دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

 روزه گرفتن افراد سالخورده روزه داری سالمندان افراد مسن و روزه

 افراد سالمند با چه شرایطی قادر به روزه داری می شوند آن ها در چه صورت می توانند روزه بگیرند چه بیماری هایی این افراد را از روزه داری منع میکند

متخصصان بر این باورند که روزه برای افراد 60 ساله به بالا در صورت سلامتی و موافقت پزشک، ممنوعیتی ندارد؛ ولی در مورد سایر افراد 60 سال به بالا که بنا به دلایلی دارو مصرف می کنند، باید تحت نظر و مشورت پزشک باشد.
، مطالعات نشان می دهد هیچ ممنوعیتی برای روزه در افراد سالم وجود ندارد ولی سالمندان کم وزن یا مبتلا به انواع بیماری های مزمن و افراد مبتلا به هیپوگلیسمی (قند خون پایین) و هایپرگلیسمی (قند خون بالا) فقط در صورت موافقت پزشک می توانند روزه بگیرند و باید از هر اقدام خودسرانه در این رابطه اجتناب کنند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد روزه در میانسالان و سالمندان مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری های تیرویید و انواع بیماری های اعصاب و روان نیز باید با کسب اجازه از پزشک باشد.

کم آبی به ویژه در تابستان، یکی از مهمترین مشکلات سلامتی روزه داران، به ویژه افراد بالای 60 سال است. نوشیدن هشت تا 10 لیوان آب در فواصل بین افطار و سحر برای روزه داران ضروری است. برای حفظ تعادل آب بدن، مصرف غذاهای کم چرب و کم کالری توصیه شده است. غذاهای چرب به ویژه در ماه رمضان، برای سلامت کبد و کلیه مضر است. سردردهای روزه داران، یکی از مهمترین دلایل کم آبی بدن است.

برخی از مهمترین توصیه های پزشکان به روزه دارن، به ویژه روزه داران بالای 60 سال عبارت است از:
-از غذاهای پرفیبر استفاده کنید
-استفاده از سالاد به همراه روغن زیتون در وعده سحر و افطار توصیه شده است
-مصرف لبنیات کم چرب توصیه شده است
-مصرف مقدار کافی میوه و سبزی بین سحر و افطار ضروری است
-پیاده روی کوتاه پس از افطار برای فعال شدن گردش خون و شل شدن عضلات مفید است
-از مصرف غذاهای چرب و شیرین مانند زولبیا بامیه اجتناب کنید
-خشکبار و آجیل بهترین میان وعده بین سحر و افطار برای روزه داران است.

ایر

5 1000
ارسال شده در 18 خرداد 1395 توسط با موضوع سلامت سالمندان
ارکید
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x