index

بسته بندی و به همراه داشتن بسته ی غذای شخصی، بطری پر از آب، وعده غذای سرد، آب سبزیجات، میوه تازه، میان وعده های با کربوهیدرات بالا مثل میوه خشک، کراکر، غلات خشک (گندم بوداده)، نان شیرینی، کلوچه، نوشابه هایی که انرژی بالایی دارند.
غذای کافی برای زمان های پیش بینی شده سراسر سفر خود به همراه داشته باشید که شامل ساعات انتظار، پرواز و مسافرت زمینی خواهد شد. در صورتی که پیش بینی می کنید تاخیر وجود خواهد داشت غذا و نوشیدنی های اضافی همراه ببرید.
از قبل پرواز، در طول و بعد از پرواز برای حداکثر کردن ذخیره گلیکوژن بدن خود به غذاهای با کربوهیدرات بالا مثل (غذاهایی که در snac-pac) وجود دارند تاکید داشته باشید و آن ها را مصرف کنید.
وعده های غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که شامل تمام گروه های غذایی به صورت متعادل باشد تا مواد تغذیه ای ضروری بدن فراهم شود.
به مقدار زیاد مایعات سرد بنوشید. (آب معدنی، آب میوه، شیر)
برای شروع، در فرودگاه 500 میلی لیتر (دو فنجان) از مایع در ساعات پیش از حرکت بنوشید.
در طول پرواز برای هر ساعت 250 میلی لیتر مایعات در نظر بگیرید.
اگر از محتویات درون بطری ها مطمئن نیستید برچسب آن ها را بررسی کنید.
مراقبت داروی ممنوع افدرا باشید. امکان دارد تست شما مثبت شود.
از الکل دوری کنید.
قبل از پرواز، ساعت خود را با ساعت مقصد تنظیم کنید. کمی فکر کنید و اگر ممکن است زمان وعده های غذایی خود را با زمان صرف غذا در مقصد هماهنگ کنید.
تا جایی که ممکن است حرکات کششی و راه رفتن در داخل هواپیما را انجام دهید تا خشکی بدن و گرفتگی عضلانی خود را کاهش دهید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 17 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با خواص مالت جو آشنا شوید
  • اشتباهات رایج شما در فضای مجازی
  • سرکوب مکیدن ناخن و انگشتان
  • عوارض مرگبار مصرف انواع مواد شوینده
  • سلفی گرفتن در سنین پایین
  • مقابله با پیری زودتر از موعد
  • مطالبی در مورد انواع انزال آقایان
  • گرسنگی دائمی و این درمان ها
  • کمبود ویتامین A در کودکان زیر 5 سال
  • افزایش سلامت روحی و جسمی افراد سالمند
  • استاد فرهنگ شریف درگذشت
  • مواد غذایی برای کاهش اضطراب در اشخاص دیابتی
  • روانکاوی میزان صبر و حوصله
  • مقدمه چینی برای پذیرش فرزند دوم
  • همه انواع ترس را بشناسیم
  • محبوبترین ها

  • مطالبی در مورد شیوع خیانت زناشویی
  • دلیل علمی ناز کردن زنان
  • از بیش فعالی بزرگسالان چه میدانید؟
  • آماری راجع به روانکاوی ایرانیان
  • تفاوت افسردگی و غم زدگی
  • توصیه هایی به شخص افسرده
  • این گونه بر ناامیدی پیروز شوید
  • تفکرات رایج و نادرست در مورد احساسات
  • افسردگی ولذت نبردن از زندگی
  • قلب آقایان زود می شکند یا قلب خانمها؟
  • ارتباط کم خونی با اضطراب
  • پی یافتن حس خوشبختی هستید؟
  • دوست داشتن از نگاه هر دو جنس مخالف
  • انتظارات رفتاری مردانه
  • قهرکردن بی فایده است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است