ramadan-main

 چه نوع ورزشی در ماه مبارک رمضان برای سلامتی ما مفید است و از چه تمریناتی باید کمک بگیریم در چه شرایطی می توانیم ورزش کنیم

ورزشکاران در ماه مبارک رمضان می توانند به ورزش دلخواه خود بپردازند ولی برای جلوگیری از خستگی مفرط و احیاناً مشکلات جسمی باید چند اصل را رعایت کنند.
کارشناسان بهداشت و ورزش به روزه داران توصیه می کنند که به ورزش های سنگین و خسته کننده همچون پیاده روی ، دوچرخه سواری و ایروبیک نپردازند.
به این ترتیب ورزشکاران می توانند کمی پیش از افطار به ورزش های دلخواه خود بپردازند تا با خوردن افطار آب و دیگر املاحی را که از دست داده اند، بازیابند و 2 ساعت پس از افطار نیز زمان مناسبی برای ورزش کردن است و ورزش کردن در این ساعت انرژی زائدی را که بدن از افطاری به دست آورده است، از بین می برد.

ورزشکاران در ماه مبارک رمضان نباید بیشتر از یک ساعت در روز و بیشتر از 5 روز در هفته به فعالیت بدنی بپردازند و هنگام آغاز فعالیت های ورزشی ابتدا باید بدن خود را گرم کنند سپس به فعالیت های کششی بپردازند و سرانجام 30 دقیقه تا 40 دقیقه ورزش کنند.

توصیه می شود که ورزشکار در ماه مبارک رمضان پیش از پرداختن به فعالیت ورزشی به دکتر خود مراجعه کند.

پایگاه خبری شبکه العالم،

 

ارسال شده در 20 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بارداری و دانستنی های مهم آن
  • چطوری زودتر کاهش وزن داشته باشیم؟
  • غذاهای ایرانی که خوردنشان توصیه می شود
  • مراقبت از پوست در مقابل گرما و اشعه های تند آفتاب تابستان
  • شنا،رمز شادی
  • بروز مشکلات عاطفی میان زوجین
  • عوارض ترک صبحانه توسط مردان
  • دانسته هایی درباره اختلال بیش فعالی
  • علامتها و نشانه های کاردیو میوپاتی
  • فروید و مرحله ای بودن رشد در کودکان
  • تهیه نوشیدنی با خربزه تلخ
  • ویژگی های والدینی که فرزند دوقلو می آورند!
  • چطوری به رفیقتان بگویید که میکاپش به تغییر احتیاج دارد
  • مانعی مهم برای مشکلات قلبی و عروقی
  • چگونه با داروهای گیاهی چین و چروک پوست را از بین ببریم؟
  • محبوبترین ها

  • نکاتی خواندنی برای رنگ کردن موهای فر در منزل
  • هنگام استفاده از ماسک های طبیعی به چه مواردی باید توجه کنیم؟
  • چگونه مدل شویم؟
  • رنگ مو و رعایت این نکات موثر
  • آرایش زیاد نکنید
  • چگونه بهترین نوع و رنگ سایه چشم را انتخاب کنیم
  • افزایش جذابیت و زیبایی با این روش ها
  • طرز تهیه شامپوی خانگی با جوش شیرین
  • زیباسازی و این ترفندها
  • مصائب مو فرها
  • فوت و فن استفاده از کرم پودرها
  • مقابله با موی زائد با این روش ها
  • موارد مصرف انواع رژگونه
  • روش های مختلف برای کمرنگ کردن برنزگی پوست
  • وسایل مورد نیاز برای یك میکاپ بی‌عیب و نقص
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است