index

رعایت توصیه های کلی زیر در خصوص مقدار و ترکیب مایعات مصرفی در دوران آمادگی، هنگام ورزش کردن و پس از آن یا در مسابقات ورزشی لازم می باشد:
1. توصیه می شود افراد 24 ساعت پیش از مسابقه به ویژه در قالب وعده پیش از فعالیت از رژیم غذایی متعادلی پیروی کنند.
2. توصیه می شود افراد 2 ساعت پیش از فعالیت ورزشی حدود 500 میلی لیتر مایعات بنوشند. تا ضمن تامین کافی آب بدن فرصت کافی بای دفع مازاد آب خورده شده داشته باشد.
3. توصیه می شود مایعات مصرفی سردتر از دمای محیط باشد (بین 15 تا 24 درجه سانتی گراد) و به آن چاشنی افزوه شود تا خوش طعم باشد.
4. در مسابقاتی که بیش از یک ساعت ادامه می یابد افزودن مقدار مناسبی کربوهیدرات یا الکترولیت به محلول جایگزین کننده مایعات روند آب رسانی به بدن و اجرای ورزشی را بهبود می بخشد.
5. در ورزش هایی که بیش از یک ساعت طول می کشد توصیه می شود 30 تا 60 گرم کربوهیدرات مصرف شود تا اکسیداسیون کربوهیدرات ادامه یافته و خستگی به تاخیر افتد.
6. در ورزش هایی که بیش از یک ساعت طول می کشد توصیه می شود در محلول آب رسانی سدیم گنجانده شود.
7. نوشیدن 400 تا 600 میلی لیتر آب 2 ساعت پیش از ورزش به کلیه ها مجال می دهد تا حجم تمام مایعات بدن را تنظیم کند و کمک می کند تا از تاثیر زیان بار کم آبی پیشگیری شود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 17 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مشاوره و تست اضطراب در اطفال
  • معرفی صبحانه هایی که وزن را بالا می برد
  • خوردن سوپ و این فواید برای بدن
  • عوارض مخرب استرس بر زنان و مردان
  • تومورهای سرطانی جزو خطرناک ترین پیامدهای سیگار
  • راهنمایی افراد احساساتی
  • با روانشناسی ورزش بیشتر آشنا شویم
  • چاق شوید و چاق بمانید تا مغزتان پیر شود و پیر بماند
  • راهنمایی هایی پیرامون استرس
  • کیک بدون شکر و روغن و تخم مرغ
  • علل گرایش افراد به فیسبوک
  • عصبانیت و خشم و این روش های کنترلی
  • روش های پیش پا افتاده برای رفع درد کمر
  • درمان پارکینسون با رژیم غذایی مناسب
  • سرکار از خوردن میان وعده غافل نشوید
  • محبوبترین ها

  • راهکاری قطعی برای درمان آلرژی ها
  • اگر می خواهید ماهی را وارد رژیم غذایی تان کنید ، بخوانید
  • ویتامین های پیشگیری کننده چاقی
  • روغن های زیان آور ضد بارداری را بشناسید
  • ماست چه تاثیری بر دستگاه گوارش و پوست صورت دارد
  • خوردن این چای در این ساعت بهتر است!
  • خانم هایی که با کمبود آهن مواجه اند ، بخوانند
  • میان وعده ها برای افزایش وزن
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • چالش ۱۳ روزه تغذیه
  • بررسی وعده ی غذایی صبحانه و بهترین مواد غذایی برای این وعده
  • لیستی از مواد غذایی محرک هورمون های شادی
  • افزایش بیماری با مصرف خوراکی های غیر بومی
  • مواد غذایی مفیدی که زیاد خوردن آنها زیان دارد
  • همبرگر خوردن و این پیامدها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است