوشش می رسد. اگر او این حرف را که شما با او مهربانید، از زبان دیگری بشنود، تاثیر مثبت اش را خواهد گذاشت و به تبع باور خواهد کرد.

• همه ما نسبت به افرادی که به ما توجه نشان می دهند، جذب می شویم. اگر چه شما باید تا حد ممکن از فردی که با شما روابط خوبی ندارد، دوری کنید اما اگر مجبور به برقراری ارتباط با او شدید، سعی کنید به خوبی به حرف هایش گوش دهید. این رفتار تنفر او را نسبت به شما کاهش خواهد داد.

• تعاملات کوتاه اما دوستانه نیز می تواند کارساز باشد. گاهی اوقات کوتاه ترین جملات می توانند بلندترین تاثیرات را بگذارند. به عنوان مثال گفتن یک «صبح بخیر» کوتاه می تواند در احساس طرف مقابل تان معجزه کند.

3.زندگی کاری خود را از زندگی شخصی تان جدا کنید

اگر با یکی از همکاران خود مشکل دارید، سعی کنید که زندگی شخصی خود را از زندگی کاری تان جدا کنید. شما محبور به برقراری ارتباط با همکارتان در خارج از محیط کار نیستید. اگر او در جمعی از دوستان تان که هر آخر هفته با آنها بیرون می روید حضور دارد، آن جمع را فراموش کنید و با باقی دوستانتان قرار بگذارید.

4.اگر کاری از دست تان ساخته نبود، شرایط را به مقامات بالاتر گزارش دهید

احتیاجی نیست که شما تمام رفتارهای آزاردهنده همکارتان را به مقامات بالاتر گزارش دهید اما اگر احساس کردید که رفتار او موجب اختلال در کارتان شده، هر چه سریع تر این موضوع را نزد مدیرتان عنوان کنید.

• اگر تنش های محیط به کار شما لطمه وارد کرد، یک هفته تمام رفتارهای همکارتان و تعاملاتی که با او دارید را زیر نظر بگیرید تا اگر مدیرتان شما را احضار کرد، دست هایتان پر باشد و بتوانید شرایط را مدیریت کنید.

• به روی تاثیرات منفی که همکارتان بر شرکت یا پروژه ای که روی آن کار می کنید می گذارد، تمرکز کنید و مضرات آن را نه احساسی بلکه منطقی برای مدیرتان بیان کنید.

• یادتان باشد که این اولین و آخرین جلسه ای است که برای شکایت از همکارتان نزد مدیرتان می روید. شما نباید در این کار زیاده روی کنید پس هر چه آنچه که فکر می کنید باید بگویید را تمام و کمال بیان کنید.

5.زاویه دید مثبت داشته باشید

داشتن زاویه دید مثبت یکی از بهترین راهها برای کنار آمدن با همکاری است که با شما سر ناسازگاری دارد. اگر سعی کنید که تمرکز خود را بر اهداف کاری تان بگذارید و توجه ای به اطراف نداشته باشید، اعصاب تان هم آرام تر خواهد بود. خودتان را از شرایط دراماتیک محیط کار دور کنید.

• اگر خسته و نا امید شدید، به اهداف بلند مدت خود بیاندیشید. دوست دارید که سال بعد یا حتی 5 سال آینده کجا باشید؟ واقعا تا چند وقت دیگر در این شرکت خواهید بود؟ مطمئنا این شرایط شما دائمی نیست و در آینده ای نه چندان دور به بهترین تغییر خواهد کرد.

• آیا از شرایط کنونی خود درس می گیرید؟ شما باید از تک تک لحظات خود تجربه کسب کنید و آن را در رفتارتان با دیگران به کار گیرید.

6.احساسات تان را درگیر نکنید

شاید گفتن این حرف ساده اما عمل به آن سخت باشد اما شما نباید خود و احساسات تان را در محیط کار درگیر شرایط پر از استرس و تنش کنید. به سادگی سعی کنید فردی را که با شما لج است، نادیده بگیرید و از کنار رفتارهای او بی تفاوت بگذرید.

•بی تفاوتی به طرف مقابل به شما آرامش می دهد. افکار خود را متمرکز کنید و تنها به زمان حال بیاندیشید. به طرز نشستن، تنفس و حرکات خود دقت و سعی کنید استرس را از بدن تان به دور کنید. تمرکز روی بدن می تواند حواس شما را از احساسات منفی دور کند.

