نوشیدنی ورزشی نوشیدن مایعات پیشگیری از کم آبی در ورزش اندازه مایعات در ورزش آب و ورزش

رعایت توصیه های کلی زیر در خصوص مقدار و ترکیب مایعات مصرفی در دوران آمادگی، هنگام ورزش کردن و پس از آن یا در مسابقات ورزشی لازم می باشد:
1. توصیه می شود افراد 24 ساعت پیش از مسابقه به ویژه در قالب وعده پیش از فعالیت از رژیم غذایی متعادلی پیروی کنند.
2. توصیه می شود افراد 2 ساعت پیش از فعالیت ورزشی حدود 500 میلی لیتر مایعات بنوشند. تا ضمن تامین کافی آب بدن فرصت کافی بای دفع مازاد آب خورده شده داشته باشد.
3. توصیه می شود مایعات مصرفی سردتر از دمای محیط باشد (بین 15 تا 24 درجه سانتی گراد) و به آن چاشنی افزوه شود تا خوش طعم باشد.
4. در مسابقاتی که بیش از یک ساعت ادامه می یابد افزودن مقدار مناسبی کربوهیدرات یا الکترولیت به محلول جایگزین کننده مایعات روند آب رسانی به بدن و اجرای ورزشی را بهبود می بخشد.
5. در ورزش هایی که بیش از یک ساعت طول می کشد توصیه می شود 30 تا 60 گرم کربوهیدرات مصرف شود تا اکسیداسیون کربوهیدرات ادامه یافته و خستگی به تاخیر افتد.
6. در ورزش هایی که بیش از یک ساعت طول می کشد توصیه می شود در محلول آب رسانی سدیم گنجانده شود.
7. نوشیدن 400 تا 600 میلی لیتر آب 2 ساعت پیش از ورزش به کلیه ها مجال می دهد تا حجم تمام مایعات بدن را تنظیم کند و کمک می کند تا از تاثیر زیان بار کم آبی پیشگیری شود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 17 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 425 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • معایب و مزایای مصرف تخم مرغ
  • افزایش بازدهی افراد شاغل
  • این نوع ورزش برای بازدهی حافظه مفید است
  • آسیب به ریه ها با خانه تکانی
  • علاقه جوانان به دوستی پیش از ازدواج
  • تغییر رنگ مو و عوامل تاثیرگذار روی آن
  • با دارو از طریق برچسب پوستی زخم پای دیابتی درمان میشود
  • تخم شربتی و کمک به درمان بیماری های مختلف در بدن
  • محبوبترین ها

  • کاهش و درمان فشار خون به وسیله امگا 3
  • غذاهای فرآوری شده و ابتلا به بیماری های خطرناک
  • مصرف گوشت قرمز به قیمت داشتن عمری کوتاه
  • خطرات نوشیدنی های گازدار برای سلامتی
  • فواید شگفت انگیز سماق در پیشگیری و درمان سرطان ها
  • عادات غذایی که در زمان بارداری باید ترک شود
  • برای لاغر شدن خودتان را فریب ندهید
  • پرورش قوای ذهنی با این مواد غذایی
  • رپورتاژ

  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما