grieving-woman-350

 افرادی که به تازگی شریک زندگی خود را از دست داده اند با مشکلات روحی زیادی مواجه می شوند چگونه می توانند با این غم کنار بیایند و روحیه خود را بدست بیاورد

از دست دادن همسر به‌دلیل مرگ او، فاجعه غم‌باری است که به هر انسانی آسیب می‌رساند. غم و اندوه انسان‌ها و حتی احساسات و حالت‌های‌شان در این شرایط با همدیگر متفاوت است.

از دست دادن همسر به‌دلیل مرگ او، فاجعه غم‌باری است که به هر انسانی آسیب می‌رساند. غم و اندوه انسان‌ها و حتی احساسات و حالت‌های‌شان در این شرایط با همدیگر متفاوت است. اما همه انسان‌ها می‌توانند یاد بگیرند که پس از مرگ همسرشان چطور رفتار کنند و چطور به زندگی ادامه بدهند.

متخصصان می‌گویند که غم و اندوه شدید می‌تواند خستگی جسمی و روحی به وجود بیاورد. به همین دلیل، محافظت از سلامتی با استفاده از تغذیه خوب، خواب کافی و ورزش کردن، اهمیت خاصی پیدا می‌کند. محافظت از سلامت جسمی به افراد کمک می‌کند تا بر فشارهای عاطفی در این موقعیت‌ها غلبه کنند. بی‌علاقگی به غذا و بی‌اشتهایی، از حالت‌های رایج در این شرایط است. بنابراین باید سوخت‌رسانی به بدن را جدی گرفت.

اندوه شدید در این حالت، دیوارهای احساسی خاصی را به وجود می‌آورد که غیرقابل عبور است و افراد را از انسان‌های دیگر جدا می‌سازد. انسان‌های ماتم‌زده باید در مقابل وسوسه‌ای مقاومت کنند که به آن‌ها می‌گوید باید پشت این دیوارها باقی بمانند. اعضای خانواده و دوستان می‌توانند بهترین نقش کمکی را برای بیرون آوردن فرد عزادار از پشت این دیوارها ایفا کنند.

ابراز احساسات انسان‌ها، متناسب با شخصیت و نیازهای عاطفی‌شان شکل می‌گیرد. بنابراین بدون توجه به توصیه‌های دیگران، کاری را انجام دهید که احساس می‌کنید برای شما بهتر است و حتی اگر لازم است گریه کنید. متخصصان می‌گویند که گریه کردن، یکی از حالت‌هایی است که فرد عزادار برای ابراز احساسات خودش به کار می‌گیرد.

منبع:livestrong

 سلامتیسم

 

ارسال شده در 18 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • راه ها و روش های مختلف مصرف و استعمال دارو
  • آموزش کرم برای از بین بردن درد مفاصل
  • خروسک و ورم ناحیه تارهای صوتی حنجره
  • چرا خوردن هندوانه مفید است
  • ازدواج کودکان افزایش یافته است
  • تقویت ذهن و ضمیر نیمه هوشیار
  • خوردن مکرر از غذاهای فلفل دار
  • تاثیرات مهم و مفید نوشیدن آب
  • بخور نخورهای لواشکی
  • چگونگی حل مشکل استرس در محیط کار
  • تازه مادرها و این توصیه های مفید
  • پیشگیری و درمان چاقی
  • تشدید کننده های سرگیجه را بشناسید
  • از نیکوتین تراپی چه می دانید
  • خوردنی هایی که گرسنگی را به عقب می اندازند
  • محبوبترین ها

  • مصرف ماهی سالمون با این مواد خوراکی
  • خوراکی هایی که وضعیت فعالیت قلب شما را بهبود می بخشند
  • بالاخره ماء الشعیر بنوشیم یا خیر
  • از کجا بدانیم مواد غذایی مورد نیاز بدن باید چه مقدار باشد؟
  • مواد غذایی ترش و این آسیب ها
  • سلامت قلب با پنیر
  • ویتامین ب 6 و یک دنیا فایده
  • 5 دلیل برای اینکه چرا باید مصرف نمک را کاهش دهیم
  • بهداشتی ترین غذاها برای همراه بردن کودکان
  • تغذیه پس از این ساعت ممنوع
  • تمبر هندی و یک دنیا فایده
  • در لاغری، همه چیز برعهده تنظیم زمان است
  • اختلالات خواب با فست فود خوردن
  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • دانسته های جامع در ارتباط ویتامین D (کلسیفرول)
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است