7.به دنبال یک حامی برای بیرون از محیط کار باشید

به هیچ عنوان پشت همکاری که با شما دشمنی دارد، حرف نزنید زیرا ممکن است به گوش او برسد و اوضاع بدتر از این شود. اگر می خواهید با فردی در مورد او صحبت و کمی خودتان را خالی کنید، این کار را در بیرون از شرکت و با دوستان با اعتماد یا اعضای خانواده تان انجام دهید.

8.خودتان را جای همکارتان بگذارید

می دانیم که این کار سخت است اما بد نیست برای یک بار هم که شده خودتان را جای طرف مقابل تان بگذارید و از زاویه دید او به رفتارهایتان نگاه کنید. آیا رفتار آزار دهنده اید دارید؟

•حسادت موجب نفرت می شود. شاید کمبودهای او یا حتی موفقیت های شما حس نفرت را در دل او بوجود آورده است. اگر سعی کنید از انجام کارهایی که حسادت را در او بر می انگیزند خودداری کنید، هیزم نفرت را در دل او نیز کاهش کاهش داده اید.

•گاهی خجالت با بی ادبی اشتباه گرفته می شود. اگر شما فردی هستید که با دیگران به راحتی ارتباط برقرار نمی کنید، ممکن است که فرد مورد نظر فکر کند که شما تنها نسبت به او سر هستید. پس رفتار دوستانه شما با دیگران می تواند کمی کارساز باشد.

•دیگر همکاران تان با شما چگونه اند؟ اگر دیدید که اکثر آنها با اخلاق و رفتار شما مشکل دارند، قبول کنید که اشکال از شماست. برای درک بهتر این موضوع، با یکی از همکاران تان که به شما نزدیک تر است گفتگو کنید و از او بخواهید که رفتارهای بدتان را به شما گوشزد کند.

9.رفتارهای گذشته خود را با همکارتان مرور کنید

بنشینید و به طور دقیق با خود تمام برخوردهایی را که با همکارتان داشته اید، مرور کنید. شاید حس تنفر او تنها به دلیل یک برخورد اشتباه شما در گذشته بوده است.

• به دنبال دلایل بزرگ و پیچیده نباشید، شاید یک رفتار کوچک مانند این که شما یک بار آسانسور را برای او نگه نداشتید یا حتی به خاطر مشغله کاریتان جواب سلامش را نداده اید، او را آزرده است.

• اگر دلیل آن را پیدا کردید، از او عذرت خواهی کنید. اگر این موضوع واقعا یک سوتفاهم باشد، با یک گفتگو کوتاه و موثر تمام کدورت ها از میان خواهد رفت.

10.بر استرس خود غلبه کنید

با خودتان صادق باشید. واقعا این شرایط تا چه حد برای شما آزار دهنده است؟ اگر واقعا احساس می کنید که درگیری های پیش آمده، به هیچ عنوان قابل حل نمی باشد، وقت آن است به فکر شغل دیگری باشید. اما این هم یادتان باشد که آدمهای مخالف همه جا، حتی در دیگر محیط های کار، وجود دارند. پس قبل از اقدام به هر کاری، بر استرس خود غلبه کنید و با آرامش بهترین تصمیم را بگیرید.
5 1000
ارسال شده در 16 خرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • با این خوراکی ها از دید مادون قرمز برخوردار شوید!
  • موارد مهم پیرامون استفاده از داروی پلازیل
  • اگر شما هم نمی دانید باید آجیل بخورید یا نه! بخوانید
  • اگر حاملگی چند قلو دارید ، بخوانید
  • حد و مرز و خط قرمزهای شفاف کردن دندان
  • مصرف میوه های شیرین برای افراد دیابتی ممنوع
  • شروع طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه صحیح در دی ماه
  • 14 راهکار برای افزایش مهارت کودکان
  • محبوبترین ها

  • دانشمندان در مورد الهام چه عقیده ای دارند؟
  • صحبتی با مجردها
  • مهارت مقابله با شکست های عاطفی
  • آشپزی کردن سبب تحکیم روابط بین زن و شوهر می شود!
  • همه چیز در رابطه با اضطراب اجتماعی
  • دوره های طبیعی و قابل انتظار اضطراب در زندگی انسان
  • ازدواج با تیپ های شخصیتی ایده آل
  • ارتباط تناسب اندام و افسردگی
  • رپورتاژ

  • موسسه تخصصی و زیبایی پوست تانی
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • هدیه متخصص ارتودنسی یک لبخند زیبا و درخشان است
  • زیبایی و جوانی پوست را از ما بخواهید
  • پیکرتراشی و لاغری موضعی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x