index

رعایت توصیه های کلی زیر در خصوص مقدار و ترکیب مایعات مصرفی در دوران آمادگی، هنگام ورزش کردن و پس از آن یا در مسابقات ورزشی لازم می باشد:
1. توصیه می شود افراد 24 ساعت پیش از مسابقه به ویژه در قالب وعده پیش از فعالیت از رژیم غذایی متعادلی پیروی کنند.
2. توصیه می شود افراد 2 ساعت پیش از فعالیت ورزشی حدود 500 میلی لیتر مایعات بنوشند. تا ضمن تامین کافی آب بدن فرصت کافی بای دفع مازاد آب خورده شده داشته باشد.
3. توصیه می شود مایعات مصرفی سردتر از دمای محیط باشد (بین 15 تا 24 درجه سانتی گراد) و به آن چاشنی افزوه شود تا خوش طعم باشد.
4. در مسابقاتی که بیش از یک ساعت ادامه می یابد افزودن مقدار مناسبی کربوهیدرات یا الکترولیت به محلول جایگزین کننده مایعات روند آب رسانی به بدن و اجرای ورزشی را بهبود می بخشد.
5. در ورزش هایی که بیش از یک ساعت طول می کشد توصیه می شود 30 تا 60 گرم کربوهیدرات مصرف شود تا اکسیداسیون کربوهیدرات ادامه یافته و خستگی به تاخیر افتد.
6. در ورزش هایی که بیش از یک ساعت طول می کشد توصیه می شود در محلول آب رسانی سدیم گنجانده شود.
7. نوشیدن 400 تا 600 میلی لیتر آب 2 ساعت پیش از ورزش به کلیه ها مجال می دهد تا حجم تمام مایعات بدن را تنظیم کند و کمک می کند تا از تاثیر زیان بار کم آبی پیشگیری شود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 17 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • با خستگی همیشگی چیکار کنیم؟
  • موج اول آنفلوآنزا، بیخ گوش ایرانی ها
  • انفجار مزه در کیکی با لایه های ابنه و شکلات
  • شیوه های خلاص شدن از سبز شدن موها در استخر
  • تعریف فیبریلاسیون دهلیزی به همراه توصیف, علت, نشانه ها تشخیص و درمان
  • روش های رفع دندان درد در سنین پایین
  • از بین بردن چربی قهوه ای
  • بهترین ویژگی های خیار برای سلامتی
  • میزان ریسک هیپوگلایسمی و داروهای دیابتی
  • در سال 94، مسمومیت داروئی جان 732 ایرانی را گرفت
  • ارتباط برقرار کردن زنان و مردان با اطرافیان
  • اتاقکی برای کارمندان
  • مشکلات روانی و عاطفی کودکانی که مادر افسرده دارند
  • انرژی مثبت را با این روش ها به خانه بیاورید
  • افکار مخرب و آسیب رسان به روح و روان
  • محبوبترین ها

  • به دست آوردن شادابی با این مواد طبیعی
  • مهم ترین ارکان تقویت قوای تمرکز ذهن و فکر
  • راهکارهایی برای پیشگیری از مقایسه کردن خود با دیگران
  • ازدواج برای سلامتی
  • اهمیت طرز تفکر و نگرش افراد برای شاد زیستن
  • در ازدواج با فامیل نکته بین باشید
  • نشانه های بارز برای افراد افسرده
  • علت صحبت نکردن کودکان در جمع را بدانیم
  • کاهش اضطراب با نوشابه
  • افکار و تاثیرات مهم آن
  • گوشی موبایل شخصیت فرد مورد نظر را شناسایی کنید
  • اصول کلیدی برقراری رابطه مناسب با فرزندان چیست؟
  • هزار راه حل برای شاد شدن
  • معنا و مفاهیم فقدان در روانشناسی
  • خشونت و تنبیه جسمانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است