دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

کسالت کرختی کاهش ویار بارداری درباره ویار در زنان باردار خواب‌آلودگی تهوع بی‌اشتهایی افسردگی

حالت تهوع در خانم های باردار ممکن است از هفته های اول بارداری شروع شود چه روش های درمانی به این افراد کمک می کنند چه مواد خوراکی در این زمینه مفید هستند

 احساس تهوع در هفته اول بارداری بسیار شایع است. با توجه به این موضوع ما به شما کمک می‌کنیم تا از عهده ویار صبحگاهی بر بیایید.

وعده‌های غذایی کوچک بخورید و تکرار کنید
معده خالی حالت تهوع را بدتر می‌کند. خوردن وعده‌های غذایی کوچکتر اغلب به تعادل سطح قند خونتان کمک می‌کند. تنقلات بدون طعم‌دهنده را دم دستتان نگه دارید و در طول روز آنها را بخورید.

خوراکی‌های سرشار از پروتئین بخورید
غذا‌هایی را بخورید که پروتئین بالایی دارند و سرشار از ویتامین B هستند مانند آجیل. از غذا‌های چرب، گرم (تند)، اسیدی و سرخ شده و یا آنهایی که باعث تهوع شما می‌شوند پرهیز کنید.

غذا‌های سرد بهتر از غذا‌های گرم هستند؟
شما می‌توانید پخت و پز را که بوی آن باعث حالت تهوع‌تان می‌شود کاهش دهید. شما حتی ممکن است غذا‌های سردی را که باعث ویار صبحگاهی‌تان می‌شود ترجیح بدهید.

صبحانه در تخت
شاید بلند شدن از روی تخت بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب شما را اذیت کند و چون معده‌تان خالی است یکراست برای استفراغ کردن به طرف حمام بروید. در تخت‌خواب، یک وعده غذایی سبک مانند نان و انواع آجیل بخورید و قبل از بلند شدن به آرامی غذا بخورید.

خاطرات را برای ویار صبحگاهی نگه دارید
زمان‌هایی را که در آن بیشتر از دوره‌های ویار صبحگاهی و دوره‌های آسیب احساس بهتری داشته‌اید پیدا کنید. این به شما کمک می‌کند تا زمان‌هایی را که خوردن و نوشیدن در آنها معقول است پیدا کنید.

بین وعده‌هایی غذایی آب بنوشید
اگر برایتان سخت است که مایعات را در شکم خود نگه دارید،‌ نوشیدن آب را در هنگام وعده‌های غذایی کم کنید. فراوش نکنید که مقدار زیادی مایعات در طول روز بنوشید تا آب و رطوبت بدنتان را در طول بارداری حفظ کنید.

استراحت کافی داشته باشید
تنش و خستگی ممکن است آسیب ناشی از تهوع بارداری را بدتر کند. اطمینان حاصل کنید که به مقدار زیاد و هر وقت که توانستید استراحت کنید.

تنفس ترش!
ممکن است بو کردن یک قطعه کوچک لیمو احساس تهوع را بهتر کند. شما همچنین می‌توانید چند برش لیمو به چای سرد یا آب گازدار اضافه کنید و وقتی حالت تهوع به سراغتان آمد از آن بچشید.

معده‌تان را با چای و زنجبیل پوشش دهید
مصرف زنجبیل به مقدار لازم به کاهش حالت تهوع کمک می‌کند. شما می‌توانید با پوست کندن و رنده ریشه‌ها، چای زنجبیل درست کنید و یا یک نوشیدنی زنجبیل و یا قرص و کپسول آن را بخورید.

ویتامین‌های دوران بارداری را بخورید
با وجود اینکه تاییدی برای این فرضیه وجود ندارد اما مصرف ویتامین‌ها می‌تواند سنگینی ناشی از حالت تهوع را کاهش دهد. چه مصرف ویتامین‌ها نتیجه بدهند چه ندهند، اطمینان داشته باشید که شما باید مقدار مشخصی از اسید فولیک و ویتامین D را روزانه مصرف کنید.

از طب مکمل استفاده کنید
برخی از درمان‌ها شامل ماساژ درمانی و رایحه درمانی برای مقابله با حالت تهوع می‌توانند کمک کنند. در زمان بارداری به یک پزشک مجرب و با‌تجربه مراجعه کنید.

صحبت با دوستانی که شما را درک می‌کنند
گاهی اوقات تنها برای اینکه دوستان صمیمی و خویشاوندانتان شما را حمایت و با شما همدردی کنند باید احساستان را با آنها در میان بگذارید.

منبع: نی نی سایت

 

5 1000
ارسال شده در 18 خرداد 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x