7557575

غذاهای آبپز بهترین منوها برای وعده سحری می باشند انواع خورش ها برای تغذیه شما در وعده سحری مناسب می باشند بهترین مواد غذایی در این زمینه را به شما معرفی خواهم کرد

مدرس طب سنتی گفت: بهتر است در وعده سحری بیشتر از غذاهای آب پز استفاده شود.

،یوسف اصغری محقق و مدرس طب سنتی درباره تدابیر سحر ماه رمضان اظهار کرد: مواد غذایی که برای سحری توصیه می شود بهتر است به شکل آب پز باشند.

به گفته وی بهترین نوع غذاها در وعده سحر شامل خورشت قورمه سبزی، خورشت آلو اسفناج، خورشت کدو، خورشت خلال بادام، خورشت بامیه، خورشت ریواس و کرفس، خورشت قیمه است.

اصغری ادامه داد: بهتر است که این خورشت ها با مقداری گوشت مرغ یا کمی گوشت گوسفندی تهیه شده باشد و به عنوان چاشنی از لیمو عمانی و تمرهندی تازه ترش استفاده شود.

این محقق و مدرس طب سنتی گفت: حتما از زمان افطار تا سحر برای جبران آب و مایعات بدن از انواع آش ها و سوپ ها بخصوص سوپ جو، آب دوغ خیار، ماست و خیار، رب انار، لبنیات به اشکال گوناگون مصرف شود.

اصغری بیان داشت: در زمان افطار تا سحری از انواع تنقلات بسته بندی شده (چیپس، پفک،آدامس، کاکائو، تخم آفتابگردان، …) به خاطر خشک کردن دستگاه گوارش بهتر است پرهیز شود. البته بذر کدو حلوایی خام برای کاهش عطش در طی روز و جبران رطوبت از دست رفته ناشی از روزه داری یکی از تنقلات خیلی مناسب به خصوص برای گرم مزاجان به حساب می آید که می توانند هر شب 20 تا 30 عدد از آن را میل کنند.

وی بیان داشت: همچنین برای کاهش عطش در طی شبانه روز علاوبر رعایت موارد بالا بهتر است از ترکیب بذر خرفه همراه یک استکان آب هندوانه یا ماست کم چرب هنگام سحری میل شود و نیز می توان به توصیه حکما هنگام سحری یک قاشق روغن بادام شیرین خوراکی یا روغن فندق همراه یک استکان شربت گل بنفشه یا گل پنیرک و یک قاشق بذر خرفه مصرف شود.

نحوه تهیه شربت گل بنفشه یا پنیرک :

-یک قاشق گل بنفشه یا پنیرک را در یک لیوان آب خنک ریخته و شب تا صبح خیسانده, سپس صبح صاف کرده و با یک قاشق روغن بادام شیرین مصرف شود.

– بروز عطش فراوان در ماه رمضان به دلیل گرم شدن کبد و قلب در طی زمان روز بوده و لازم است در طی زمان افطار تا سحر به عنوان نوشیدنی از عرقیات خنک مثل شاطره، کاسنی، کیالک، تاجریزی، سبزی کاهو و … استفاده کنند تا حرارت کبد و قلب فروکش کند و تشنگی برطرف شود.

میزان

 

ارسال شده در 19 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درست کردن یک نوع چای خانگی برای لاغر شدن
  • مزایای دریافت سلنیوم
  • دلیل بی طاقتی دانشجویان چیست؟
  • آووکادو و این ویژگی های منحصر بفرد
  • لایه برداری در زمستان
  • چرا بیشتر خانمها ابرهای پر و زیبا را دوست دارند
  • طول عمر مرتبط با دور کمر است!
  • این مواد غذایی را در ماه رمضان مصرف کنید
  • هنگام صبح، مراقب ویروس ها باشید
  • کمک به فرد معتاد پس از ترک اعتیاد
  • چالش های سنین نوجوانی فرزندان خود را جدی بگیرید
  • راه اندازی دو ایستگاه لرزه‌ نگاری جدید
  • چگونه کودک خود را در آغوش بگیرید
  • کاهش میزان استرس و اضطراب با روغن زیتون
  • والدین سهل گیر و آینده کودک
  • محبوبترین ها

  • همه خوبی های استرس داشتن
  • 12 رفتاراشخاصی که واقعا کارهایشان بی فایده است
  • در ازدواج با فامیل نکته بین باشید
  • لجباز و یکدنده ها اینگونه اند
  • تاثیر نگرش مثبت بر استرس
  • درس های مهم زندگی برای افراد سی ساله
  • درباره خواستگار ناشناس چطوری تحقیق کنیم؟
  • کارهای مفید در رفع افسردگی در افراد
  • رانندگی آقایان با خانم ها چه تفاوتی دارد؟
  • تاثیرگذارترین خوراکی ها در مواقع استرس
  • روانشناسی کسانی که از دماغ فيل افتاده اند
  • وسواسی ها بخوانند
  • رابطه بیکاری با اختلالات روحی
  • منظور از پدیده پورکینجه چیست
  • نبود جذابیت در چهره
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است