imagesalad
یک سالاد چربی سوز از چه اجزایی تشکیل شده است و مواد تشکیل دهنده آن به چه صورت می باشند می خواهیم روش آماده کردن یک سالاد لاغر کننده را به شما آموزش دهیم

یک متخصص طب سنتی محتویات و خواص سالاد چربی‌سوز و لاغرکننده را تشریح کرد.

مجید انوشیروانی درباره سالاد چربی‌سوز و لاغرکننده, اظهار داشت: بیمارانی که با شکایت از چاقی، نفخ، سنگینی معده، کبد چرب، چربی خون بالا، آکنه‌های سرد و … به متخصصان طب سنتی مراجعه می‌کنند, بهتر است که از مصرف ماست و خیار، سالاد شیرازی و سالادهای مجلسی خودداری کنند زیرا همه آنها اگرچه کالری کمی دارند اما فرآیند گوارش را, از معده تا بافت‌های محیطی در چنین بیمارانی بدتر می‌کنند.

به‌گفته وی سالادها و پیش‌غذاهایی که اجزای آن عمدتاً از گیاهان خانواده چتریان (آپیاسه) و نعنائیان (لامیاسه) هستند، در فرمولاسیون این سالاد، هم به عملکردهای اجزای آن در طب سنتی و هم به اکشن‌های آنها در فیتوتراپی توجه شده است که برای چنین افرادی که مشکلات گوارشی دارند, بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: این سالاد نه‌تنها برای این قبیل بیماران زیان ندارد بلکه برای کاهش وزن، کاهش قند و چربی، بهبود کبد چرب، و پاکسازی کلیه‌ها و روده نیز بسیار سودمند است.

اجزای سالاد چربی‌سوز و لاغرکننده

– هویج پوست‌نگرفته و نرم رنده شده: یک عدد متوسط
– کرفس خردشده: نصف ساقه
– پیاز شیرین خردشده: یک عدد متوسط
– جعفری (برگ و ساقه‌های نازک): یک نعلبکی کوچک
– شوید (برگ و ساقه‌های نازک): یک نعلبکی کوچک
– گشنیز (برگ و ساقه‌های نازک): یک نعلبکی کوچک
– مرزه (برگ و ساقه‌های نازک): یک نعلبکی کوچک
– روغن زیتون فوق‌بکر: دو قاشق غذاخوری
– پودر گل محمدی: یک قاشق مرباخوری پر
– سیاه‌دانه (نیمکوب‌شده): یک قاشق چایخوری
– پودر آویشن: یک قاشق مرباخوری
– پودر کامل لیموعمانی (با پوست و دانه): یک قاشق مرباخوری
– زرشک: یک قاشق غذاخوری.

انوشیروانی گفت: وزن این سالاد با همه مخلفاتی که داخلش وجود دارد, حدود 200 گرم خواهد شد. بهتر است این سالاد به‌عنوان یک وعده غذایی یا میان‌وعده غذایی مصرف شود. برای آنکه این سالاد سیرکننده‌تر شود می‌توان کمی مویز هم به آن افزود و کسانی که یبوست دارند, می‌توانند مقدار بیشتری روغن زیتون و پودر گل محمدی در آن بریزند.
تسنیم

ارسال شده در 19 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • این 4 عامل باعث سفید شدن زودرس موها می شود
  • پس از ورزش با آب هندوانه درد عضلانی را کاهش دهید
  • در صورت اصرار بر برنزه کردن پوست بهترین روش چیست؟
  • مردتان را مثل موم در دست بگیرید
  • ورزش بهترین راه برای کمک به حافظه
  • مصرف مسکن‌های شبه‌آسپیرینی
  • اهمیت سکوت برای حفظ سلامت مغز
  • معرفی سبزیجات ضد سرطان
  • مروری کوتاه بر بیماری چشمی کاتاراکت
  • سالاد رژیمی با سه سبزی
  • شناخت و درمان انواع عفونت های پوستی
  • جایگزینی این میوه با آنتی بیوتیک
  • آسیب های مربوط به شیرهای طعم دار
  • با این گیاهان کبد خود را مقاوم کنید
  • لیستی از میان وعده های سالم و بی خطر
  • محبوبترین ها

  • رژیم میگیرید و نتیجه نمی بینید
  • نوشیدن منظم آب گرم سبب بهبود گوارش می شود
  • سالم ترین ساندویچ ها با این ترکیبات
  • برای پرورش عضلات از این مواد غذایی استفاده نکنید
  • ارتباط تند بودن غذا با کم کردن وزن
  • بهترین و سالم ترین جانشین زولبیا و بامیه
  • مبتلایان به ام اس چه غذاهایی برایشان مفید و مضر است؟
  • ویتامین ها و دهان
  • دانه‌ها‌ی چیا چه خاصیت تایید شده ای دارد
  • غذاهای محافظ در مقابل مخمر و عفونتهای قارچی
  • 7 ماده غذایی که بعد از تمرین ورزشی نباید بخورید
  • 11 فایده علمی چای سیاه که باید از آن مطلع باشید
  • چه غذاهایی برای کودک مفید است ، چه غذاهایی مضر
  • میوه ای برای تمام فصول: فواید پاپایا
  • خانم ها با این رژیم غذایی آشنا شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است